Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ja kort og godt, kan de det? Altså kan de være bærer af fx mæslinger og så smitte dem der endnu ikke er vaccineret? Synes ikke jeg kan finde noget når jeg søger.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nej.
De må smitte lige så længe som et lokale, så 2 timer efter at have været sammen med en der er syg vil jeg tro.
Nej
Sandratoft skriver: Ja kort og godt, kan de det? Altså kan de være bærer af fx mæslinger og så smitte dem der endnu ikke er vaccineret? Synes ikke jeg kan finde noget når jeg søger.
Eftersom vaccinen ikke dækker 100% (og heller ikke dækker alle), så kan en vaccineret godt blive syg af mæslinger og kan også godt smitte. Om de kan smitte hvis de får mæslinger på grund af vaccinen ved jeg ikke - men det tror jeg de kan. Det er jo stadig mæslinger, blot et "mildere" tilfælde.
http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccinated-spreading-measles-who-merck-cdc-documents-confirmsvaccinerede smitter med rna, som er det cellerne skal bruge for at skabe vira. De smitter altså med mæslinger lige efter indtag af vaccinen.Nok også derfor der ses større sygdomsudbrud de steder hvor der er flest vaccinerede
http://www.greenmedinfo.com/blog/vaccinated-spreading-measles-who-merck-cdc-documents-confirms
Altså, mener ikke om de smitter lige når de har fået vaccinen, men om de smitter sådan generelt hvis der er mæslinge udbrud når de har dannet antistoffer mod mæslinger og der er gået noget tid. Kan alle være potentielle bærere af virussen hvis de udsættes for smitten?
Sandratoft skriver: Altså, mener ikke om de smitter lige når de har fået vaccinen, men om de smitter sådan generelt hvis der er mæslinge udbrud når de har dannet antistoffer mod mæslinger og der er gået noget tid. Kan alle være potentielle bærere af virussen hvis de udsættes for smitten?
Man kan ikke være bærer uden at blive syg.
Men man kan godt blive syg.
Altså nu ved jeg godt det ikke er heste men børn ....... Men en hest kan sagtens være smittebære uden selv at være syg og det er de heste der ikke er vaccineret der er de udsatte .... Kan ikke se hvorfor det ikke skulle være det sammen med mennesker men hvad ved jeg
Ja, den kan smitte de vaccineret, fordi virusser kan mutere, så den vi vaccinere imod, og den "NYE" mæslinger smitte fra USA eller Tyskland, kan være lidt anderledes.
Desværre.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128