Tidsbegrænset ansættelse - regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

700 visninger
9 svar
2 synes godt om
22. februar 2015

Anonym trådstarter

Må en arbejdsgiver opslå to faste stillinger, når de har en medarbejder inden for præcis samme arbejdsområde, som for anden gang er ansat i en tidsbegrænset stilling? Det er inden for butiksområdet. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

Chellie

Ja, det tror jeg godt, de må. Men det er ikke pænt gjort, uden først at snakke med den pågældende medarbejder ...

Anmeld

22. februar 2015

FrkC

Nogen steder kan det være fordi at stillingen skal slåes op, kunne det være grunden ? Jeg skulle søge min faste stilling da jeg var i vikariat (er sygeplejerske) alene af den grund at de absolut skulle slå den op  

Anmeld

22. februar 2015

Jupiter

Yep det må de, og du må jo også gerne søge 

Anmeld

22. februar 2015

Mulle0802

Selvfølgelig må de det. Men måske den ene stilling er tiltænkt den tidsbegrænsede?

På min arbejdsplads (kontor) skal man slå en fast stilling op, man må ikke ansætte nogen fast uden den er opslået. Jeg har flere kollegaer som har været ansat tidsbegrænset, hvor der så er slået en fast stilling op til dem. 

Jeg ville tage en snak med din chef og sige du har set opslagene om han/hun synes du er en kandidat til dem - så ved du om du har en fremtid i virksomheden. Men mærkeligt de ikke selv har sagt til den de er opslaget og de vil opfordre dig til at søge den

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

Det er min datter, det drejer sig om. De har forlænget hendes ansættelse to gange, sidste gang til 31.12. i år, og hun var knust, da hun så så hele to stillingsopslag til fastansættelse. Hun ringede til den ene chef i dag og fik at vide, at det slet ikke havde noget med hendes ansættelse at gøre - og altså ingen opfordring til hende om at søge dem. De vil bare se til december, om de vil fastansætte hende også. 

Anmeld

22. februar 2015

Mulle0802

Anonym skriver:

Det er min datter, det drejer sig om. De har forlænget hendes ansættelse to gange, sidste gang til 31.12. i år, og hun var knust, da hun så så hele to stillingsopslag til fastansættelse. Hun ringede til den ene chef i dag og fik at vide, at det slet ikke havde noget med hendes ansættelse at gøre - og altså ingen opfordring til hende om at søge dem. De vil bare se til december, om de vil fastansætte hende også. 

Okay så det er ikke samme ansættelse?

Jeg tror jeg ville ansøge alligevel for at vise min interesse. Så bør de igen se hun er interesseret og give hende et reelt tilbud/afslag. Hvid det er et afslag, ville jeg kigge efter nyt job.

Anmeld

22. februar 2015

Skouboe

Hvor jeg arbejder SKAL alle stillinger annonceres. Jeg ville ikke blive fornærmet, hvis jeg var din datter, men bare søge en af dem, uanset opfordring. Nogen gange tæller initiativ også, det gør det ihvertfald hos os.

Anmeld

22. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
Skouboe skriver:

Hvor jeg arbejder SKAL alle stillinger annonceres. Jeg ville ikke blive fornærmet, hvis jeg var din datter, men bare søge en af dem, uanset opfordring. Nogen gange tæller initiativ også, det gør det ihvertfald hos os.

Ville ha skrevet det samme. Vh stine

Anmeld

22. februar 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Hun skal ringe til sin fagforening ... Jeg kan ikke huske hvor mange gange de må forlænge hende uden at fastansætte ... Men mener 3 er det magiske tal - og så følger fastansættelse automatisk ... 

Derudover er hun vel velkommen til at søge alle opslåede stillinger i virksomheden når hun ikke er fastansat - og det ville jeg gøre i hendes situation

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.