Undersøgelse hos jordemoderen sidst i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

317 visninger
2 svar
3 synes godt om
24. februar 2015

Bak

Hej skønne mødre

Har I fået en underlivsundersøgelse hos jordemoderen sidst i graviditeten? Jeg skal til jordemoder senere i dag og er lidt i tvivl, om jeg kan spørge, om hun vil undersøge mig. Jeg har haft en del kraftige plukkeveer i går og også lidt i dag og kan mærke baby borer sig godt ned i bækkenet. Så jeg er jo lidt nysgerrig, om jeg er "lukket som en østers" eller, om der er tegn på noget. Men der er jo ikke andet end min nysgerrighed, der gør at hun skulle undersøge mig...

Er 38+1 i dag (andengangsfødende), så der kan jo sagtens gå nogle uger endnu (forhåbentlig ikke!).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Spændende 

jeg var sidst til jm 2 dage inden termin. Ingen undersøgelser af understellet. Kun tjekket urin, BT, vægt,... Ja alt det normale. 

Anmeld

24. februar 2015

Bak

SDD skriver:

Spændende 

jeg var sidst til jm 2 dage inden termin. Ingen undersøgelser af understellet. Kun tjekket urin, BT, vægt,... Ja alt det normale. 

Tak for dit svar.

Nu har jeg været afsted. Hun sagde, at hun godt kunne gøre det, men det havde ikke nogen konsekvens. Uanset om hun kunne mærke, jeg havde åbnet mig lidt, kan der jo stadig gå et par uger eller lidt til, før der sker noget Det var egentlig også det, jeg selv regnede med.

Så vi sprang den over - det er jo heller ikke det mest behagelige at få undersøgt

Nu venter jeg så i spænding de næste uger, eller hvor lang tid, han har tænkt sig at hygge sig derinde...

Hun mærkede til gengæld, at han nu står fast i bækkenet, hvilket han ikke gjorde for en uge siden, så måske der snart sker noget mere... 

Hun skønnede ham til 3200 g nu, så han er da også klar til at komme ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.