Kraftige jag/smerter i underlivet og ca. 5+0

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
3 svar
0 synes godt om
21. februar 2015

Hullahop92

Hej med jer!

Det er endelig lykkedes min kæreste og jeg at blive gravide - vi havde prøvet i næsten halvandet år.  

Jeg er cirka 5+0 i dag, men lige siden 4+0, hvor min menstruation udeblev, har jeg on and off haft de ondeste menslignende smerter/jag i underlivet, midt på. Når de værste kommer, som fx. da jeg vågnede af kraftige smerter i morges (varede nok 5 minutter), bliver man jo bange for spontan abort...

Jeg ved godt, at en smule smerter på menstruationstidspunktet er meget normalt, men hvor går grænsen for, at jeg skal være bekymret og evt. gå til lægen? Jeg er førstegangsgravid, så aner ingenting. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2015

DortheL

Hullahop92 skriver:

Hej med jer!

Det er endelig lykkedes min kæreste og jeg at blive gravide - vi havde prøvet i næsten halvandet år.  

Jeg er cirka 5+0 i dag, men lige siden 4+0, hvor min menstruation udeblev, har jeg on and off haft de ondeste menslignende smerter/jag i underlivet, midt på. Når de værste kommer, som fx. da jeg vågnede af kraftige smerter i morges (varede nok 5 minutter), bliver man jo bange for spontan abort...

Jeg ved godt, at en smule smerter på menstruationstidspunktet er meget normalt, men hvor går grænsen for, at jeg skal være bekymret og evt. gå til lægen? Jeg er førstegangsgravid, så aner ingenting. 

Stort tillykke :-) 

Jeg tænker umiddelbart, at det er ligamentsmerter- jeg var/er meget plaget af dem denne gang!

Men hvis du bliver bekymret eller utryg, synes jeg du skal ringe til lægen!

Anmeld

21. februar 2015

Meandu

Hullahop92 skriver:

Hej med jer!

Tillykke hvor er det dejligt for jer jeg har prøvet lign. Smerter i begge graviditeter. Hvor det faktisk gjorde meget ondt. Første graviditet gik godt anden graviditet endte desværre i en MA. Jeg vil råde dig til at ta til lægen og evt. Blive scannet når du er omkring de 6-7 uger. Hvis smerterne forsætter. For det kan sagtens bare være ligamentsmerter men det kan altså også betyde noget andet desværre. Ikke for at gøre dig nervøs. Men ja, det er normalt at det gøre lidt ondt omkring mens tidspunktet. held og lykke

Anmeld

21. februar 2015

Blop2

Jeg har i begge mine graviditer haft virkelig smertefulde ligamentsmerter. 

Mine var nogle gange så voldsomme, at jeg måtte bukke mig sammen af smerte. Smerten var der i ca. 3-5 min. og gik så fuldstændig væk. 

Mindes at jeg omkring 2 måneder henne da de forsvandt.

Jeg har idag to helt raske børn på henholdsvis 3 år og 6 måneder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.