Tøj til tvillinger.. hvor småt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.431 visninger
11 svar
7 synes godt om
22. februar 2015

Miss BananaHammock

Med Alexander købte vi str. 56 til den første tid, hvilket passede helt perfekt. Han er født en uge før termin.

Men bør vi købe lidt i 50 når vi nu skal have tvillinger? Er det ikke normalt at de er lidt mindre? Især fordi jeg senest føder dem 14 dage før termin. 

Til jer der har tvillinger eller kender til folk der har tvillinger - hvor meget i str. 50 skal vi købe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

De3Guldklumper

Miss BananaHammock skriver:

Med Alexander købte vi str. 56 til den første tid, hvilket passede helt perfekt. Han er født en uge før termin.

Men bør vi købe lidt i 50 når vi nu skal have tvillinger? Er det ikke normalt at de er lidt mindre? Især fordi jeg senest føder dem 14 dage før termin. 

Til jer der har tvillinger eller kender til folk der har tvillinger - hvor meget i str. 50 skal vi købe?

Det er så forskelligt  

kender 2 hold tvillinger som er født til tiden og alle 4 børn vejede mellem 3000 - 3500 g og mellem 52-54 lang. Kender så også et hold som vejede noget mindre og som startede i str 44

Anmeld

22. februar 2015

Nea85

Jeg har ikke selv erfaring med tvillinger, men hvis det var mig, ville jeg købe str. 50 til en start.

Jeg havde selv rigtig meget tøj til begge mine piger, men jeg vil sige, at 5-8 sæt tøj pr. barn er passende.

Det kommer jo også meget an på, om man selv har vaskemaskine..

Anmeld

22. februar 2015

Miss BananaHammock

De3Guldklumper skriver:

Det er så forskelligt  

kender 2 hold tvillinger som er født til tiden og alle 4 børn vejede mellem 3000 - 3500 g og mellem 52-54 lang. Kender så også et hold som vejede noget mindre og som startede i str 44

Puhh str. 44 - det er jo vildt små børn!  Synes Alexander var lille bitte i hans normale nyfødt størrelse! 

Anmeld

22. februar 2015

Dulgretz

Mine unger vejede 2500 & 2700 små 4 uger før termin da de blev født og var 48 & 51 cm, så de startede i str 50 og svømmere rundt i det 3 uger, tror de passede 56 da debat Ca 1,5 mdr.. De fleste jeg kender med tvillinger (og det er mange!) Der startede ungerne i str 44/50... så jeg ville nok købe lidt i str 50  

Anmeld

22. februar 2015

Miss BananaHammock

Nea85 skriver:

Jeg har ikke selv erfaring med tvillinger, men hvis det var mig, ville jeg købe str. 50 til en start.

Jeg havde selv rigtig meget tøj til begge mine piger, men jeg vil sige, at 5-8 sæt tøj pr. barn er passende.

Det kommer jo også meget an på, om man selv har vaskemaskine..

Vi har heldigvis selv både vaskemaskine og tørretumbler. Tror også vi havde en 5-8sæt til Alexander. Så det passer meget godt. 

Anmeld

22. februar 2015

Miss BananaHammock

Dulgretz skriver:

Mine unger vejede 2500 & 2700 små 4 uger før termin da de blev født og var 48 & 51 cm, så de startede i str 50 og svømmere rundt i det 3 uger, tror de passede 56 da debat Ca 1,5 mdr.. De fleste jeg kender med tvillinger (og det er mange!) Der startede ungerne i str 44/50... så jeg ville nok købe lidt i str 50  

Tak for svar! :-)

Anmeld

22. februar 2015

Nea85

Vi har heldigvis selv både vaskemaskine og tørretumbler. Tror også vi havde en 5-8sæt til Alexander. Så det passer meget godt. 

Og hvis man føler at der mangler tøj, kan man jo altid købe lidt efter

Det kan jo også være, at der kommer noget i barselsgaver..

Anmeld

22. februar 2015

bøllen

Her er mine tvillinger født uge 35+2 vejede 2900/3400 - 50 cm . Mener de brugte str 50 de første 3-4 uger . Lillebror er født 38+0 vejede 3200 - 48 cm der havde jeg intet i str 50 men han svømmede i str 56. Så måtte vej ønskebarn og købe tøj på vej hjem . Det brugte han også 2-4 uger

Anmeld

22. februar 2015

Miss BananaHammock

Nea85 skriver:

Og hvis man føler at der mangler tøj, kan man jo altid købe lidt efter

Det kan jo også være, at der kommer noget i barselsgaver..

Det er rigtigt. Det er dog sjovt - vi fik næsten ingen newborn tøj til den første. Det meste var str. 62 og 68

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.