Makeup til gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.531 visninger
9 svar
12 synes godt om
2. marts 2015

Logo

Hvilken makeup, cremer osv. bruger I som er gravide?

Jeg var i Matas og forhøre mig i dag, og damen der inde sagde at jeg kunne bruge det hele, at der i dag ikke er noget med parabener og skadelige stoffer i. Den købte jeg dog ikke.

Jeg endte med at købe en mascara og en eyeliner fra Nilens Jord. Jeg håber det er uden skadelige stoffer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

Bak

Logo skriver:

Jeg var i Matas og forhøre mig i dag, og damen der inde sagde at jeg kunne bruge det hele, at der i dag ikke er noget med parabener og skadelige stoffer i. Den købte jeg dog ikke.

Jeg endte med at købe en mascara og en eyeliner fra Nilens Jord. Jeg håber det er uden skadelige stoffer. 

Jeg bruger også Nilens jord. Tror heller ikke Matas-ekspedienten har ret... 

Anmeld

2. marts 2015

Bshizzle

Jeg brugte MaXfactor, GOSH, Lóreal mm 

Jeg brugte samme mærker som altid..

Creme brugte jeg Nivea. 

Og mine børn har ingen skade taget.

Anmeld

2. marts 2015

Chevro

Logo skriver:

Jeg bruger det jeg plejer at bruge (: 

Har jeg gjort begge graviditeter.

ting fra Chanel, Dior, nilens jord, og l'oreal

Anmeld

2. marts 2015

Christine

Logo skriver:

Altså sidst jeg tjekkede var der f.eks. parabener i L'Oreal, Rimmel og Maybellines produkter. Om man så tror på at det kan skade eller ej, det er jo helt individuelt. Jeg tror jeg tjekkede for omkring 1 år siden, men det er da fedt hvis det har ændret sig. Jeg bruger selv Nilens Jord 

Anmeld

2. marts 2015

Chevro

Altså hvis man vil være helt fri for skadelige ting, så bør man nok undgå alting  

Jeg har bare besluttet mig for, at når jeg var gravid - så var det ikke en sygdom  Og hvis de på ingen måde påvirkes når de er det mest sikre sted (i maven) Så går det nok helt galt når de kommer ud i denne beskidte verden  (jeg er nok lidt sær)  Men det er  min opfattelse 

Anmeld

2. marts 2015

ErDetSnartNU

Chevro skriver:

Altså hvis man vil være helt fri for skadelige ting, så bør man nok undgå alting  

Jeg har bare besluttet mig for, at når jeg var gravid - så var det ikke en sygdom  Og hvis de på ingen måde påvirkes når de er det mest sikre sted (i maven) Så går det nok helt galt når de kommer ud i denne beskidte verden  (jeg er nok lidt sær)  Men det er  min opfattelse 

Men det er jo netop når babyen skabes/"bygges" at den er allermest sårbar for de hormonforstyrrende ting, der er i (nogle) parabener? 

Så vidt jeg ved, så er Nilens jord og Origins (som laver en rigtig god mascara) fri for parfume og parabener. Origins dufter meget alligevel, i hvert fald deres orange ansigtscreme, men det er pga citrusolier, så vidt jeg ved. En ekspedient i Matas sagde, at det meste af Goshs make-up også er ok for gravide at bruge, men jeg kan ikke finde noget om det på deres hjemmeside (og det ville de jo nok reklamere meget med, hvis de var ) så det skal lige undersøges nærmere. 

Anmeld

2. marts 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Logo skriver:

Da jeg var gravid brugte jeg kun nilens jord og clinique.  Og cremer fra apoteket.

det har så hængt ved siden 

Anmeld

2. marts 2015

minførste

Jeg blev anbefalet clinique ( også i matas ) som værende det/et af de mærker med mindst kemi i, så det valgte jeg. Deres mascara er også duftfri, ikke kun parfumefri. 

Men det er nok en smagssag hvad man er til, tror jeg

Anmeld

2. marts 2015

Krydserfingre

Det kan godt være nogle ting er uden de "farlige" parabener - men så er de tilsat en anden form for konservering. Håber jeg i ved  

selv bruger jeg bareminerals - altså et mineral produkt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.