Positiv test.... forvirret!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. august 2009

Alberte's Mor

Jeg skriver dette indlæg fordi min søster og hendes kæreste prøver at blive gravide, og har haft meget store problemer med det!

Min søster blev insimineret for næsten 3 uger siden, og hun har igår og idag taget 2 tests, som begge viste 2 streger (positiv). Dog har hun sin mens.

Mit spørgsmål er: Kan man godt være gravid, selvom man har sin mens.?

På forhånd tak for jeres svar

Alberte´s Mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Mira0911

Ja det kan godt lade sig gøre...

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ja, det kan man godt!
Der er nogen der får "menstruation" (blødning) hver måned gennem hele graviditeten... nogle bløder i starten, andre midt i osv!
Så jeg tror skam sagtens du kan sige tillykke til hende!
Vil så lige tilføje, som den mindre sjove side, at det jo også kan være en SA
Jeg synes hun skal ringe til sin læge, og så aftale med ham/hende hvad der skal ske mht. blodprøver, scanninger osv, hvis ikke der allerede er lavet aftaler om det!
håber da hun har en sund og rask bebser i maven!

Anmeld

30. august 2009

Alberte's Mor

hun tog testene 2 dage efter hun fik sin mens., kan det så stadig være en spontan abort?

Uhhh, jeg håber sådan der en lille én derinde :-) håber virkelig det er sandt hvad testen har vist :-)

Anmeld

30. august 2009

Moderator

Alberte's Mor skriver:

hun tog testene 2 dage efter hun fik sin mens., kan det så stadig være en spontan abort?

Uhhh, jeg håber sådan der en lille én derinde :-) håber virkelig det er sandt hvad testen har vist :-)

ja, det kan desværre stadig godt være en sa, da det tager noget tid for hcg-tallet at falde igen....
Jeg alt hvad jeg kan for at det bare er en alm. blødning som slet ikke betyder noget for hende eller bebs!

Anmeld

30. august 2009

oo

jeg er selvi inseminationsbehandling og på OUH fertilitetsklinik får vi altid at vide, at vi skal teste selvom vi bløder, da vi sagtens kan være gravide, selvom vi har mens lignende blødning. Skal hun ikke kontakte klinikken med svar på graviditetsprøve? det skal jeg, når jeg hjemmetester, og hvis hun bløder, kan hun få scanning fra uge 6.

Anmeld

30. august 2009

LISBETH:-)

Alberte's Mor skriver:

Jeg skriver dette indlæg fordi min søster og hendes kæreste prøver at blive gravide, og har haft meget store problemer med det!

Min søster blev insimineret for næsten 3 uger siden, og hun har igår og idag taget 2 tests, som begge viste 2 streger (positiv). Dog har hun sin mens.

Mit spørgsmål er: Kan man godt være gravid, selvom man har sin mens.?

På forhånd tak for jeres svar

Alberte´s Mor

Har hun fået ægløsningssprøjte? Den indeholder nemlig hcg (graviditetshomon) og kan derfor godt give en falsk positiv test.

Hvis det var mig ville jeg ringe til lægen i morgen og få taget en blodprøve. Så kan hun få et klart svar på om der er hcg i blodet eller ej.

Lisbeth

Anmeld

30. august 2009

Moderator

lisbeth2910 skriver:

Har hun fået ægløsningssprøjte? Den indeholder nemlig hcg (graviditetshomon) og kan derfor godt give en falsk positiv test.

Hvis det var mig ville jeg ringe til lægen i morgen og få taget en blodprøve. Så kan hun få et klart svar på om der er hcg i blodet eller ej.

Lisbeth

nu har jeg slet ikke forstand på det, men hvis en sådan sprøjte indeholder hcg, vil det så ikke også registreres i en blodprøve?

Anmeld

30. august 2009

LISBETH:-)

Caroline86 skriver:

nu har jeg slet ikke forstand på det, men hvis en sådan sprøjte indeholder hcg, vil det så ikke også registreres i en blodprøve?

Jo, men via en blodprøve kan man se om hcg er for lavt til at være en "rigtig" gravidtet eller for højt til at være ægløsningssprøjten.  :-)

Anmeld

30. august 2009

Moderator

lisbeth2910 skriver:

Jo, men via en blodprøve kan man se om hcg er for lavt til at være en "rigtig" gravidtet eller for højt til at være ægløsningssprøjten.  :-)

det er self. rigtig nok! tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.