Hvornår ville i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
7 synes godt om
23. februar 2015

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Jeg har lige et enkelt spørgsmål 

Hvis i var i gang med en uddannelse som sluttede til sommer og fortsatte på videre uddannelse, som varer knap 2 år, havde 3 børn hvor den yngste er knap 1 år og i ønskede en baby mere.

hvornår ville i så prøve og planlægge den næste baby hvis der ikke skulle være for mange år i mellem den yngste og næste? 

Børnene er hhv fra 08, 10 og 14. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Tumling<3

Jeg ville skynde mig at blive færdig med uddannelsen, så den ikke skulle forlænges med et års barsel 

Anmeld

23. februar 2015

Stjerneskud84

Tumling<3 skriver:

Jeg ville skynde mig at blive færdig med uddannelsen, så den ikke skulle forlænges med et års barsel 

Enig..

Anmeld

23. februar 2015

Stimap

Hvis du har det helt okay med at skulle på barsel under din videre uddannelse på de 2 år, så ville jeg nok begynde projekt baby om et par mdr... Så du får nogenlunde samme aldersforskel mellem de sidste to, som med de to første 

Anmeld

23. februar 2015

Stimap

Men nu skriver du knap to år? Så kunne du/i også prøve at planlægge det sådan, så du har termin med 4 barn et par mdr efter endt uddannelse... ? Afhængig hvor tålmodig/utålmodige i er og hvordan det ville passe økonomisk? 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Hvis du har det helt okay med at skulle på barsel under din videre uddannelse på de 2 år, så ville jeg nok begynde projekt baby om et par mdr... Så du får nogenlunde samme aldersforskel mellem de sidste to, som med de to første 

Det var måske også det jeg tænkte. Så har jeg fået børnene i to hold i stedet for at den yngste kommer til at være 3-4 år yngre end den næste. Ved godt at de stadig kan have rigtig meget glæde af hinanden, ingen tvivl der, men jeg ved bare hvor meget glæde de to store har med hinanden og sådan synes jeg også at de to yngste skal 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Stimap skriver:

Men nu skriver du knap to år? Så kunne du/i også prøve at planlægge det sådan, så du har termin med 4 barn et par mdr efter endt uddannelse... ? Afhængig hvor tålmodig/utålmodige i er og hvordan det ville passe økonomisk? 

Vil ikke sige at vi er mega utålmodige, med at det bare skal være lige nu, men alligevel vil vi ikke vente for længe. 

Praktisk set ville det jo passe godt med at vente til efter endt uddannelse, men jeg tror måske at når jeg er færdig uddannet, så vil jeg bare gerne have et arbejde eller evt. Læse videre igen. 

Anmeld

24. februar 2015

Anonym trådstarter

Tumling<3 skriver:

Ja det ville selvfølgelig være det klogeste men så bliver der bare så meget mellemrum mellem de to yngste. 

Anmeld

24. februar 2015

Stimap

Anonym skriver:

Vil ikke sige at vi er mega utålmodige, med at det bare skal være lige nu, men alligevel vil vi ikke vente for længe. 

Praktisk set ville det jo passe godt med at vente til efter endt uddannelse, men jeg tror måske at når jeg er færdig uddannet, så vil jeg bare gerne have et arbejde eller evt. Læse videre igen. 

Så ville jeg slet ikke tøve med at forsøge inden for kort tid og tage barslen under uddannelsen...  Det tager naturligvis lidt længere tid, men så er du også klar til arbejdsmarkedet bagefter, eller hvad dit ønske nu måtte være.. 

Anmeld

25. februar 2015

jenny4

Stimap skriver:

Så ville jeg slet ikke tøve med at forsøge inden for kort tid og tage barslen under uddannelsen...  Det tager naturligvis lidt længere tid, men så er du også klar til arbejdsmarkedet bagefter, eller hvad dit ønske nu måtte være.. 

Det er jeg enig i. Hvis du først går på barsel efter endt uddannelse og inden du har fået et job, så risikerer du at dit fagstof gemmer sig for langt væk når du skal sælge dig selv til en samtale.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.