Mit ægteskab skranter..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.121 visninger
9 svar
8 synes godt om
25. februar 2015

Anonym trådstarter

Har brug for lidt hjælp og inspiration. Min mand og jeg er ved at være så langt ude at han pt. er flyttet ud i et par dage og vi taler om skilsmisse. Manglende tillid og bare ganske almindeligt kedsomhed. Tilliden er noget han skal arbejde på. Han er meget jaloux og uden grund. Det driver mig til vanvid. Orker ikke at være under konstant mistanke. 

Derudover sidder vi bare i hver vores sofa. Ham med tv'et og/eller sin mobil og jeg med min computer. Vi laver intet. Vi taler forbi hinanden. Jeg snakker i øst han svare i vest og omvendt. 

Jeg aner ikke om dette er en dødsejler. Jeg elsker manden og han elsker mig meget højt. Og ville helst få det hele til at fungere. Jeg ved bare ikke hvordan. 

Så jeg tænkte på om i har nogle gode ideer til nogen projekter vi kunne gå igang med som vi skal samarbejde omkring? Nogle hyggeting vi kunne lave sammen. Det er dog kun aktuelt hvis han i det mindste gider forsøge ikke at være så jaloux. 

Andre ideer er velkomne og råd tages også imod med kyshånd. 

Vi har været sammen i 6 år og har ingen børn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Pudslespil, det fik min mand og jeg tiden til at gå med en overgang. Spil fx. Ego, hvor man lærer noget nyt om hinanden. Gå ture, der snakker man altid godt sammen. Bifture osv.

Håber det løser sig 

Anmeld

25. februar 2015

jenny4

Uha det lyder ikke rart, men jeg tror langt fra at I er de eneste der løber ind i kedsomheden. Det kræver hårdt arbejde at blive ved med at være interessante for hinanden når man kender hinanden rigtig godt - og nogle gange virker det som om, at man er alene i verden med den følelse.

Jalousi er en helt anden ting.. Det bunder måske i usikkerhed hos din mand. Har han altid været jaloux? Har han nogen sinde haft årsag til at være det (enten over for dig eller i tidligere forhold?)

Jeg tror det bedste råd jeg kan give er at opsøge en parterapeut. Han/hun vil kunne hjælpe jer med at finde ind til kernen af problemet og vil herefter kunne give jer redskaber til at arbejde på det. Han/hun vil også kunne hjælpe din mand med jalousien - den vil jo æde ham op uanset hvilket forhold han er i.

Jeg håber I finder en løsning - men hvis I elsker hinanden er der håb�� Det kræver bare at I vil hinanden og vil arbejde for jeres kærlighed ❤️ 

Anmeld

25. februar 2015

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Pudslespil, det fik min mand og jeg tiden til at gå med en overgang. Spil fx. Ego, hvor man lærer noget nyt om hinanden. Gå ture, der snakker man altid godt sammen. Bifture osv.

Håber det løser sig 

Tak for de gode forslag. 

Anmeld

25. februar 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Uha det lyder ikke rart, men jeg tror langt fra at I er de eneste der løber ind i kedsomheden. Det kræver hårdt arbejde at blive ved med at være interessante for hinanden når man kender hinanden rigtig godt - og nogle gange virker det som om, at man er alene i verden med den følelse.

Jalousi er en helt anden ting.. Det bunder måske i usikkerhed hos din mand. Har han altid været jaloux? Har han nogen sinde haft årsag til at være det (enten over for dig eller i tidligere forhold?)

Jeg tror det bedste råd jeg kan give er at opsøge en parterapeut. Han/hun vil kunne hjælpe jer med at finde ind til kernen af problemet og vil herefter kunne give jer redskaber til at arbejde på det. Han/hun vil også kunne hjælpe din mand med jalousien - den vil jo æde ham op uanset hvilket forhold han er i.

Jeg håber I finder en løsning - men hvis I elsker hinanden er der håb�� Det kræver bare at I vil hinanden og vil arbejde for jeres kærlighed ❤️ 

Synes faktisk parterapi kunne være en mulighed. Noget skal der i hvert fald ske.

Ja han har altid været jaloux.  

Anmeld

12. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Synes faktisk parterapi kunne være en mulighed. Noget skal der i hvert fald ske.

Ja han har altid været jaloux.  

Har i fået gjort noget ved det?

Anmeld

13. marts 2015

serinasmor

Aftal 2 aftener om ugen hvor mobil og computer lægges væk - og på ingen måde må tændes /pilles ved ... Fjernsynet skal være slukket ... 

Så må i finde på noget andet at lave sammen - gå i bad sammen, spil brætspil, snak over et glas vin eller øl eller hvad i har lyst til.. gå tur hvis I ikke har børn osv ...I er nødt til at finde hinanden igen .. Og i starten er det nødvendigt at planlægge dagene 

Anmeld

13. marts 2015

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Har i fået gjort noget ved det?

Njaa både og.. Det gik pludselig meget meget dårligere end det nogen siden har gjort. Men det er ved at vende igen. Jeg bestiller en rejse senere i dag så tager vi på en uges ferie til varmere himmelstrøg. Håber det hjælper ellers tror jeg at skilsmisse er den eneste vej.

Anmeld

13. marts 2015

jenny4

Anonym skriver:

Njaa både og.. Det gik pludselig meget meget dårligere end det nogen siden har gjort. Men det er ved at vende igen. Jeg bestiller en rejse senere i dag så tager vi på en uges ferie til varmere himmelstrøg. Håber det hjælper ellers tror jeg at skilsmisse er den eneste vej.

Det lyder dejligt med ferie men ikke så godt I er så tæt på skilsmisse.

håber I gør jer selv den tjeneste at give parterapi en chance - om ikke andet for at kunne sige I gav det alle muligheder.

Anmeld

13. marts 2015

AnoMe

Tag en hel dag hvor i sidder sammen med håndjern og derfor skal samarbejde omkring alt hvad der skal ordnes hele dagen.. Det kan sørge for en masse grin og det tvinger jer til at kommunikere og samarbejde.. Når dagen er gået, så siger du til ham "hvor klarede vi det godt skat.. Vi er et godt team.. Nu hvor vi klarede hele dagen sådan, så kan vi også samarbejde omkring at få ægteskabet til at fungere"

i kan også prøve at tage jeres første date om igen.. Spis samme sted og bestil det samme mad og opfør jer som om at i ikke kender hinanden endnu og skal til at lære hinanden at kende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.