ADHD medicin og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.433 visninger
3 svar
2 synes godt om
22. februar 2015

MyLove E

Puha. Jeg startede for 14 dage siden på Motrion. Får 25 mg over 3 gange.

I dag har vi ikke haft barn hjemme så vi sov til 10.30. Så tog jo så først den første der!

Den sidste tog jeg kl 18.30. Vi har Været til fest og jeg har nok fået 5-6 glas vin.

Omkring kl 23 fik jeg det dårlig med svede ture, hjertebanken, angst og uro i kroppen.

Jeg vågner pludselig ved at min onkel lyser mig i øjnene  (han er læge). 

Det viser sig så at jeg har været væk i næsten en halv time �� 

Min mand har ikke kunnet komme i kontakt med mig.

Nu er vi på vej hjem!

Hvordan har i det med at drikke alkohol på medicin?  Jeg drikker Maks 2 genstande om ugen og for det meste Ingen.

Når jeg er i byen er det meget forskellige!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2015

S*DD

MyLove E skriver:

I dag har vi ikke haft barn hjemme så vi sov til 10.30. Så tog jo så først den første der!

Den sidste tog jeg kl 18.30. Vi har Været til fest og jeg har nok fået 5-6 glas vin.

Omkring kl 23 fik jeg det dårlig med svede ture, hjertebanken, angst og uro i kroppen.

Nu er vi på vej hjem!

Hvordan har i det med at drikke alkohol på medicin?  Jeg drikker Maks 2 genstande om ugen og for det meste Ingen.

Så vidt jeg ved er det ikke en god cocktail. Men det står i indlægssedlen 

Anmeld

22. februar 2015

Princesspigen

MyLove E skriver:

Nu er vi på vej hjem!

Jeg er ud af en stor familie næsten alle med ADHD.. 

Det jeg ser på de andre er at alle reagerer forskelligt, får forskelligt medicin, og der er rigtig meget der spiller ind.. 

At din krop reagerede igår ville jeg klart lytte til og være meget forsigtig ihværtifal i starten med hensyn til alkohol.. 

Jeg ville sammen tid snakke med min læge eller psykiater og forklare hvad der skete.. Ahdh medicin er jo noget man skal tage dagligt og i rigtig mange år tit så du vil måske ikke helt kunne undgå at drikke lidt en gang i mellem, så snak med lægen og hør om det normalt eller om man på længere sigt skal overveje noget andet medicin.. 

Held og lykke 

Anmeld

22. februar 2015

MyLove E

Princesspigen skriver:

Jeg er ud af en stor familie næsten alle med ADHD.. 

Det jeg ser på de andre er at alle reagerer forskelligt, får forskelligt medicin, og der er rigtig meget der spiller ind.. 

At din krop reagerede igår ville jeg klart lytte til og være meget forsigtig ihværtifal i starten med hensyn til alkohol.. 

Jeg ville sammen tid snakke med min læge eller psykiater og forklare hvad der skete.. Ahdh medicin er jo noget man skal tage dagligt og i rigtig mange år tit så du vil måske ikke helt kunne undgå at drikke lidt en gang i mellem, så snak med lægen og hør om det normalt eller om man på længere sigt skal overveje noget andet medicin.. 

Held og lykke 

Tak for dit svar   

Jeg drikker som sagt ikke rigtig noget. Men vil jo også gerne kunne tage et glas vin engang i mellem. 

Men tror faktisk det er fordi jeg tog den sidste så sent som jeg gjorde. 

Men vil selvfølgelig snakke med lægen/psykiaten om det.

Min onkel sagde at det var ikke noget, jeg skulle bare slappe lidt af Og så var det nok fordi det var så nyt for kroppen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.