Anonym skriver:
Hej..
min kæreste og jeg har været sammen i 8 måneder.. Der er lidt aldersforskel på os.. Han er 20 og jeg er 27 men det mærker vi ikke til
lige fra starten har jeg gjort det klart for ham at jeg snakker godt med børnenes far (30 år) og at vi har et godt samarbejde.. Og det accepterede kæresten og sagde i starten at det jo kun er godt at vi ikke skændes om børnene
men her de sidste par måneder har kæresten været ekstra kærlig og kommer hjem til mig igen selvom han lige har forladt hjemmet og han er begyndt at være vant til at der sover en ved siden af ham så nu kan han ikke falde i søvn medmindre vi sover sammen.. Jeg kan godt pludselig vågne midt om natten ved at han kommer ind i soveværelset hvor det viser sig at han har gået 5 km bare fordi at han savner mig..
jeg nyder bestemt al den ekstra kærlighed som jeg får men nogen gange lukker han sig inde i sig selv og jeg kan se at der er noget galt.. Når jeg så endelig får ham i snak, så bryder han sammen og siger at han ikke kan li når jeg snakker med mine børns far i telefonen eller skriver sms'er med ham (det sker kun hvis det omhandler børnene).. Kæresten tror at jeg nogen gange savner børnenes far på trods af at jeg gang på gang forsikre ham om at jeg ikke gør..
Jeg giver min kæreste en masse kærlighed både i form af ord og handlinger.. Så det er ikke kærlighed han mangler
han er meget usikker på sig selv
hvad kan jeg gøre for at han ikke er jaloux?
Det er da ikke rart for dig, og kan umuligt være positivt for jeres forhold.
Jeg har selv en kæreste der er sygligt jaloux, han kan næsten ikke klare at jeg har kontakt med andre "mænd" igennem mit arbejde, arbejder i butik. Han har det meget stramt, men det er fordi han kun er bleet trådt på fra hans tidligere forhold, han har svært ved at finde tryghed og ro omkring forhold.
Nu har jeg været sammen med min kæreste i 6 år, og til tider er hans stadig lidt jaloux, men overhovedet ikke i samme omfang. Han har funde ro, repekt og tryghed hos mig. Det har taget lang tid, men det lykkedes.
Jeg har, som du gør, gennem hele vores forhold bekræftet, at det er ham jeg elsker, og at det er ham, jeg vil tilbringe mit liv med. Jeg har snakket rigtig meget med min kæreste om hans "problem", jeg har bekræftet, at jeg kan forstå han har det som han har det.