Farvning af barnevogn!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.274 visninger
10 svar
6 synes godt om
28. februar 2015

siw84

Er der nogen der ved om man kan farve indersiden af en barnevognskaleche og også foret? Vi har købt en brugt barnevogn som desværre viste sig at være jordslået og have pletter derfra. De hele har været igennem en større rensning men der er stadig pletter tilbage. Og det kan mine øjne altså bare ikke klare at se på. Så ville rigtig gerne farve det hvis der var en måde at gøre det på. 

Den kan jo ikke komme i vaskemaskinen eller komme i et kar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2015

EnGodMor

Min veninde købte en brugt barnevogn, hvor kalechens sorte farve var blevet mat af solen, så hun gik i matas og købte sådan noget sort farve som er til sådan noget farvning af tøj osv

Og så fyldte hun et stort kar med varmt vand, hældte det sorte farve i vandet, og lagde derefter kalechen ned i det i nogle timer. 

Lod den derefter hænge ude at tørre, og den blev ligesom ny.

Anmeld

1. marts 2015

siw84

Jeg tænkte også på sådan noget tekstilfarve men problemet er at vi ikke har et kar der er stort nok da det er en tvillingevogn vi har   så det var mere om der var noget man kunne smøre på og evt skylle bagefter 

Anmeld

1. marts 2015

EnGodMor

siw84 skriver:

Jeg tænkte også på sådan noget tekstilfarve men problemet er at vi ikke har et kar der er stort nok da det er en tvillingevogn vi har   så det var mere om der var noget man kunne smøre på og evt skylle bagefter 

En hårfarve og skylle bagefter

Ej  joke. Jeg ved det ikk  lige. 

Har du ik et lille gammel badebassin fx som alligevel skal smides ud.

Hvis det var mig der skulle prøve at farve sådan en tvillinge kaleche, så ville jeg tage en vandkande, og sætte den der spreder på, putte vand i og farver, og så gå ud på vejen og ligge kalechen, og ligeså stille prøve at vande med små mellemrum på den.

Anmeld

1. marts 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu kender jeg ikke lige målet på en tvillingevogn, men i diverse byggemarkeder kan man købe sådan nogle baljer til bla murere. Kunne den passe i sådan en? Ellers ja et aflagt badebassin. Det er bare rigtig mange liter vand og rigtig meget farve.

jeg ville ydermere ligge den i blød i rent vand bagefter i et lille stykke tid

Anmeld

1. marts 2015

Morgensol

Øv hvor nederen at det der stads ik virkede.. Jeg har købt det til vores legetæppe, jeg er spændt på hvor meget det tager af det. 

Jeg synes jeg en gang har læst om nogen der har farvet barnevogne med sådan noget sejlfarve, som lissom blir penslet på.. Prøver lige at se om jeg ka finde noget om det.. 

Anmeld

2. marts 2015

Satans

Jeg har før hørt om sådan noget tekstilfarve, det skulle være sådan noget som man maler på og derefter børster de tørre rester af.. men om det virkelig findes irl ved jeg ikke 

Anmeld

2. marts 2015

modesty

Er der nogen der ved om man kan farve indersiden af en barnevognskaleche og også foret? Vi har købt en brugt barnevogn som desværre viste sig at være jordslået og have pletter derfra. De hele har været igennem en større rensning men der er stadig pletter tilbage. Og det kan mine øjne altså bare ikke klare at se på. Så ville rigtig gerne farve det hvis der var en måde at gøre det på. 

Du skal i hvert fald passe rigtig meget på ift. kemikalier. De fleste farver man kan købe er noget værre gift. Og du skal ikke i nærheden af det dér sejlfarve som mange bruger, jeg undersøgte det i sin tid og det er sindssygt giftigt. Baby ligger jo midt i det hele og indånder alle dampene.

Jeg ville leve med pletterne fremfor at min unge skulle indånde svampedræbere og jeg ved ikke hvad.

Anmeld

3. marts 2015

Karina1

Min svigerinde malede hele deres barnevogn med noget hun havde købt på nettet, tror det var fra sverige, men er ikke sikker. Det skulle "males" på også måtte baby ikke sove i den i noget tid, fordi det var meget kraftigt. Igang med at gennemsøge nettet

Anmeld

3. marts 2015

Mom2Two

Goddag

jeg farver alting, og jeg har farvet min klapvogn

det tekstil farve fra Matas vil farve det indvendige af kalechen og foret, og det vil ihvertfald smitte af, hvis ikk det blir skyllet med vand bagefter...

Barnevogne og klapvogne er lavet af polyester og nylon (for det meste) Dylon farver naturstoffer... Jeg havde held med a bestille farve hjem fra USA, og koge mit betræk i vaskemaskinen (IDyePoly, også fra dylon)... Stoffet inde i klapvognen vil dog tage imod bomuldsfarven fra Matas

hvis det var mig der sku farve en kaleche, barnevognskasse osv, så havde jeg gået i penduro, og købt tekstilfarver... Jeg har hørt mange farve med det ... De blander det op med lidt vand, og maler det på deres vogn.. Det hedder palette..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.