Sover allerede dårligt - kun 6+2 ... ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.952 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. marts 2015

Hullahop92

Hej med jer dejlige gravide kvinder, 

Er der andre end mig, der oplever at man allerede sover dårligt under graviditeten, selvom det er meget tidligt i forløbet? 

Jeg er kun 6+2, men jeg har meget svært ved at sove. Normalt er jeg et rigtig sovedyr, der kunne sove uafbrudt 12 timer hver nat. Men nu vender og drejer jeg mig hver nat, sover uroligt og vågner ofte med småkvalme og en form for rastløshed. Jeg kan aldrig sove længere end til max. kl. 8, men oftest kan jeg ikke falde søvn igen allerede ved 6.30-tiden  ...

Er der andre end mig, der har det sådan? Jeg ved godt, at det er meget normalt, når man er langt henne i graviditeten og man har stor mave eller skal tisse hele tiden.. Men hvordan kan det ændre sig så meget?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2015

mortilfreja

Hullahop92 skriver:

Er der andre end mig, der oplever at man allerede sover dårligt under graviditeten, selvom det er meget tidligt i forløbet? 

Jeg er kun 6+2, men jeg har meget svært ved at sove. Normalt er jeg et rigtig sovedyr, der kunne sove uafbrudt 12 timer hver nat. Men nu vender og drejer jeg mig hver nat, sover uroligt og vågner ofte med småkvalme og en form for rastløshed. Jeg kan aldrig sove længere end til max. kl. 8, men oftest kan jeg ikke falde søvn igen allerede ved 6.30-tiden  ...

Er der andre end mig, der har det sådan? Jeg ved godt, at det er meget normalt, når man er langt henne i graviditeten og man har stor mave eller skal tisse hele tiden.. Men hvordan kan det ændre sig så meget?! 

Jeg har det på samme måde. Jeg er 8+4 og vågner mange gange med kvalme. Har prøvet at ligge højere med hovedet og det går lidt bedre

Anmeld

2. marts 2015

Hullahop92

mortilfreja skriver:

Jeg har det på samme måde. Jeg er 8+4 og vågner mange gange med kvalme. Har prøvet at ligge højere med hovedet og det går lidt bedre

Okay, det må jeg give et forsøg. 

Ved du, om det skyldes noget hormonelt? 

Anmeld

2. marts 2015

Jj1709

Hullahop92 skriver:

Jeg er i uge 5, og nået dertil hvor jeg ikke sover mere, ihvertfald meget få timer.. Jeg døjer frygteligt meget med kvalme, endda så meget at jeg imorgen bliver sygemeldt af min læge

har en datter i forvejen, kan slet ikke mindes det var sådan med hende

Anmeld

2. marts 2015

Hullahop92

Jj1709 skriver:

Jeg er i uge 5, og nået dertil hvor jeg ikke sover mere, ihvertfald meget få timer.. Jeg døjer frygteligt meget med kvalme, endda så meget at jeg imorgen bliver sygemeldt af min læge

har en datter i forvejen, kan slet ikke mindes det var sådan med hende

Øv øv, Jj1709  Det var tidligt, at du allerede er så plaget af kvalme... 

Min kvalme kommer mere som små 'anfald', så det er nemmere at holde ud. Jeg synes dog, at det er blevet værre henover de sidste par dage, så håber ikke, at det tager til i styrke 

Anmeld

2. marts 2015

misscgn

Tror desværre det er meget normalt. Jeg har også altid været god til at sove, men efter jeg er blevet gravid 7+6, sover jeg af h til og har svært ved at falde i søvn... specielt efter jeg har været oppe og tisse om natten... 

Anmeld

2. marts 2015

Jj1709

Hullahop92 skriver:

Øv øv, Jj1709  Det var tidligt, at du allerede er så plaget af kvalme... 

Min kvalme kommer mere som små 'anfald', så det er nemmere at holde ud. Jeg synes dog, at det er blevet værre henover de sidste par dage, så håber ikke, at det tager til i styrke 

Ja jeg er også overrasket over hvor hurtigt det er kommet, det havde jeg ikke forventet 

de siger det som regl kommer i uge 5-6 og skulle være værst omkring uge 8- 12  

Anmeld

2. marts 2015

Manna

sådan har jeg haft det beggge mine graviditeter. Meget tidligt med uro om natten hvor jeg kunne ligge vågen et par timer. Uden gener iøvrigt. Så ja mener absolut det er hormonelt.

nu er jeg vågen pga opstød og tørre slimhinder. Er 33 +

men det går altså over igen for en periode det der natteroderi så bare fat mod ��

Anmeld

2. marts 2015

S*DD

Hullahop92 skriver:

Mit råd er ørepropper og en sovemaske Jeg har meget svært ved at sove hvis jeg ikke har det på. I sær sove masken. Mine øjne tvinges til at være lukket og det giver en ro i min krop. 

Jeg kan sove 11 timer hvis det skulle være med den. Kun afbrudt af en tisse pause. Hvis jeg ikke har det på, så sover jeg meget uroligt og vågner mange mange gange.  Jeg er gravid 7+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.