Opstart i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
11 svar
4 synes godt om
1. marts 2015

Sujan

sidder og er helt spændt. Min datter skal starte i børnehave i morgen:-) 

glæder os så meget. 

Hun kommer lige fra dagpleje og har været på besøg i børnehaven og der virkede hun rigtig glad. Men ved faktisk slet ikke hvordan hendes indkøring skal foregå!!! Skal hun bare være der et par timer eller starter vi l ige på med en fuld dag???

altså jeg har smurt madpakke og sådan men aner faktisk ikke hvad der skal foregå. 

Hvordan var jeres indkøring i børnehave for dagplejebørn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

Aprilbaby2015

Sujan skriver:

glæder os så meget. 

Hun kommer lige fra dagpleje og har været på besøg i børnehaven og der virkede hun rigtig glad. Men ved faktisk slet ikke hvordan hendes indkøring skal foregå!!! Skal hun bare være der et par timer eller starter vi l ige på med en fuld dag???

altså jeg har smurt madpakke og sådan men aner faktisk ikke hvad der skal foregå. 

Altså det er forskelligt hvordan de forskellige institutioner kører indkøring, men altså de burde give jer et par timer til at starte med, og så tager i det derfra. det afhænger også meget af jeres barn og hvordan hun kommer reagerer på alle de nye indtryk.  

Anmeld

1. marts 2015

esioul

Sujan skriver:

glæder os så meget. 

Tror jeg ville tage med hende første dag et par timer

næste dag kunne hun være der et par timer alene

og så stille øge det til efter madpakke og dernæst efter frugt.  

Men der er mange måder at gøre det på. Nogle børn har slet ikke brug for forældrene bliver. 

Anmeld

1. marts 2015

Sujan

Minapril2015 skriver:

Altså det er forskelligt hvordan de forskellige institutioner kører indkøring, men altså de burde give jer et par timer til at starte med, og så tager i det derfra. det afhænger også meget af jeres barn og hvordan hun kommer reagerer på alle de nye indtryk.  

Tak for svar:-) 

tænker også det bliver et par timer, men hvis nu det bliver anderledes ville det være dumt at stå uden madpakke og sådan! 

Da vi var på besøg ville hun slet ikke med hjem. Men det var jo også en helt anden situation 

Anmeld

1. marts 2015

Sujan

esioul skriver:

Tror jeg ville tage med hende første dag et par timer

næste dag kunne hun være der et par timer alene

og så stille øge det til efter madpakke og dernæst efter frugt.  

Men der er mange måder at gøre det på. Nogle børn har slet ikke brug for forældrene bliver. 

Tak for svar. Tænker også det bliver sådan. Vil bare ikkr stå uden mad til hende hvis det nu forløber anderledes

Anmeld

1. marts 2015

esioul

Sujan skriver:

Tak for svar. Tænker også det bliver sådan. Vil bare ikkr stå uden mad til hende hvis det nu forløber anderledes

Nej tag madpakken med og se an hvordan det kommer til at gå  

Anmeld

1. marts 2015

Sujan

esioul skriver:

Nej tag madpakken med og se an hvordan det kommer til at gå  

Det gør jeg:-) og kæmpetasken med regntøj, gummistøvler, ekstra tøj, bleer, termotøj... Ha ha ha føler helt hun skal flytte hjemmefra 

Anmeld

1. marts 2015

Aprilbaby2015

Sujan skriver:

Tak for svar:-) 

tænker også det bliver et par timer, men hvis nu det bliver anderledes ville det være dumt at stå uden madpakke og sådan! 

Da vi var på besøg ville hun slet ikke med hjem. Men det var jo også en helt anden situation 

Ja hun føler sig højst sandsynligt meget mere rolig og vil føle sig fri til at fordybe sig i fri leg og nye venskaber, når i/du er tilstede, men det kan godt ændre situationen når ikke i/du ikke er tilstede i samme rum eller slet ikke er der.  

men nogle børn er også i den fase hvor de meget nemmere kan slippe mor og far, imodsætning til mor og far til barnet det er oftes forældrenes usikkerhed som præger barnet til dets usikkerhed når det starter op et nyt sted  

Anmeld

2. marts 2015

Sujan

Minapril2015 skriver:

Ja hun føler sig højst sandsynligt meget mere rolig og vil føle sig fri til at fordybe sig i fri leg og nye venskaber, når i/du er tilstede, men det kan godt ændre situationen når ikke i/du ikke er tilstede i samme rum eller slet ikke er der.  

men nogle børn er også i den fase hvor de meget nemmere kan slippe mor og far, imodsætning til mor og far til barnet det er oftes forældrenes usikkerhed som præger barnet til dets usikkerhed når det starter op et nyt sted  

Ja kan godt mærke det er mig der er mest påvirket af hendes opstart.. 

Men hun har bare oplevet så meget det sidste års tid, så håber så meget for hende at det er en positiv oplevelse. Har lillesøster med på 5 mdr. nok også derfor jeg tænker over det. 

Anmeld

2. marts 2015

Aprilbaby2015

Sujan skriver:

Ja kan godt mærke det er mig der er mest påvirket af hendes opstart.. 

Men hun har bare oplevet så meget det sidste års tid, så håber så meget for hende at det er en positiv oplevelse. Har lillesøster med på 5 mdr. nok også derfor jeg tænker over det. 

Jeg tror ikke du skal bekymre dig fordi du har lillesøster med på 5 mdr. hun vil sikkert føle sig underholdt.

Måske kan lillesøster blive lidt træt, men tag det som en positiv oplevelse, vær opjektiv og lad din datter styre showet. Pædagogerne skal sikkert nok, underholde dig med en masse information osv.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.