købe på forskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

973 visninger
12 svar
9 synes godt om
22. februar 2015

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der har købt ting på forskud? Altså før i er blevet gravide? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har købt ting på forskud? Altså før i er blevet gravide? 

Ja, det har jeg.

Jeg har været igennem både en SA og MA efter nu at have prøvet i 1½ år og undervejs har det hjulpet mig rigtig meget at købe små stykker tøj til den baby, som nok skal komme engang Det hjælper mig til at beholde håbet om at nok skal lykkes.

Jeg køber dog kun noget hvis det er noget jeg er virkelig vild med og/eller er meget på udsalg. På denne måde kan jeg samle en masse rigtig lækkert tøj til næsten ingen penge.

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

FruOlsen skriver:

Ja, det har jeg.

Jeg har været igennem både en SA og MA efter nu at have prøvet i 1½ år og undervejs har det hjulpet mig rigtig meget at købe små stykker tøj til den baby, som nok skal komme engang Det hjælper mig til at beholde håbet om at nok skal lykkes.

Jeg køber dog kun noget hvis det er noget jeg er virkelig vild med og/eller er meget på udsalg. På denne måde kan jeg samle en masse rigtig lækkert tøj til næsten ingen penge.

Okay så er det ikke bare mig, tager mig selv i dagligt at ende i børneafdelingen på h&m hjemmesiden når jeg kigger på tøj med mig selv, det eneste jeg har købt indtil videre er dog et par små sokker hvor der står i love dad på. Men har sådan lyst til at købe noget hvis jeg falder over et godt tilbud. Og har også tit tænkt på at så skal vi ikke bruge så mange penge på en gang når jeg endelig bliver gravid 

Anmeld

22. februar 2015

biniek

jeg køber et jeg har lyst til når jeg har lyst  

Anmeld

23. februar 2015

Anonym trådstarter

biniek skriver:

jeg køber et jeg har lyst til når jeg har lyst  

dejligt. Ja jeg kan godt se at det kan hjælpe lidt på humøret at købe lidt mens man går og venter, men kan også se det knapt så sjove ved det hvis man ikke bliver gravid før måske om 2-3 år. Puha ja ja jeg er stadig i tvivl om jeg skal købe lidt eller ej

Anmeld

23. februar 2015

biniek

Anonym skriver:

dejligt. Ja jeg kan godt se at det kan hjælpe lidt på humøret at købe lidt mens man går og venter, men kan også se det knapt så sjove ved det hvis man ikke bliver gravid før måske om 2-3 år. Puha ja ja jeg er stadig i tvivl om jeg skal købe lidt eller ej

efter 19 måneder og nu en SA synes jeg stadig det er dejligt at have nogle ting.

jeg har strikket en masse ;P (måske lidt crazy, men sådan er jeg)

så længe der er små ting (ikke som vogn og senge) men sko, kjoler, bukser o.s.v.

Anmeld

23. februar 2015

Bebe89

Ja, vi har også købt ting til baby. - Og jeg er ikke gravid endnu. Lidt underligt måske, men ja...

Anmeld

23. februar 2015

Købmagerkonen

Anonym skriver:

Okay så er det ikke bare mig, tager mig selv i dagligt at ende i børneafdelingen på h&m hjemmesiden når jeg kigger på tøj med mig selv, det eneste jeg har købt indtil videre er dog et par små sokker hvor der står i love dad på. Men har sådan lyst til at købe noget hvis jeg falder over et godt tilbud. Og har også tit tænkt på at så skal vi ikke bruge så mange penge på en gang når jeg endelig bliver gravid 

Jeg har en lille kasse til tingene oven på et skab i soveværelset. Den er nem at glemme når den bare står deroppe, for ja, jeg har perioder hvor jeg synes hele baby-projektet er noget lort og jeg ikke har lyst til at se på babyting. Men når jeg har lyst kan jeg tage den ned og se på tingene og se frem til at det hele skal i brug engang

Det er meget individuelt om folk synes det er mærkeligt eller i orden at købe inden man er gravid, og jeg har selv mødt lidt blandede reaktioner... disse kommer dog altid fra dem der ikke endnu har et ønske om at blive gravide eller som hurtigt fik deres ønske opfyldt. Gør det du har lyst til! Hvis du har lyst til at købe et par små sokker, så gør det, læg dem i en lille æske og så kan du det næste stykke tid føle efter om det gør dig ked af det... for så skal du jo bare ikke købe mere.

I øvrigt: de to gange jeg har været gravid har jeg ikke købt noget, og det er jeg glad for i dag. De ting jeg har købt når jeg ikke har været gravid har jo netop ikke "tilhørt" en baby. De ligger bare og venter på der kommer en i fremtiden Jeg tror jeg ville have sværere ved at have ting liggende der var købt til en bestemt baby/graviditet...

Anmeld

23. februar 2015

anna111

Profilbillede for anna111

Vi prøvede 2 år med 2 spontane aborter i osse 

Inden vi startede købe jeg en grøn seng og et puslebord på tilbud i ikea 

Og efter jeg først blev Gravid og fandt ud af vi ventede en pige ønskede jeg ikke at bruge en grøn seng  

Og puslebordet var Heller ikke godt nok syntes ikke det var stort nok eller praktisk nok så mine forældre fik det og jeg købe noget andet 

Så vil enlig anbefale dig at vente med de store ting til du kender kønnet 

Og må sige jeg osse havde noget hvidt tøj til hende men da hun først var her fortræk jeg helt klart lysserrød på hende da fremmede ikke kan se om baby er dreng eller pige 

Og man kan jo nemt selv se det så det er ikke det fedeste spørgsmål at få om det er en pige eller en dreng  

Så vil anbefale dig ikke at købe for meget så du ikke brænder inde med det 

Anmeld

23. februar 2015

KomSåBaby!

Jeg syntes du skal gøre lige det, du har behov for! 

Men jeg syntes tippet om ikke, at gå helt overboard eller købe store ting er god - for det er svært, at vide hvad man reelt føler for tingene når man så først er gravid, og får en ide om "hvem" baby er.. 

Jeg havde også svært ved, at holde mig fra børneafdelingen i forskellige butikker. Samt at kigge på div. hjemmesider med ting og gode ideer, men jeg købte ingenting - hvilket jeg var glad for da jeg først blev gravid (efter 9 mdr) for jeg tror ikke jeg ville have samme "forhold" til det, som det jeg nu går og vælger til lige præcis ham i maven. 

Men jeg trak så også fuldstændigt i land da jeg først blev gravid, alt det jeg før graviditeten bare skulle eje, har jeg ikke købt. Og jeg gik "først" igang med små indkøb omkring 20. uge. Jeg havde SÅ svært ved, at købe ting til "noget" som jeg ikke vidste om var ok, eller havde en ide om hvem han/hun var. Det syntes jeg er kommet ud hvor jeg mærker ham og har set ham flere gange - så vi er laaaangt fra klar, selvom jeg er i 31. uge. No stress 

Men ja, nu blev det langt - gør som du har behov, det skal andre ikke blande sig i! Og så held og lykke - jeg håber du snart skal til, at købe ind til en baby i maven 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.