Kan ikke sove og undres

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

436 visninger
5 svar
1 synes godt om
28. februar 2015

Kløver

Ja kan ikke sove selvom jeg er så træt så træt 

nu er jeg så begyndt at ligge og tænke og jeg undrer mig over noget 

jeg ser rigtig mange få de smukke trold hassel buske, men så vælger folk at klippe dem runde med en hæklesaks.... WHY ?? 

Alt mening går jo netop af en troldhassel hvis den bliver klippet rund og ikke får lov at vokse lidt ukurant. Man kan jo sagtens holde den nede ved at klippe i den, uden at køre hæklesaksen hen over 

ej jeg forstår det ikke, bogle der selv gør det eller ved hvorfor nogle vælger en trold hassel for at klippe den på den måde   

Bare en lille undring i min søvnløse tilstand 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2015

bvk

Jeg gør det en gang årligt, ellers vokser den helt vildt. .. den bliver godt nok ikke helt rund, men den bliver godt klippet ind... men efter 3 -4 mdr er den vild at se til igen

Anmeld

28. februar 2015

Karina84

Jeg ville rigtig godt have sådan en busk/træ i vores have. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde den på nettet, altså hvad den hedder og hvor man kan købe den? Kan man få dem i f.eks. Plantorama, eller skal man ud til en "rigtig" gartner/planteskole? 

Og kræver de noget særligt ift. lys, vand osv.? Synes de er så smukke og så er det jo fantastisk at man netop kan klippe til ophæng 

Anmeld

28. februar 2015

bvk

Vores kræver ingen pleje og den er meget robust. .  Og ja det er super hyggeligt at kunne tage grene ind til f.eks. jul og påske

Anmeld

28. februar 2015

Kløver

bvk skriver:

Jeg gør det en gang årligt, ellers vokser den helt vildt. .. den bliver godt nok ikke helt rund, men den bliver godt klippet ind... men efter 3 -4 mdr er den vild at se til igen

Kan jeg også bedre forstå, men der er nogle som holder dem sådan runde, haha ved ikke tænker bare ideen bag en troldebusk går lidt af  

Anmeld

28. februar 2015

Kløver

Karina84 skriver:

Jeg ville rigtig godt have sådan en busk/træ i vores have. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde den på nettet, altså hvad den hedder og hvor man kan købe den? Kan man få dem i f.eks. Plantorama, eller skal man ud til en "rigtig" gartner/planteskole? 

Og kræver de noget særligt ift. lys, vand osv.? Synes de er så smukke og så er det jo fantastisk at man netop kan klippe til ophæng 

De hedder vist bare trold hassel da det jo er en mutation af en alm hassel hvis jeg husker korrekt, tror de er ret nemme at have med at gøre �� sikker på de kan fåes steder som plantorama eller de kan bestille dem hjem �� 

Ellers kan den bestilles her 

https://www.plantetorvet.dk/prydbuske-troldhassel-corylus_avellana_contorta-p-627.shtml

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.