Hjælp til at undgå graviditets diabetes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

487 visninger
4 svar
3 synes godt om
24. februar 2015

Signe-bine

Jeg har fået lavet en glukose belastnings test, og tallet var 7,4. Min læge sagde grænsen er 7,8 (jeg troede det var 10? Det var det jeg fik at vide da jeg ventede min datter i 2013?).

Nå men testen er jo så negativ, men jeg synes tallet er skræmmende højt, uden at vide noget om hvad normal niveauet er, og det på trods af at jeg holder mig fra alt slik og sukker... Jeg har dog spist kiks og hvidt brød og sukker.

Jeg vil gerne høre fra nogle der ved hvad man må og især ikke må spise som gravid med sukkersyge? For så kan jeg følge nogle kostråd. Jeg har glemt hvad min læge kaldte den madtype man bør holde sig fra, så jeg har ikke noget at Google ud fra

Men hvad må jeg ikke spise udover slik? Hvad spiser i andre? Hvad kan man spise som en snack når gulerødderne ikke tilfredsstiller?

Og er der nogen der ved hvad grænsen for graviditets sukkersyge er? Og hvad et normalt niveau af det der de måler er hos gravide?

Ellers rigtig god aften derude :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

FrkGranger

Altså hvad var din fastende?

Min var 4 og 7 efter og fik af vide at jeg havde et rigtigt fint blodsukker...

Prøv at søge mad til diabetikere...

Anmeld

24. februar 2015

Missy_B

Jeg fik af vide da jeg var gravid med den første, at grænsen for en gravid er 9,0. Med min første var mit tal 8,0, og jeg havde ikke diabetes..

Anmeld

24. februar 2015

Frk-Lotusblomst

Grænsen er 9,0 efter belastning. 

Min 2. Belastning i denne graviditet var 8,3 så derfor valgte jeg at få foretaget en mere 3 uger senere, der var tallet 6,4 efter .. �� 

jeg havde sukkersyge i første graviditet - derfor ville de gerne jeg lige blev tjekket en gang mere,, hvilket jeg selv er rigtig glad for så min bekymring blev mindre - nu jeg havde det sidst, 

men altså 7,4 ville jeg ikke være nervøs for!! :-) 

Anmeld

24. februar 2015

Signe-bine

Jeg fik ikke taget blodprøve før belastningen, så dét tal kender jeg ikke. Min læge har nok bare været forvirret. Jeg troede bare selv at mit tal var faretruende højt, med 7,4, hvis grænsen var 7,8.

Men tak for svar :-D Jeg er mere rolig nu. Så tror jeg bare jeg nøjes med at køre stilen med ingen slik, og så ellers spise (nogenlunde) sundt som jeg gjorde i forvejen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.