Hvornår er baby sløv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.896 visninger
7 svar
1 synes godt om
1. marts 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja hvornår er baby så sløv at man skal kontakte lægen? 

Min datter er blevet smittet med rotavirus. Dette ved jeg da 2 af børnene fra mødregruppen har det og hun er blevet syg efter at have været sammen med dem. Men i den forbindelse har hun diarré, opkast og feber. Hun vil helst bare sove hele tiden og har ingen overskud til at lege. Kan lige klare en lille flaske af og til og se lidt tv mens hun sidder ved mig indtil hun falder i søvn igen. 

Egentlig er jeg ikke bekymret, mere i tvivl om hvornår jeg bør reagerer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

Lililili

Jeg ville da lige ringe til 1813 for at være sikker. God bedring med hende. 

Anmeld

1. marts 2015

moaren

MummiT skriver:

Ja hvornår er baby så sløv at man skal kontakte lægen? 

Min datter er blevet smittet med rotavirus. Dette ved jeg da 2 af børnene fra mødregruppen har det og hun er blevet syg efter at have været sammen med dem. Men i den forbindelse har hun diarré, opkast og feber. Hun vil helst bare sove hele tiden og har ingen overskud til at lege. Kan lige klare en lille flaske af og til og se lidt tv mens hun sidder ved mig indtil hun falder i søvn igen. 

Egentlig er jeg ikke bekymret, mere i tvivl om hvornår jeg bør reagerer.. 

Jeg ville nok gøre det nu Når hun både har opkast, diaré og ikke kan "afledes", så syntes jeg man skal kontakte lægen. 

Der skal jo ikke så meget til før sådan en lille prut bliver dehydreret. Slå på tråden til vagtlægen og hør hvad de siger 

Anmeld

1. marts 2015

MamaGulloev

Moaren skriver:

Jeg ville nok gøre det nu Når hun både har opkast, diaré og ikke kan "afledes", så syntes jeg man skal kontakte lægen. 

Der skal jo ikke så meget til før sådan en lille prut bliver dehydreret. Slå på tråden til vagtlægen og hør hvad de siger 

Jeg ringede og fik at vide at hvis jeg var bange kunne jeg komme ind og få en vurdering af hende, men den eneste behandling er indlæggelse hvis hun er dehydreret.

Hendes fontanelle ser ud som den plejer, så tror ikke at hun er dehydreret. Hun har lige fået en flaske som hun ellers har nægtet siden kl 10, så noget væske har hun da fået. Så pt har jeg valgt at se tiden lidt an, og bliver jeg nervøs så må jeg jo ringe igen.

Anmeld

1. marts 2015

MamaGulloev

LiLyKa skriver:

Jeg ville da lige ringe til 1813 for at være sikker. God bedring med hende. 

Nu bor jeg i jylland, så det dutter ikke, det nr 

Men jeg ringede til vagtlægen, som sagde at hun kunne blive indlagt hvis hun var dehydreret og ellers er der ikke rigtig så meget at gøre udover at sørge for at hun får masser af væske og ro til at komme ovenpå igen.

Anmeld

1. marts 2015

Lililili

MummiT skriver:

Nu bor jeg i jylland, så det dutter ikke, det nr 

Men jeg ringede til vagtlægen, som sagde at hun kunne blive indlagt hvis hun var dehydreret og ellers er der ikke rigtig så meget at gøre udover at sørge for at hun får masser af væske og ro til at komme ovenpå igen.

Ha ha nej det rigtig, men same same  super hun har fået en masse væske 

Anmeld

1. marts 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Godt at du fik ringet  

Jeg ville, når nu hun har fået lidt væske, holde godt øje med om hun tisser i bleen. Og derudover selvfølgelig stadig observere hendes almene tilstand og andre symptomer på dehydrering 

God bedring  

Anmeld

1. marts 2015

MamaGulloev

AHM skriver:

Godt at du fik ringet  

Jeg ville, når nu hun har fået lidt væske, holde godt øje med om hun tisser i bleen. Og derudover selvfølgelig stadig observere hendes almene tilstand og andre symptomer på dehydrering 

God bedring  

Tak

Det vil jeg gøre. Lige pt sover hun igen, men jeg tænker at hun jo må have brug for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.