Vi snakkede før fødslen meget om at vi ihvertfald IKKE ville blive reduceret til partnere fremfor kærester.... Men det skete jo for os ligesom for de fleste, og det er jo naturligt - der er bare mindre tid til hinanden for børnene kommer stort set altid i første række, og sådan skal det jo være.
så præcis som de andre skriver:
-problemer med at finde fælles metoder for opdragelse: min mand forkæler, leger og joker konstant, hvor jeg er mere striks og gerne vil følge regler/rutiner. Men i bund og grund er det jo kun godt vi trækker lidt i hver sin retning
- mindre overskud pga træthed, hvorved partnerens fejl fremstår mere tydeligt - man går simpelthen hinanden meget mere på nerverne og vrisser derudaf
- mindre tid til hinanden, hvilket også nedsætter overskuddet overfor partneren, jeg bliver personligt mere kærlig og overbærende efter en omgang intimitet/sex, men det er der sjældent tid til med en bette
Det siges, at man skal tilgive hinanden ALT der bliver sagt de første 2 år - især det der kommer ud om natten, og det tror jeg er en meget god ide - ihvertfald herhjemme
Og så skal man huske indimellem at prioritere hinanden, dvs overlade barnet til pasning og så være intim - og det (efter min mening) uanset at man ikke lige er "in the mood" - for det kommer man ikke nødvendigvis af sig selv efter en baby - der skal arbejdes mere på sagen. Har hørt mange argumenter såsom at vi kvinder sgu ikke skal stå til rådighed for mandens behov, og selvfølgelig skal man ALDRIG gøre noget imod ens vilje, men hvis man ikke gør en indsats for at holde det intime igang, ja så skrider forholdet sgu i det lange løb.
Vi er igennem det første barn (nu 3), og venter nr 2 indenfor et par uger. Det gør det nemmere at vi ved hvad der venter, men det bliver nok hårdt uanset hvad. Men vi snakker meget om tingene, og det tror jeg er et minimumskrav hvis man ønsker at blive sammen.
Anmeld