Bestille tid til nf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

785 visninger
10 svar
1 synes godt om
26. februar 2015

S*DD

Jeg er i 7. Uge og har ikke været til lægekontrol endnu. 

Kan man godt bestille tid til nf nu? Jeg var forbi sygehuset i weekenden, så der er bekræftet i mine papirer at jeg er gravid. 

Jeg bliver tilknyttet Roskilde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

Stimap

S*DD skriver:

Kan man godt bestille tid til nf nu? Jeg var forbi sygehuset i weekenden, så der er bekræftet i mine papirer at jeg er gravid. 

Nu ved jeg ikke hvordan det foregår hvor du bor... Men når du har været ved læge kontrol, sender han henvisning til sygehuset og sygehuset sender derefter et brev til dig med tid til nf... Så her skal man ikke selv gøre noget.. Tror det er sådan proceduren er de fleste steder, hvorfor man ikke selv kan bestille tid.. 

Anmeld

26. februar 2015

Bak

S*DD skriver:

Hos os skal man selv bestille tid, men man kan først gøre det efter 1. lægebesøg, hvor lægen har oprettet vandrejournalen. Men ved ikke, hvordan det fungerer på Roskilde. Du kan jo bare ringe og spørge

og tillykke med graviditeten

Anmeld

26. februar 2015

Kløver

S*DD skriver:

Mener som minimum man skal have vandre journalen. Her bestiller lægen og så får man brev med en tid 

Anmeld

26. februar 2015

Beem82

Jeg nar netop været ved lægen og fået bekræftet graviditeten. Og han sagde at man sagtens kunne bestille tid til nf på Roskilde tidligere end de havde vandrejournalen.

Spurgte da jeg først får den lavet i 11. uge og var derfor bange for om de kunne nå at registrere mig.

Anmeld

26. februar 2015

S*DD

Beem82 skriver:

Jeg nar netop været ved lægen og fået bekræftet graviditeten. Og han sagde at man sagtens kunne bestille tid til nf på Roskilde tidligere end de havde vandrejournalen.

Spurgte da jeg først får den lavet i 11. uge og var derfor bange for om de kunne nå at registrere mig.

Okay super. Så prøver jeg at ringe og bestille tid. Jeg kan regne ud at mit lægebesøg først bliver i uge 10 nok. 

Anmeld

26. februar 2015

Elgaard73

S*DD skriver:

Okay super. Så prøver jeg at ringe og bestille tid. Jeg kan regne ud at mit lægebesøg først bliver i uge 10 nok. 

Bare lige en side bemærkning...Hvis du skal have lavet doubletest, er det bedst at få taget blodprøven (hos lægen) inden at du er 10+0.

Anmeld

26. februar 2015

NBNixen

Vi var præcis 10+0 den dag vi var til første lægebesøg i forbindelse med graviditet og allerede starten af ugen efter fik jeg tre breve i e-boks hvor den ene var om NF scanning som vi var til den 20 Februar hvor jeg var præcis 12+0 uger henne . . Min læge sagde det er meget normalt med første læge besøg der og så går det hele af sig selv  

Vi er i dag 12+6 uger henne 

Anmeld

26. februar 2015

S*DD

Elgaard73 skriver:

Bare lige en side bemærkning...Hvis du skal have lavet doubletest, er det bedst at få taget blodprøven (hos lægen) inden at du er 10+0.

Den får jeg lavet når jeg næsten er 9+

Anmeld

26. februar 2015

Elgaard73

S*DD skriver:

Den får jeg lavet når jeg næsten er 9+

Okay... Ville bare lige nævne det, da det jo ville være træls at misse den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.