Må man løfte det 1. barn når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.975 visninger
9 svar
3 synes godt om
24. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid. Har en dreng på 3 år. Har gået meget rundt med ham da han var syg. Hvad er jeres erfaring med at løfte og graviditet? Er lidt ekstra bekymret da jeg havde en slet MA for nogen mdr. Siden. Tak for hjælpen ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Jeg har lige fundet ud af at jeg er gravid. Har en dreng på 3 år. Har gået meget rundt med ham da han var syg. Hvad er jeres erfaring med at løfte og graviditet? Er lidt ekstra bekymret da jeg havde en slet MA for nogen mdr. Siden. Tak for hjælpen ��

Ved min læge sagde jeg ikke måtte løfte mere end 10kg...

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Ved min læge sagde jeg ikke måtte løfte mere end 10kg...

Fra starten af? Fra man planlægger graviditet eller når man finder ud af at man er gravid?

Anmeld

24. februar 2015

(august)

Det afhænger jo helt af hvordan du har det ig hvordan din krop reagerer på at være gravid. 

Jeg ville personligt prøve at undgå og bære for meget på ham. Ved godt det er svært og bar også mine indimellem når det var nødvendigt. 

Anmeld

24. februar 2015

Lililili

Er højgravid og løfter vores søn på 11 kg. Det kan jeg ikke undgå, men min mand tager så mange af løftene som muligt. Held og lykke med det hele. 

Anmeld

24. februar 2015

JH12

Om man må eller ikke må ved jeg ikke.. 

Men min pige skal ikke straffes for at jeg skal have flere børn, jeg begrænser løften af hende, men er det nødvendig så løfter jeg hende.. 

Jeg er gravid i uge 22 og min datter vejer 17kg. 

Anmeld

24. februar 2015

FrkGranger

Anonym skriver:

Fra starten af? Fra man planlægger graviditet eller når man finder ud af at man er gravid?

Fra man finder ud af man er gravid...

Og min læge sagde det var de generelle anbefalinger....

Men husk at lytte til din krop for du kan jo nok ikke undgå at løfte

Anmeld

24. februar 2015

Blop2

Vores søn var 2,5 år, da jeg ventede lillesøster. 

Jeg satte mig altid ned og tog ham så op til mig. Ellers satte jeg ham på køkkenbordet, det har en dejlig kramme højde. 

Har da i få tilfælde båret på ham, men prøvede at begrænse det.

Man skal da passe på med, at løfte på så meget. Her gav det sig selv, som maven voksede. Det blev utrolig ubehageligt til sidst.

Anmeld

24. februar 2015

hekran

Jeg har aldrig haft problemer med st løfte ældre søskende under graviditet. Kun til sidst, hvor maven har været i vejen eller ryggen har hidset sig op

Bare pas på dig selv og lyt til din læge, hvis du før har mistet. Tror dog ikke at løft har den store påvirkning der. Men heller safe than sorry!

Anmeld

24. februar 2015

lineog4

Du skal selvsagt lytte til din krop, men vil sige jeg har løftet alle mine børn, har løftet andre ting, og har nok faktisk ikke været særlig begrænset af at være gravid.

Har haft den lidt kyniske tanke om, at hvad skal blive bliver (ja den er kynisk og passer jo ikke, men...) og også at livet kan jo ikke stoppe fordi man er gravid. Er faktisk blevet endnu mere kynisk om man vil efter jeg har mistet, for har oplevet det hverken gør fra eller til og ja at det er så vigtigt at leve og ikke mindst nyde ens dejlige børn. Tror sågar jeg har et billede fra jeg er gravid med den mindste hvor jeg bærer begge de to store  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.