Forliggende moderkage og plukveer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er gravid, og er i dag 25+3.

Jeg har forliggende moderkage, og skal derfor til scanning igen, når jeg er uge 34. 

I dag er jeg så ude at handle med min mand. Mine plukveer bliver pludselig hyppigere og bider en anelse. Skal jeg være bekymret?- tænker om der er en sammenhæng mellem plukveer og forliggende moderkage, som man skal være ekstra opmærksom på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Anonym trådstarter

Ingen der kan hjælpe?

Anmeld

23. februar 2015

alenemor42

Der er intet sammenhæng jeg har det samme og er i uge 28, de bider bare engang imellem fordi vi er så langt henne som vi er

Anmeld

23. februar 2015

May86

Min er delvis foranliggende, men har ikke hørt noget om at der skulle være nogen forholdsregler, men hvis de er hyppige og bider, så skal du lægge dig og slappe af og måske ringe til fødegangen?

Anmeld

23. februar 2015

Bak

Anonym skriver:

Hej 

Jeg er gravid, og er i dag 25+3.

Jeg har forliggende moderkage, og skal derfor til scanning igen, når jeg er uge 34. 

I dag er jeg så ude at handle med min mand. Mine plukveer bliver pludselig hyppigere og bider en anelse. Skal jeg være bekymret?- tænker om der er en sammenhæng mellem plukveer og forliggende moderkage, som man skal være ekstra opmærksom på?

Med forliggende moderkager mener du så, at den ligger ud mod maveskindet eller dækker livmodermunden? Stor forskel nemlig! 

Plukveer der bider og bliver regelmæssige bør du få undersøgt. Hvis de mener din moderkage ligger og dækker livmodermunden skal du være opmærksom på evt blødning. 

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Med forliggende moderkager mener du så, at den ligger ud mod maveskindet eller dækker livmodermunden? Stor forskel nemlig! 

Plukveer der bider og bliver regelmæssige bør du få undersøgt. Hvis de mener din moderkage ligger og dækker livmodermunden skal du være opmærksom på evt blødning. 

Min moderkage er forliggende- altså, dækker for fødselskanalen. 

Ringer lige til lægen i morgen. Det er gået fint her til aften, hvor jeg har slappet af. 

Anmeld

23. februar 2015

Mor til F

Under min graviditet,  startede det med,  at moderkagen lå foran livmoderhalsen og derfor oplevede jeg let blødning i starten af graviditeten. Den trak sig heldigvis opad,  så den lå ud mod mavedkindet. 

Jeg havde selv rigtig mange plukveer, som gjorde at min livmoder var spændt og irriteret. Det sammen med bækkenløsning,  endte med,  at jeg blev sygemeldt 10 uger før termin. 

Hvis du er bekymret mht dine plukveer,  synes jeg du skal give FG et kald. 

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

alenemor42 skriver:

Der er intet sammenhæng jeg har det samme og er i uge 28, de bider bare engang imellem fordi vi er så langt henne som vi er

Jeg mindes bare ikke, at have sådanne plukveer i første graviditet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.