Kan de vaccinerede børn smitte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.092 visninger
10 svar
1 synes godt om
22. februar 2015

Sandratoft

Ja kort og godt, kan de det? Altså kan de være bærer af fx mæslinger og så smitte dem der endnu ikke er vaccineret? Synes ikke jeg kan finde noget når jeg søger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Skouboe

Nej.

Anmeld

22. februar 2015

esiuol22

De må smitte lige så længe som et lokale, så 2 timer efter at have været sammen med en der er syg vil jeg tro.

Anmeld

23. februar 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Nej

Anmeld

23. februar 2015

anynom

Sandratoft skriver:

Ja kort og godt, kan de det? Altså kan de være bærer af fx mæslinger og så smitte dem der endnu ikke er vaccineret? Synes ikke jeg kan finde noget når jeg søger. 

Eftersom vaccinen ikke dækker 100% (og heller ikke dækker alle), så kan en vaccineret godt blive syg af mæslinger og kan også godt smitte. 
Om de kan smitte hvis de får mæslinger på grund af vaccinen ved jeg ikke - men det tror jeg de kan. Det er jo stadig mæslinger, blot et "mildere" tilfælde.

Anmeld

24. februar 2015

SimoneIsabell

http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccinated-spreading-measles-who-merck-cdc-documents-confirms

vaccinerede smitter med rna, som er det cellerne skal bruge for at skabe vira. 

De smitter altså med mæslinger lige efter indtag af vaccinen.
Nok også derfor der ses større sygdomsudbrud de steder hvor der er flest vaccinerede  

http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccinated-spreading-measles-who-merck-cdc-documents-confirms

Anmeld

24. februar 2015

Sandratoft

Altså, mener ikke om de smitter lige når de har fået vaccinen, men om de smitter sådan generelt hvis der er mæslinge udbrud når de har dannet antistoffer mod mæslinger og der er gået noget tid. Kan alle være potentielle bærere af virussen hvis de udsættes for smitten?

Anmeld

24. februar 2015

modesty

Sandratoft skriver:

Altså, mener ikke om de smitter lige når de har fået vaccinen, men om de smitter sådan generelt hvis der er mæslinge udbrud når de har dannet antistoffer mod mæslinger og der er gået noget tid. Kan alle være potentielle bærere af virussen hvis de udsættes for smitten?

Man kan ikke være bærer uden at blive syg.

Men man kan godt blive syg.

Anmeld

24. februar 2015

Hmmm

Altså nu ved jeg godt det ikke er heste men børn ....... Men en hest kan sagtens være smittebære uden selv at være syg og det er de heste der ikke er vaccineret der er de udsatte .... Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være det sammen med mennesker men hvad ved jeg  

Anmeld

24. februar 2015

Mynthe_Mus

Ja, den kan smitte de vaccineret, fordi virusser kan mutere, så den vi vaccinere imod, og den "NYE" mæslinger smitte fra USA eller Tyskland, kan være  lidt anderledes.

Desværre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.