lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
3 svar
0 synes godt om
30. august 2009

finkedinke

Får jeres børn lommepenge?
følger der pligter med pengene? hvad så når de ikke gør pligterne? mister de så penge?
Får de bare pengene og har pligter ved siden af der slet ikke har noget med pengene at gøre?
Hvormange penge får de?
Min datter er 8 år og vil gerne have lommepenge. Og vi er i tvivl omhvordan vi skal gøre det. Kom med nogle bud. Indtil nu har hun fået penge når hun har bedt om det og hvis hun hjalp med en opgave her i hjemmet. Men hun har
klattet alle pengene væk på slki i brugsen og det vil jeg gerne undgå. Hvor meget bestemmer i over lommepengene, hvad må de bruges til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2009

Kloster

finkedinke skriver:

Får jeres børn lommepenge?
følger der pligter med pengene? hvad så når de ikke gør pligterne? mister de så penge?
Får de bare pengene og har pligter ved siden af der slet ikke har noget med pengene at gøre?
Hvormange penge får de?
Min datter er 8 år og vil gerne have lommepenge. Og vi er i tvivl omhvordan vi skal gøre det. Kom med nogle bud. Indtil nu har hun fået penge når hun har bedt om det og hvis hun hjalp med en opgave her i hjemmet. Men hun har
klattet alle pengene væk på slki i brugsen og det vil jeg gerne undgå. Hvor meget bestemmer i over lommepengene, hvad må de bruges til?

Hej.

Ja vores drenge får lommepenge.
Rasmus på snart 12 år får 30,- om ugen. Han skal tage ud af opvaskemask fra skole af, tage af bordet efter aftensmaden og skylle af.

Nicolaj på 10 år får også 30,- om ugen. Han skal sætte i opvaskemaskinen fra skole af og dække bord til aftensmaden og sætte i maskinen bagefter.

Mads på 5½ år hjælper lidt til hvor der er behov for det. Han får 5-10,- om ugen. Det er bare mønterne der betyder noget ved ham.

Hvis de siger nej 1 gang til pligterne ryger halvdelen af lommepengene. Siger de nej 2. gang på en uge, ryger resten af pengene.

Samtidig skal de rydde op på værelserne, men det giver ikke lommepenge. Det skal bare gøres.

Pengene bliver ikke brugt på slik ell andet "mad".
Vi får slik om fredagen og det skal vi nok købe.

Kloster

Anmeld

30. august 2009

Sujan

Jeg har ikke selv børn men vil da lige sige hvordan min bror gør med hans dreng på snart 8 år.

Han får streger for hver gang han gør noget. Noget giver måske 2 streger og andre ting skal han gøre flere gange for at få en streg. f.eks. dække bord, gå tur med hund, tømme opvasker, støvsuge. og gør han intet får han jo ingen streger. De streger gælder gerne for 5 kr. ca. men han får ikke pengene han "spare" på denne måde op til noget han ønsker sig. han ønsker sig. f.eks. et playstation spil og der får han så fortalt hvor mange streger der skal til før han kan få det. Så slipper man i hvert fald for at ham bruger pengene på slik eller andet man ikke vil have. Synes det er en meget god løsning.

p.s. nogle gange får han også pengene til sin sparegris. Men ofte vil han gerne have det sådan at han får den ting han nu godt kunne tænke sig.

Anmeld

30. august 2009

Honningblomst

Mine børn får lommepenge og de skal intet gøre for pengene. Pengene kan ikke vokse og der kan ikke skæres i dem.
Mit hjem er et hjem og ingen arbejdsplads. her hjælper alle til fordi der er brug for det og fordi det er sådan det er i en familie...vores relation bygger ikke på penge og vores værd og indsats belønnes ikke økonomisk.
Så her hjælpes der efter behov og evner.
Min på 6 år får 150kr og ham på 12år får 200kr, om måneden.
Den lille får mønter i sparegrisen.
Pengene er børnenes og det kommer ikke mig ved hvad de bruges til. Det er udelukkende deres beslutning. De to store har lige været i banken og sætte 3300kr og 2200kr ind på kontoen, og de nyder at lade pengene vokse sammen med mulighederne for at købe store ting jo flere penge de får.
Børn arver forældrenes økonomiske sans...præcis som de arver alt andet...det er ikke det vi siger, men det vi gør..
Knus Eva.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.