Erfaringer med ICSI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. februar 2015

Amaliepi

Her hjemme snakker vi meget om at gå i gang med behandling. Meget af snakken går på "gad vide hvor lang tid det tager/hvor mange forsøg, før det vil lykkeds?"

Min søsters æg skal befrugtes med min kærestes sæd - Nogen der har erfaring med det (eller bare med donor æg og partners sæd)? Da jeg ikke selv har nogle æggestokke.

Mit spørgsmål til jer er, hvor lang tid tog før det lykkeds eller hvor mange forsøg skulle der til?

De bedste hilsner

Amalie Pi 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2015

C&C

Amaliepi skriver:

Her hjemme snakker vi meget om at gå i gang med behandling. Meget af snakken går på "gad vide hvor lang tid det tager/hvor mange forsøg, før det vil lykkeds?"

Min søsters æg skal befrugtes med min kærestes sæd - Nogen der har erfaring med det (eller bare med donor æg og partners sæd)? Da jeg ikke selv har nogle æggestokke.

Mit spørgsmål til jer er, hvor lang tid tog før det lykkeds eller hvor mange forsøg skulle der til?

De bedste hilsner

Amalie Pi 

Vi er også i behandling , her er det dog mine æg der bliver befrugtet med min mands sæd og ikke et donor æg . Men vi har haft 5 forsøg , de første 3 blev ikke til noget , det 4. forsøg blev jeg gravid det endte dog i en spontan abort . Og det 5 forsøg , er jeg igen blevet gravid . Er dog kun 6 uger henne . 

Men held og lykke med behandlingen 

Anmeld

23. februar 2015

modesty

Amaliepi skriver:

De bedste hilsner

Amalie Pi 

Det er helt umuligt at svare på hvornår det vil lykkes for jer. For det første kommer det an på kvalitet af æg og sæd, miljøet i din livmoder, din hormonbalance, alder og en million andre ting. For det andet er det bare et lotteri - og man ved aldrig hvornår man får jackpot.

Hvis du vil have statistik at forholde dig til, kan du spørge din læge. Jeg mener at der er cirka 25% sandsynlighed for graviditet i første forsøg, og i de efterfølgende forsøg falder chancerne med et par procent pr. forsøg.

Pøj pøj. 

Anmeld

27. februar 2015

Amaliepi

C&C skriver:

Vi er også i behandling , her er det dog mine æg der bliver befrugtet med min mands sæd og ikke et donor æg . Men vi har haft 5 forsøg , de første 3 blev ikke til noget , det 4. forsøg blev jeg gravid det endte dog i en spontan abort . Og det 5 forsøg , er jeg igen blevet gravid . Er dog kun 6 uger henne . 

Men held og lykke med behandlingen 

Er ked af at høre at det 4. forsøg ikke lykkedes. Men hvor er det dejligt det nu er lykkedes. Håber for jer at det denne gang er lykkens gang

Og tak for dit svar. Det er lidt svært at med tankerne omkring den verden man træder ind i og de følelser der vil blive udfordret.

Anmeld

27. februar 2015

Amaliepi

modesty skriver:

Det er helt umuligt at svare på hvornår det vil lykkes for jer. For det første kommer det an på kvalitet af æg og sæd, miljøet i din livmoder, din hormonbalance, alder og en million andre ting. For det andet er det bare et lotteri - og man ved aldrig hvornår man får jackpot.

Hvis du vil have statistik at forholde dig til, kan du spørge din læge. Jeg mener at der er cirka 25% sandsynlighed for graviditet i første forsøg, og i de efterfølgende forsøg falder chancerne med et par procent pr. forsøg.

Pøj pøj. 

Tak for svar. Det var en god ide at prøve at snakke med min fertilitets læge om statistikkerne, på trods af de ikke er 100 % sikre, så tror jeg bare at jeg i min forberedelse har brug for nogle "svar" på forløbet  

Anmeld

27. februar 2015

FrkC

Vi forsøgte i halvandet år før vi blev henvist til behandling. Jeg blev gravid ved 1. ICSI forsøg (kort protokol) .. Er knap 5 uger henne nu .. 

Pøj pøj, krydser fingre 

Anmeld

27. februar 2015

(august)

Vi brugte 13 mdr og 7 ægoplægninger på at blive gravide med ICSI( mine æg og mandens sæd)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.