overspisning(piv)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

960 visninger
4 svar
3 synes godt om
23. februar 2015

Anonym trådstarter

det med tåre jeg skriver dette indlæg er så flov

jeg kunne som ung spise alt uden at tage på.. levet meget usundt

da jeg så røg på p piller tog jeg 15 kg på på under 2 mdr

jeg røg ned med anokreksi og kom ned at veje 38 kg er 152 høj

fik dog selv bedt om hjælp

og kom ud af det

men nu 7 år senere lider jeg af overspisning

jeg spiser hverken salat grøntsager eller frugt jeg kan ikke(længere historie) 

men på 1 uge har jeg taget 2 kg på og idag har jeg bare ædt 

til morgen 

200 gram skyr + 20 gram muslii og 10 mandler

frokost 2 hatting hafler med pålæg

aftensmad 500 gram pommes og 10 nuggets og ketchup

og har sku lige kværnet 200 gram baconchips jeg ved jeg har brug for hjælp men det eneste jeg tænker på lige nu er hvor meget 4000 kcal vil sætte sig som når jeg sidder stille pt pga ben i gips normalt vejer jeg ikke maden af men idag har jeg gjord for at se hvor meget jeg indtog og har spist næsten 4000 kcal må kun få 1188 undskyld men er bare så ked af mig selv efterhånden har en sygdom der gør jeg har brug for kuldhydrat og sukker men er blevet usundmad narkoman 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

HappyOne

Vil gerne give dig en krammer  

Jeg syntes det er utroligt flot af dig at skrive det her inde, at du åbner dig op for folk du ikke kender, det er respekt. 

Det at du selv kan se det, kan gøre meget, du bliver muligvis mere motiveret af det?? Hvis du bor sammen med en mand/kæreste eller noget, tænker jeg at i kan blive enige om at gå på kur sammen, og at i kun må få fx. 100 g. slik om fredagen, og ellers er det slik og cola fri dage? Lav en madplan med sundt mad, se om du kan finde nogle grøntsager du kan lide at spise. 

Ønsker dig held og lykke. Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for at snakke  Ellers  jeg for dig. 

Knus herfra 

Anmeld

24. februar 2015

serinasmor

Umiddelbart lyder det nu ikke af overspisning ej heller for meget mad - måske er det bare mig.... Når du fortæller hvor mange kalorier der er i kan jeg dog godt se at det er en del ... Men det bunder jo mest i at maden er forkert ikke for meget ... 

Morgenmaden var vel fin  

Men hvad med noget groft brød til frokost og noget der ikke er så fedt til aften ... 

Og så må du tage at spise noget grønt også - der er ikke mange vitaminer og god energi i den mad du har spist her... Så skal der også meget mere mad til før kalorie indtaget bliver højt 

Anmeld

24. februar 2015

tullemortilsnart2

sorry, men synes heller ikke det lyder som overspisning 

jeg har overspist.. tog 40 kg på. (har tabt 25 af dem  indtilvidere igen) 

dengang jeg overspiste, var det for det meste junkfood og slik/kager. og det var mest om aftenen. Kunne godt spise en alm. pizza og 2 burger/rullekebab fra pizzaria til aftensmad!!!!  og hvis jeg skulle snolde: 2 plader marabu, 1 købekage (stor), en skål bland selv slik ... og til natmad 2-3 frostrundstykker med smør og nutella.. virkelig vildt! 

Nu lever jeg sundt og dyrker motion. dog engang i mellem kan jeg stadig godt få sådan et overspisnings-flips, men sker heldigvis sjællendt!! 

Anmeld

24. februar 2015

Mulle0802

Lige et kram til dig 

Rigtigt god du er åben om at snakke om det - det er utroligt vigtigt. 

Det er en hård kamp at få et normalt forhold til mad efter en spiseforstyrrelse. Det er ofte sort på hvidt, enten spiser man meget lidt/ eller spiser meget - der er intet midt i mellem. Du har forsat stor fokus på mad (hvilket jeg tror man altid vil have i mindre eller størrere grad - trods man bliver rask) Hvorfof må du kun spise 1188 kcal? Hvem siger det og jeg tænker det er i underkanten hvis du skal holde din vægt. Samtidig med er det ikke godt at have et kalorieital, da det vil fastholde din spiseforstyrrelse. Har du overvejet at gå ved en diætist?

Vi kan alle tage 2 kg på på en uge, Der er mange ting der kan spille ind, din mens cyklus, din væske i kroppen og hvornår du sidst har været på toiet - så kan ikke regne med en vægt, jeg vil anbefale du gemmer din vægt væk - selvom det er rigtig hårdt! Lad at mærk din krop og føl hvordan du har det og lad ikke vægten bestemme om du skal være glad eller ked af det.

Har du nogen at snakke med? Venner og en terapeut? Det lyder for mig som om du ikke er helt ude af sygdommen. 

Personer som ikke har en spiseforstyrrelser kan også sagtens finde på at spise som din dag, de gør det blot en gang i mellem og ikke hver dag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.