Er der nogle der kan hjælpe..???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. februar 2015

Holst85

Er der nogle der kan fortælle mig forskellen på kort og lang behandling under IVF.

Hvorfor kommer man på lang behandling frem for kort.

har kun været på kort, men uden hel, enden mega mange æg og næsten en overstimulering eller ikke så mange æg som ikke udviklede sig.

så ville bare forbedrede mig selv på at de måske ville sige at jeg sku på lang behandling.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

esioul

Holst85 skriver:

Er der nogle der kan fortælle mig forskellen på kort og lang behandling under IVF.

har kun været på kort, men uden hel, enden mega mange æg og næsten en overstimulering eller ikke så mange æg som ikke udviklede sig.

så ville bare forbedrede mig selv på at de måske ville sige at jeg sku på lang behandling.. 

I lang er man på nedregulering. Dvs. ens egne hormoner sættes ud af spil, før man stimulerer. 

Det strækker sig over 1½ måned ca. 

Anmeld

23. februar 2015

modesty

Holst85 skriver:

I kort behandling benytter man sig af kvindens egen cyklus, men man booster bare ægproduktionen med hormoner.

I lang behandling nulstiller man kvindens egen cyklus og hormonproduktion. Man sætter hende faktisk i en falsk overgangsalder, og skruer hendes hormonproduktion ned til nul. Og så opbygger man en ny, kunstig cyklus med kunstige hormoner. På den måde kan man bedre styre forløbet. 

Der er cirka lige stor succesrate med kort og lang behandling, men nogle kvinder reagerer bedre på den ene frem for den anden, så det er meget normalt at man forsøger sig med begge. 

Anmeld

23. februar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Holst85 skriver:

Du kan læse om forskellene i behandlingerne i Rigshospitalets materiele, som du finder her:

http://www.rigshospitalet.dk/nr/rdonlyres/ba7b403f-4447-4457-b282-1a6bf071ef83/0/ivfvejledning_marts_2012.pdf

Se på hhv. side 7 og side 9.

Kh Signe

Anmeld

23. februar 2015

Holst85

Okay så chancen kan godt være at de prøver med en lang behandlibg til mig næste gang.

nu har jeg jo prøvet 3 gange uden hel ����

Anmeld

24. februar 2015

Bas82

Holst85 skriver:

Okay så chancen kan godt være at de prøver med en lang behandlibg til mig næste gang.

nu har jeg jo prøvet 3 gange uden hel ����

Ved min sidste behandling (kort) sagde de at hvis det ikke var lykkes at befrugte nogle æg, ville næste behandling højst sandsynlig være lang.

Anmeld

24. februar 2015

Holst85

Bas82 skriver:

Ved min sidste behandling (kort) sagde de at hvis det ikke var lykkes at befrugte nogle æg, ville næste behandling højst sandsynlig være lang.

Hvor mange gang prøvede du kort før de sagde det til dig.. 

Og blev de befrugtet nu?

Anmeld

25. februar 2015

Bas82

Holst85 skriver:

Hvor mange gang prøvede du kort før de sagde det til dig.. 

Og blev de befrugtet nu?

Jeg har kun været igennem en kort behandling (endte desværre i MA) - men vi talte om det under behandlingen at hvis det ikke lykkes med nogen befrugtet æg, så ville de nok prøve lang behandling næste gang. 

Anmeld

25. februar 2015

Holst85

Bas82 skriver:

Jeg har kun været igennem en kort behandling (endte desværre i MA) - men vi talte om det under behandlingen at hvis det ikke lykkes med nogen befrugtet æg, så ville de nok prøve lang behandling næste gang. 

Okay men 2 gang blev der 6 æg der blev befrugtede så kan godt forstå at de er i vildrede på hvad de skal med mig.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.