feber og ingen vandladning???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
9 svar
12 synes godt om
20. februar 2015

Sitrani

Hejsa 

min datter på 3,8 år ligger syg med feber og hoste. Hun har på intet tidspunkt i dag haft vandladning! Er det et faresignal? Hun har ikke ville indtage noget... kun et kvart æble og lidt tørre havrefras.... og så har hun drukket hvad der svarer til to små kopper vand.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ja det er det, Jeg ville prøve om hun vil have noget saft/juice 

God bedring

Anmeld

20. februar 2015

IT-nørd

Sitrani skriver:

Hejsa 

min datter på 3,8 år ligger syg med feber og hoste. Hun har på intet tidspunkt i dag haft vandladning! Er det et faresignal? Hun har ikke ville indtage noget... kun et kvart æble og lidt tørre havrefras.... og så har hun drukket hvad der svarer til to små kopper vand.....

Hvis hun overhovedet ikke tisset i dag, har feber og ikke drikker, ville jeg være bekymret for dehydrering. 

Kroppen har brug for ekstra væske ved feber. Sodavandsis er rigtig god i dette tilfælde - det blev vores redning sidste gang prinsessen på samme alder som din var syg med feber. 

Anmeld

20. februar 2015

Valle81

Ja, det er et faretegn. Skynd dig at tilbyde saft, juice eller sodavand samt sodavandsis.

Få hende evt. Til at drikke med sugerør eller ned ske. Der skal Ikke meget til for at vende det, men ellers skal læger kontaktes.

Anmeld

20. februar 2015

Newsence

Det er det helt sikkert og jeg vikle kontakte vagtlægen eller 1813 ( an på hvor du bor) i hendes alder må hun ikke være dehydreret mere end et halvt til et helt døgn før det er farligt.., så kontakt lægen med det samme 

Anmeld

20. februar 2015

Frk.S

Enig med de andre. Det er vigtigt at hun får noget at drikke når hun har feber.

Det kan godt ske hun ikke har lyst (og det ved man jo selv, hvis man har feber har man ikke lyst til noget). Så tilbyd hvad som helst (og skid hul i om det er sundt eller ej, bare hun får væske).

Sodavandsis har også været et hit her når Freja har været så syg, at hun ikke har haft lyst til ret meget. Måske hun kunne have lyst til lidt yoghurt/drikkeyoghurt - det giver også væske.

Så kort sagt hvad som helst hun kunne have lyst til.

Hvis hun ikke engang vil have en is, og stadig ikke drikker, skal du nok lige have en læge med ind over.

God bedring med hende. 

Anmeld

20. februar 2015

Sitrani

newsence skriver:

Det er det helt sikkert og jeg vikle kontakte vagtlægen eller 1813 ( an på hvor du bor) i hendes alder må hun ikke være dehydreret mere end et halvt til et helt døgn før det er farligt.., så kontakt lægen med det samme 

Okay....var inde ved hende for en time siden, og der ku jeg mærke at hun havde tisset i sin ble - det er første gang i dag..... så lidt væske har fået.... men måske ikke nok....

Anmeld

20. februar 2015

Isabella_mor

Sitrani skriver:

Hejsa 

Hun skal helst indtage væske. Så er det faktisk ligegyldigt hvad hun får. Juice, vand, sodavand osv. 

Anmeld

20. februar 2015

GUSO

Hej.. Et godt råd er at give hende noget tynd saft eller sodavand med vand i og så et par teske fulde hvert kvarter i et par timer indtil hun vil drikke selv igen, du kan evt give det i en engangs sprøjte, Min lille dreng blev dehydreret sidste år og uheldigvis så er det en ond cirkel når først de er kommet derud så vil de helst ingenting have, de skal lige igang igen, og det er uhyre vigtigt de for væske når de har feber..  Rigtig god bedring.. 

Anmeld

21. februar 2015

Isabella_mor

Og skidt med at hun måske ikke lige spiser noget. Men væske ER bare vigtigt.!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.