Mavesmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

823 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Jeg er i dag i uge 6+2 men har simpelthen de vildeste mavesmerter. Ikke konstante smerter, men smerter der kommer ca en gang i time og er ca 10-15 min. 

Er der andre der har prøvet det? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvor sidder smerterne? 

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

Hmm midt i maven. Nærmest som et bælte hen over navlen

Anmeld

28. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD

Hmm midt i maven. Nærmest som et bælte hen over navlen

Jeg synes ikke det lyder godt/sundt når de er så kraftige. Har du været på toilettet? Kunne det være andet end graviditeten? Så tidligt er din livmoder jo ikke vokset op over skambenet endnu.

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

Et par cm over navlen og så er det ligesom om det trækker ned i blæren 

Anmeld

28. februar 2015

May86

Kan det være blærebetændelse eller måske forstoppelse? 

Anmeld

28. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Et par cm over navlen og så er det ligesom om det trækker ned i blæren 

Fik godt set det. Har lige rettet indlægget

Anmeld

28. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg har haft det siden mandag aften. Hvor det kommer og går - har haft lidt hård mave men ikke voldsomt. 

Tog til vagtlægen i går hvor han fortalte mig at det var fordi jeg var gravid (vidste det ikke før i går) 

Så ville da satse på han havde sagt noget hvis det var alvorligt - ville bare høre om andre havde prøvet det samme så man måske ikke er så nervøs mere 

Anmeld

28. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Anonym skriver:

Jeg har haft det siden mandag aften. Hvor det kommer og går - har haft lidt hård mave men ikke voldsomt. 

Tog til vagtlægen i går hvor han fortalte mig at det var fordi jeg var gravid (vidste det ikke før i går) 

Så ville da satse på han havde sagt noget hvis det var alvorligt - ville bare høre om andre havde prøvet det samme så man måske ikke er så nervøs mere 

Jeg synes ikke det lyder almindeligt med kraftige mavesmerter "bare" fordi man er gravid. Især der hvor du beskriver det kan det dårligt have med det at gøre. Sørg for at få rigeligt væske.

jeg vil ikke mene at det skal gøre så ondt at være gravid. Jo der følger da ligamentsmerter med, men de plejer ikke at være værre end menssmerter, og sidder i lysken.

Hvis det var mig ville jeg ringe endnu engang og fortælle at du altså har meget ondt. Som en anden skriver, måske kan det være blærebetændelse? Det får mange gravide desværre. Og det behøver ikke at gøre ondt ved vandladning. 

Stort tillykke med graviditeten forresten og sikke da en måde at finde ud af det på

Anmeld

2. marts 2015

Linkaa

Jeg har også prøvet at have smerter i kraftig tilstand henover maven ved navlen... Det var i min forrige graviditet (den endte ikke godt, men havde intet med smerterne at gøre) Troede først det var blindtarmsbetændelse, men det var graviditet... Men tag den med ro og se om det blive bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.