vaskemaskine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

786 visninger
7 svar
1 synes godt om
23. februar 2015

debbie19

Hej

Jeg sidder lige og kigger på nettet på vaskemaskiner.

vi kunne godt tænke os at havde vores egen engang

vi bruger ca 200-250 kr i mdr på vask 

men jeg aner simpelhen ikke noget omkring jord haløj osv

vis jeg køber en vaskemaskine så er der jo et stik på som kan gå i en alm stikkontakt men er det uloveligt?? 

vis det er uloveligt kan det så passe man skal give næsten 1500 kr for en elektriker ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

Mutti84

Hvis du har en alm. Stikkontakt at sætte stikket i, så er det ikke ulovligt nej :-)

Du skal bare sørge for at sætte et hybridstik på det stik, som sidder på maskinen (den skaber jordforbindelsen) 

Grunden til, at man gør dét, er at så får man ikke stød af maskinen, som man ellers vil kunne få.

Husk at fjerne tranportbeslag, hvis i selv vælger at installere den. Kan dog anbefale at i tager til den lokale hvidevare forhandler, og får dem til at ordne det for jer (så er det nemlig dem, der står med garantien, hvis noget går galt under installationen) 

Jeg er i øjeblikket på barsel, men arbejder i Punkt1 på 5. År og vi tager 699 kr. For levering/installering og afprøvning :-)

Desuden er det en god idé, at rådføre sig hos en forhandler før man kaster sig ud i at købe en vaskemaskine. Folk har meget forskellige behov, og for at få den mest holdbare og langtidsikrede løsning, så gør jer selv den tjeneste, at få en uddannet til at vurdere jeres behov :-) og nej, det behøver det ikke at blive en svine-dyr maskine for...  :-)

Håber i finder vej i junglen, for det er nemlig lige hvad det er ;-)

Anmeld

23. februar 2015

debbie19

mutti84 skriver:

Hvis du har en alm. Stikkontakt at sætte stikket i, så er det ikke ulovligt nej :-)

Du skal bare sørge for at sætte et hybridstik på det stik, som sidder på maskinen (den skaber jordforbindelsen) 

Grunden til, at man gør dét, er at så får man ikke stød af maskinen, som man ellers vil kunne få.

Husk at fjerne tranportbeslag, hvis i selv vælger at installere den. Kan dog anbefale at i tager til den lokale hvidevare forhandler, og får dem til at ordne det for jer (så er det nemlig dem, der står med garantien, hvis noget går galt under installationen) 

Jeg er i øjeblikket på barsel, men arbejder i Punkt1 på 5. År og vi tager 699 kr. For levering/installering og afprøvning :-)

Desuden er det en god idé, at rådføre sig hos en forhandler før man kaster sig ud i at købe en vaskemaskine. Folk har meget forskellige behov, og for at få den mest holdbare og langtidsikrede løsning, så gør jer selv den tjeneste, at få en uddannet til at vurdere jeres behov :-) og nej, det behøver det ikke at blive en svine-dyr maskine for...  :-)

Tak for dit svar

men hvad er et hybridstik ? 

og Tillykke med den lille 

Anmeld

23. februar 2015

Mutti84

Et hybridstik, er et stik der kan konvertere et alm. Stik til et jordstik. Man kan kalde det for en slags adaptor :-) en vaskemaskine er født med et stik med 2 ben, men her i dk skal vi bruge jordforbindelse for ikke at få stød af maskinerne. Og dette stik har "huller" til 2 ben og i den anden ende sidder der så 3 ben, som kan gå i vores stikkontakter :-) 

Hehe... tak.. hun er dog ikke kommet ud endnu... hun ligger trygt og godt i maven..

Anmeld

23. februar 2015

fo82

mutti84 skriver:

En elektriker er en rigtig god investering - min kære handy mand installerede selv vaskemaskinen - uden problemer... Men ved tørretumbleren får han på en eller anden måde får han stødt panden mod det stik han havde skilt ad for at montere = mange timer på skadestuen 

vi købte et sæt fra bauknecht i skousen til samlet 9800 inkl en ekstra forsikring på vaskemaskinen. Den har vi tegnet da risikoen for en skrue i systemet er mere end alm tilstede pga hans arbejde...

vi fik rigtig god behandling og gode forklaringer inden for de forskellige mærker hos skousen... Bl.a. Blev vi frarådet bosh fordi de har skiftet nogle af de vigtige komponenter til billigere materiale for at kunne følge prispresset.. Så vi er gået efter kvalitet frem for pris... Vi var så bare heldige at ramme et godt januar tilbud 

Anmeld

23. februar 2015

Mutti84

Dette er et hybridstik :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Vi har også Bauchknecht som er omkring 6 år gammel efterhånden og det eneste der har skulle repareres var dørlåsen på vaskemaskinen da sønnen havde fået smækket for hårdt med den....

Det er endda til trods for 3 gange flytning hvor vi selv flyttede 2 gange og 3 gang fik vi et flyttefirma til at hjælpe

det er købt i Punkt 1 inkl. installering

Anmeld

23. februar 2015

debbie19

tak for jeres  svar så blev jeg da meget klogere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.