Håber der er nogle af jer skønne kvinder der kan hjælpe.
Min kæreste og jeg har kendt hinanden i 5 år, har de sidste 8 måneder snakkede om en lille ny baby, vi begge har børn/barn fra tidligere forhold og jeg er steriliseret og har været i snart 10 år. vi er ikke samboende, da dette først kan lade sig gøre i slutningen af nov 2015.
Vi har i sidste uge været til egen læge (min) da jeg ønskede at få en resterilistation, men da jeg er kvinde og har været steriliseret i mange år, ville der være for stor risiko for, for meget arvæv og graviditet uden for livmoderne samtidig med min alder på snart 38 vil chancen være meget lille for at det vil lykkes og vi ville derfor stadig skulle igennem IVF behandling, min kæreste er også 38. jeg har derfor fået en ny tid til div prøver der skal sendes med en henvisning.
Men nu er vi kommet i tvivl hvad lovgivningen siger, vi har prøvet at læse os frem til hvad den siger, når vi ikke bor sammen. Er der nogen der ved om vi kan få fertilitetbehandling når vi ikke er samboende par ?? eller vil jeg blive betragtet som enlig?? hvilket jo gør at det heller ikke vil kunne lade sig gøre at få behandling som dette, da jeg har hjemboende barn på 15.
Kram til jer alle
Anmeld