Eksperthjælp: 10 måneder, sover meget dårligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
0 svar
0 synes godt om
27. februar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.

Sagen er den at vores søn simpelhen ikke vil sove alene.
Jeg er gravid og venter lillesøster om ca9 uger og storebror blev 1 år D. 2/2-14

Vi flyttede i hus D. 1/12-14 i den periode var han igang med at lære at kravle rigtigt - han hair en længere periode hevet sig frem i armene..

Inden vi flyttede i hus sov han i sin tremmeseng i soveværelset, men faldt i søvn selv og sov hele natten - dette gjorde han fra han var 4 mdr gammel.

Da vi flytter i hus får han eget værelse og de første 2 uger går fint ift putningen og søvn.

MEN derefter går det altså ned af bakke

Han begynder at vende sig i sengen og vågner selvfølgelig af det. Derfor sidder vi inde hos ham og holder ham på maven til han sover dybt - tager maks 20 min, hvilket vi syntes var ok.

Men som tiden går begynder han at vågne flere gange om natten og da jeg er sygemeldt fra jobbet grundet graviditeten tager jeg gerne nat roderiet.

Så ender ci ud i at han bliver syg - han er ellers aldrig syg og har faktisk ikke haft feber før. Det eneste sted han vil sove er op af mig, helst på brystet og mave mod mave. I og med han er syg syntes jeg det er iorden og lader ham sove op af mig i vores seng imens han er syg (ca 1 uge).

Efter han er blevet rask kunne vi slet ikke få ham ned i sin seng - han skreg og skreg og ville kun finde ro hvis han lå op af mig.
Efter mange forsøg får vi ham endelig til at falde i søvn i mine arme hvor jeg så kan lægge ham ned i sin seng.

Men omkring kl 00-01 vågner han og vil igen kun sove ved mig - han falder tilgændgæld hurtigt i søvn i vores seng men jeg ligger ufatteligt dårligt når han ligger op af mig og jeg er nærmest bange for at få på toilettet i løbet af natten -tænk hvis han vågner.....

Efter et par uger er vi nu begyndt at kunne få ham til at sove i sin egen seng, MEN det tager næsten 1 time når vi skal sidder derinde. Han skal hele tiden tjekke os om vi er der. Vi sidde igen og holder ham på maven selvom det faktisk ikke er nødvendigt da han ikke vender sig og hvis han gør kan han nu sagtens vende sig i søvn igen.
Tror det er trykheden han søger og derfor vil have os der hele tiden.

Vi afprøver pt godnat og sov godt metoden - men syntes det er sindsygt hårdt at gennemgå....

Kan det være fordi han prøver at lære at gå - (han går med os i hånden og med sin gå vogn konstant når han er vågen.) og det er derfor han har svært ved at sove nu?
Eller er det et spring han er i?
Eller hvad er det?
Og hvad gør vi?

Jeg er træt og frustreret og vil så gerne have ham til at sove igennem igen inden lillesøster melder sin ankomst.

Hilsen den meget trætte mor.

Lisbeths svar

Hej trætte Mor!

Forstår du er træt. det har da også været en hård tid. flytning, sygt barn og højgravid.

I har stadig en meget lille dreng, som snart skal være storebror.

Mit råd er, få hans seng ind i soveværelset og lade ham sove der, indtil der igen er ro på.

Det kan være, han skal sove med jer også når den lille kommer . Han har været syg og I er flyttet. han reagerer og skal have trygheden fyldt op igen. Du er træt og frustreret og har behov for han hurtigt får lært at sove igen.

Det klares ikke lige sådan. han skal sove trygt og godt .

Hellere få sovet om natten i fred og harmoni med ham i rummet end hele familien dejser om af træthed.
Hvis han ligger i sengen lige ved din, kan du nærmest sovende berolige ham. Når lillesøster ankommer kan du og far bytte plads.

Håber det lykkes jer at få etableret en god søvn for jer alle inden den næste ankommer.

Held og lykke med begge de to små

Varme hilsner
Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.