Barn hjemgivet, hvad kan jeg få af hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
7 svar
5 synes godt om
28. februar 2015

Anonym trådstarter

Min pige på 11 år har i nogle år boet i en plejefamilie da jeg har været syg. Nu skal hun hjem til mig og bo, og det er jo dejligt  Men jeg har et spørgsmål: Kan jeg få økonomisk hjælp af nogen art til hun kommer hjem? Jeg vil selvfølgelig få børnepenge og regner da også med at få hendes tøj med hjem til mig, men der er mange andre udgifter. For eksempel skal hun have en cykel, reol og kommode til hendes ting, da hun jo får meget med hjem nu. Desuden ny seng. Kan man få hjælp til det? Jeg er studerende, så har ikke så meget at gøre med i forvejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

Linkae

Først og fremmest tillykke med hun nu kommer hjem, hvor dejligt 

Jeg tror du skal indstille dig på at udgifter til møblering af hendes værelse mv står fo egen regning som i enhver anden familie.

Anmeld

28. februar 2015

Isabella_mor

prøv at kigge på facebookgrupperne mht gratis ting osv... og salgsgrupper fra det område du bor i. derkan du jo skrive at du søger de ting så billigt som muligt og gerne gratis... .

jeg oplever ihvertfald tit at folk er utrolig gavmilde i de grupper

og tillykke.

Anmeld

28. februar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Søster gruppen hjælper med hjertet <3

Det er en super god facebookgruppe for hele landet hvor man hjælper hinanden med alle mulige ting. - Gratis. Man kan lave et opslag derinde hvis pengene er små, og der er noget man står og mangler.

Anmeld

28. februar 2015

Patriark

Anonym skriver:

Min pige på 11 år har i nogle år boet i en plejefamilie da jeg har været syg. Nu skal hun hjem til mig og bo, og det er jo dejligt  Men jeg har et spørgsmål: Kan jeg få økonomisk hjælp af nogen art til hun kommer hjem? Jeg vil selvfølgelig få børnepenge og regner da også med at få hendes tøj med hjem til mig, men der er mange andre udgifter. For eksempel skal hun have en cykel, reol og kommode til hendes ting, da hun jo får meget med hjem nu. Desuden ny seng. Kan man få hjælp til det? Jeg er studerende, så har ikke så meget at gøre med i forvejen.

Det kommer an på serviceniveauet i din kommune. Servicelovens paragraf 52a åbner op for støtte i forbindelse med hjemgivning.

Ellers kan du søge om enkeltydelse, der kunne være grundlag for støtte derigennem.

Anmeld

28. februar 2015

IT-nørd

Anonym skriver:

Tillykke med den dejlige nyhed! Hvis din pige har en cykel i plejefamilien, skal hun have den med hjem. Undersøg lige med Jeres socialrådgiver om der blev bevilget en cykel til hende.

Vi havde en dreng i pleje for nogle år siden og hans cykel afleverede vi sammen med ham. Vi købte cyklen da han flyttede ind.

Hun kan selvfølgelig være vokset ud af cykelstørrelsen. Så er det de forskellige grupper på FB. Jeg er selv doneret mange ting igennem den gruppe jeg er med i.

Anmeld

28. februar 2015

Nystart

Først hvor er det skønt at du/i er klar til at bo sammen igen :_) det bliver da så dejligt...

vi, min søster og jeg har undersøgt div ting angående hjælp til div ting ved et barn der bliver hjemgivet efter pleje, anbringelse mm.. 

Ud over det som barnet får med, så står du selv for at skaffe alt andet selv også økonomisk... 

Der er rigtig mange næsten nye ting man kan købe billigt i div grupper.. 

jeg ved ikke, men er du studerende så husk at hvis du er enlig og bliver forsørger så kan du få dobbelt su, samt div tillæg hver tredje måned og boligstøtte...

rigtig meget held og lykke til jer... jeg håber at det kommer til at gå rigtig godt med det hele... :-) 

Anmeld

28. februar 2015

SandraXOXO

Tror selv du skal betale ligesom alle andre forældre. Evt køb brugt. har hun aldrig boet hjemme siden hun ingen møbler har? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.