Tabu???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.045 visninger
3 svar
0 synes godt om
26. februar 2015

Mimic

30 år og har delprotese i både over og undermund, hvorfor skal det være så tabubelagt??

Jeg har i mange mange år lidt af angst og dét, sammen med dårlige tænder (paradontose) fra naturens side, hjælper ikke på det.

den 13 oktober startede jeg behandling og den 22 december fik jeg mine nye tænder i, i mellemtiden har jeg fået 22 tænder trukket/opereret ud, genoprettet min kæbe og fået mine delproteser.

Jeg kan nu spise som jeg vil, spise hårde ting uden at det gør ondt, hvilket er verdens bedste følelse.

MEN, jeg oplever desværre ofte at folk ser med væmmelse på en når man kommer til at tale om tænder/mundhygiejne (er sluppet af med min kroniske dårlige ånde, hvilket er en stor bonus), mange ser ned på mig og kan ikke forstå at det ikke er mangel på tandbørstning der har gjort det, kan ikke forstå at det er en "sygdom" i munden der gør at jeg i dag kun har få tænder tilbage der er mine egne.

hvad siger i, er det virkelig så slemt at have protese/dårlige tænder når man kun er 30 ??

min nye bedste ven protesen i overmunden der gør at jeg kan leve normalt

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2015

April-baby

Bestemt ik tabu! Kunne forstå det hvis du ikke havde passet dine tænder i mange flere år, men ligefrem at det er tabu? Jeg vil bestemt ikke mene det er tabu overhoved. Det har fungeret for dig, at få dine andre tænder ud, det burde de bare være glade for på dine vegne! 

Jeg er 19, med parentose, dog ikke mistet nogle tænder da jeg passer meget på dem. Plus en piercing i underlæben som skær ens tandkød af. Har den heldigvis ikke mere (: 

Anmeld

26. februar 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Tror blot at folks reaktion skyldes manglende viden. Mange forbinder jo sygdomme i munden og problemer med tænderne med dårlig mundhygiejne  Også selvom det ikke behøver at være tilfældet.

personligt ville jeg nok også kigge mærkeligt hvis jeg hørte en ung person sige at vedkommende havde de problemer du har haft og den sygdom. Men det skyldes jo netop min uvidenhed på det punkt 

Men hvor er det dejligt for dig at du slipper for smerter nu

Anmeld

26. februar 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Åh, kan sagtens følge dig! Har selv elendige tænder. Har altid følt mig mistænkeliggjort af tandlægerne. Jeg voksede op med nul slik og tandbørstning morgen og aften alligevel havde jeg allerede 11 fyldninger i mælketænderne Ville ærligt ønske mig en protese så man slap for alle de smerter og behandlingerog kæmperegninger! Hvad skal der til før det anbefales og er det meget dyrt? Men ja, folk har svært ved at forstå det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.