Skal jeg være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
13 svar
5 synes godt om
28. februar 2015

Sophie90

Hej piger, 

Min kæreste og jeg forsøger lidt at bliver gravide. (med lidt mener jeg at jeg hverken tester med æl-tests eller lignende, vi bruger bare ingen prævention). 

Jeg har ikke taget p-piller siden d. 10 november, og siden da har jeg fået min mens præcis den 10. hver måned. Jeg har snakket med min læge om det, og hun siger at min cyklus er helt normal, jeg var nemlig lidt bange for den var for lang. 

Men men men.. 

Kan jo ikke lade være med at tænke på hvorfor jeg så ikke er gravid endnu? 

Prøvede også med en tidligere kæreste, og det lykkedes heller ikke (vi prøvede i 1,5 år), men vi havde heller ikke særlig meget sex og vores forhold var til sidst dårligt (så ja det var godt det ikke skete, men noglegange kan man bare ikke se klart når man er i det).

Denne gang er det helt noget andet, vi har været sammen i 2 år, og vi har dejlig regelmæssig sex, og vi er meget mere udforskende osv. 

Men synes i jeg skal være bekymret for at det ikke er sket endnu?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Krydserfingre

Om du skal være bekymret fordi du har prøvet lidt at blive gravid i hvad.. 3 måneder? Undskyld men, nej. 

Normalt tager det 1 år for folk at blice gravide, nogle gange mere. Og det er HELT normalt. Så er ked af st sige det men i er kun lige startet Men selvfølgelig varierer det og i kan være heldige, men normalt tager det op mod 1 år. 

Anmeld

28. februar 2015

Sophie90

Pigeeeeen skriver:

Om du skal være bekymret fordi du har prøvet lidt at blive gravid i hvad.. 3 måneder? Undskyld men, nej. 

Normalt tager det 1 år for folk at blice gravide, nogle gange mere. Og det er HELT normalt. Så er ked af st sige det men i er kun lige startet Men selvfølgelig varierer det og i kan være heldige, men normalt tager det op mod 1 år. 

Det var mere sådan kombinationen af at jeg prøvede 1,5 år med min tidligere også heller ikke nu er den der.. Men ja skal nok bare have tålmodighed.. 
Det er bare når man tænker på alle dem der bliver gravide uden de vil og efter at have haft sex 1 gang! Frustrerende hehe :b

Anmeld

28. februar 2015

Krydserfingre

Animalia skriver:

Det var mere sådan kombinationen af at jeg prøvede 1,5 år med min tidligere også heller ikke nu er den der.. Men ja skal nok bare have tålmodighed.. 
Det er bare når man tænker på alle dem der bliver gravide uden de vil og efter at have haft sex 1 gang! Frustrerende hehe :b

Men som du selv skrev, så var i ikke så tit sammen seksuelt og det gør det jo ik nemmere  

synes bare du skal tage den med ro, det skal nok komme. Men kan virkelig godt følge sig. Vi har selv været i gang i 6 mdr og vi er begge unge (22 og 23) så vi troede det ville gå stærkere, men ja, som jeg skrev er op imod 1 år meget normalt. Desværre. Også vil jeg foreslå at prøve ægløsninggs test - så i ved i rammer ægløsningen. Det kan jo hjælpe en del og ja, alle i vores omgangs kreds er gravide. Øv for os

Anmeld

28. februar 2015

Sophie90

Pigeeeeen skriver:

Men som du selv skrev, så var i ikke så tit sammen seksuelt og det gør det jo ik nemmere  

synes bare du skal tage den med ro, det skal nok komme. Men kan virkelig godt følge sig. Vi har selv været i gang i 6 mdr og vi er begge unge (22 og 23) så vi troede det ville gå stærkere, men ja, som jeg skrev er op imod 1 år meget normalt. Desværre. Også vil jeg foreslå at prøve ægløsninggs test - så i ved i rammer ægløsningen. Det kan jo hjælpe en del og ja, alle i vores omgangs kreds er gravide. Øv for os

Nej det er nok rigtigt.. Det mærkelige er så bare at efter vi gik fra hinanden var han sammen med en ÉN gang også blev hun gravid, så det er ihvertfald ikke ham.. Det ved man da?! 

Ja du har ret, vores omgangskreds er også allesammen heldige, og det gør det ikke mindre svært.. :/ 
Men man skal nok bare lære at sætte pris på den tid man har alene, istedet for at længtes så meget... 

Jamen min kæreste har den mening at det ikke er nødvendigt, det skal nok komme og synes det lidt mærkeligt at gøre i smug haha.. 

Anmeld

1. marts 2015

Kristensen

Jeg er først lige blevet gravid nu og vi har snart prøvet i 2 år 

Anmeld

1. marts 2015

Mulle0802

Jeg ville måske snakke med lægen og fortælle om at din eks og dig prøvede 1,5 år uden gevinst og din nu er i gang med en ny kæreste. 

Anmeld

2. marts 2015

Sophie90

Mulle0802 skriver:

Jeg ville måske snakke med lægen og fortælle om at din eks og dig prøvede 1,5 år uden gevinst og din nu er i gang med en ny kæreste. 

Jeg har snakket med hende om det her til morgen, men hun mener at jeg, så længe jeg har regelmæssig menstruation (og den er virkelig præcis), så bør der ikke være noget problem. Men at jeg selvfølgelig skulle ringe igen hvis der gik over et år  

Tak for råd! Det har alligevel givet en ro

Anmeld

2. marts 2015

Sophie90

Kristensen skriver:

Jeg er først lige blevet gravid nu og vi har snart prøvet i 2 år 

Ja okay, måske skal jeg bare klappe hesten lidt trods alt  
Det sker vel når det sker hehe.. 

Anmeld

2. marts 2015

Mulle0802

Animalia skriver:

Jeg har snakket med hende om det her til morgen, men hun mener at jeg, så længe jeg har regelmæssig menstruation (og den er virkelig præcis), så bør der ikke være noget problem. Men at jeg selvfølgelig skulle ringe igen hvis der gik over et år  

Tak for råd! Det har alligevel givet en ro

Godt at høre - din eks og dig har måske bare ikke passet sammen. 

Men ja man bliver urolig for der er noget galt med en. Det var jeg også men pga. Uregelmæssig mens - det viste sig så efter et år at manden har stærkt nedsat sædkvalitet. Så nu er vi i IVF behandling. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.