udslæt pga. uld? hjælp...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.701 visninger
10 svar
2 synes godt om
26. februar 2015

Sitrani

Min datter har fået sådan nogle små røde knopper på undersiden af sit ansigt....

Tænker det ku være pga. en uld trøje hun har haft på udenfor at sove i i nogle dage nu...

Nogen med børn der ikke tåler uld, som kan sige hvordan sådan noget ser ud?? Evt. Billede? Kan ikke selv uploade....

Hun kan sagtens have alm. uldbodyer på..... men den trøje der er lidt krads....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

hmg86

Jeg har børneeksem og har haft det fra jeg var barn.. jeg kan ikke tåle uld. Jeg klør og kradser hvis jeg får det på og får små røde knopper og plamager..

Anmeld

26. februar 2015

Sitrani

hmg86 skriver:

Jeg har børneeksem og har haft det fra jeg var barn.. jeg kan ikke tåle uld. Jeg klør og kradser hvis jeg får det på og får små røde knopper og plamager..

Åh håber ikke hun har eksem..... men vi må se... prøver at give hende en anden trøje på og se om det hjælper.... men ville hun så ikke også slå ud på kroppen af uldbodyen....??

Anmeld

26. februar 2015

hmg86

Sitrani skriver:

Åh håber ikke hun har eksem..... men vi må se... prøver at give hende en anden trøje på og se om det hjælper.... men ville hun så ikke også slå ud på kroppen af uldbodyen....??

For mig er det i hvert fald den mindste smule uld der gør det..

Anmeld

26. februar 2015

Hike

Begge mine børn har børneeksen og kan ikke tåle uld. Det viste sig ved meget små røde knopper i plamager. 

Anmeld

26. februar 2015

Sitrani

Hike skriver:

Begge mine børn har børneeksen og kan ikke tåle uld. Det viste sig ved meget små røde knopper i plamager. 

Ok. Men har de så ikke også udslæt andre steder end i ansigtet? Og også når de ikke har uld på, eller....?

Anmeld

26. februar 2015

Hike

Sitrani skriver:

Ok. Men har de så ikke også udslæt andre steder end i ansigtet? Og også når de ikke har uld på, eller....?

De har kun haft udslæt der hvor huden har været i direkte kontakt med uld, så nej det har ikke bredt sig til andre steder. Det gik væk efter et par dage uden uld. 

Anmeld

26. februar 2015

Sitrani

Hike skriver:

De har kun haft udslæt der hvor huden har været i direkte kontakt med uld, så nej det har ikke bredt sig til andre steder. Det gik væk efter et par dage uden uld. 

Aha... hedder det så stadig børneeksem?? Bare nysgerrig  ... min datter bruger uldbodyer men dem slår hun ikke ud af.. kun den tykke uldtrøje der hvor den har ramt hendes hals og kinder....

Anmeld

26. februar 2015

Hike

Sitrani skriver:

Aha... hedder det så stadig børneeksem?? Bare nysgerrig  ... min datter bruger uldbodyer men dem slår hun ikke ud af.. kun den tykke uldtrøje der hvor den har ramt hendes hals og kinder....

Mange børn med børneeksen kan ikke tåle uld, derfor jeg nævnte det Det lyder ikke som din datter ikke kan tåle uld, da jeg tænker at hun ville have reageret på uldbodyerne. Måske er det bare irritations udslæt fra uldtrøjen?

Anmeld

26. februar 2015

GUSO

Min dreng har også børneeksem og kan absolut ikke tåle uld, det er ligegyldigt om det er blødt eller kradser tror umiddelbart bare det er irritation når det kun er der hvor kanten støder på 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.