Oblater i kirken - hot or not?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad syntes du om oblaterne i kirken?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.149 visninger
9 svar
8 synes godt om
21. februar 2015

EAF

Jeg er STOR STOR fan af oblater ved altergang i kirken, eneste grund til jeg kan finde på at tage til en gudstjeneste ved at sikre mig der er altergang  Jeg gik så vidt på et tidspunkt at søge på HVAD jeg skulle blive/studere for at få lov til at lave dem og spise dem, men jeg skulle vist både være præst og alt muligt i den retning så det gad jeg da ihvertfald ikke  Og man kan ikke lave dem selv da opskriften er hemmelig. 

Men hvor mange af jer syntes de er hotte eller not'te 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2015

Kærlighediminmave

Natteravnen skriver:

Jeg er STOR STOR fan af oblater ved altergang i kirken, eneste grund til jeg kan finde på at tage til en gudstjeneste ved at sikre mig der er altergang  Jeg gik så vidt på et tidspunkt at søge på HVAD jeg skulle blive/studere for at få lov til at lave dem og spise dem, men jeg skulle vist både være præst og alt muligt i den retning så det gad jeg da ihvertfald ikke  Og man kan ikke lave dem selv da opskriften er hemmelig. 

Men hvor mange af jer syntes de er hotte eller not'te 

Jeg elsker dem, synes de minder lidt om de der slik skaller hvor der er sådan noget surt pulver inden i 

Anmeld

21. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Helt bestemt not! Syntes også at de minder om der der slikskalder med noget surt i, og dem har jeg heller aldrig været vilde med. Vh stine

Anmeld

21. februar 2015

EAF

komnubaby skriver:

Jeg elsker dem, synes de minder lidt om de der slik skaller hvor der er sådan noget surt pulver inden i 

Hahaha præcis, dem husker jeg godt  Er bare svært tilfreds med at det sorte pulver ikke også er i dem i kirken 

Anmeld

21. februar 2015

Kløver

Elsker i det hele taget nadver men det er åndelig soiritualitet. Dublanterne ser jeg bare som en del af det og det samme med drikkelsen, foretrækker dog når de bruger rød saft istedet for vin 

men synes nu mest de smager som et tørt stykke pap 

Anmeld

21. februar 2015

Kærlighediminmave

Natteravnen skriver:

Hahaha præcis, dem husker jeg godt  Er bare svært tilfreds med at det sorte pulver ikke også er i dem i kirken 

Haha ja, måske kommer det en dag det er trods alt 2015 hihi 

Anmeld

22. februar 2015

SofiaMik

Det er altså for mærkeligt he he Ej synes altså, at de smager af pap..!!

Anmeld

22. februar 2015

Bshizzle

Føj!!! 

De få gange (tælles på én hånd i gennem mine leve år)  jeg har lagt på knæ foran præsten er kun for at få den slurk vin  HAHA 

Anmeld

23. februar 2015

Tranebaer

ELSKER oblater!

Opskriften til 2900 oblater er: 2 kg hvedemel og 2,35 liter vand røres godt sammen til en lind dej. Den skal fordeles i cirka 2.900 portioner – små teskefulde, som lægges på en varm pande. Bagetiden er omkring 35 sekunder. Oblaterne opbevares tørt.

De laves i kælderen i diakonissestiftelsen på frederiksberg 

http://kirkenikbh.dk/nyheder/fotoreportage-alterbroed-bliver-til-paa-peter-bangs-vej

Ville ønske man kunne købe dem...

EDIT: Det kan man måske godt! 

http://www.diakonissestiftelsen.dk/Default.aspx?ID=2012

Anmeld

24. februar 2015

EAF

Tranebaer skriver:

ELSKER oblater!

Opskriften til 2900 oblater er: 2 kg hvedemel og 2,35 liter vand røres godt sammen til en lind dej. Den skal fordeles i cirka 2.900 portioner – små teskefulde, som lægges på en varm pande. Bagetiden er omkring 35 sekunder. Oblaterne opbevares tørt.

De laves i kælderen i diakonissestiftelsen på frederiksberg 

http://kirkenikbh.dk/nyheder/fotoreportage-alterbroed-bliver-til-paa-peter-bangs-vej

Ville ønske man kunne købe dem...

EDIT: Det kan man måske godt! 

http://www.diakonissestiftelsen.dk/Default.aspx?ID=2012

Wow det er da bare dagens ypperste lækreste nyhed!!!  Mums mums mums 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.