Vi var afsted da vores datter var 12 uger. Vi tog til syditalien til min mands familie, en rejse på 12-16 timer. Selve turen gik næsten smertefrit - ved flyvning skal man bare amme/give flaske under opstigning og landing, det letter trykket i ørerne.
Selve opholdet var lidt træls, da vi rendte ind i hedebølge (juni), og det var alt for varmt for alle, så jeg havde en bebs konstant klæbende til brystet. Samtidig ramte vi lige det tigerspring hvor hun opdagede hvem der holdte hende, og italienere har bare nada respekt for små sensitive babyer. Så 2 trælse uger, hvor jeg slet ikke kom på stranden eller noget. De få gange vi forsøgte at komme ud, var bare fyldt med stress og skrigende unge. Dog fornemmede jeg ingen problemer med at amme offentligt, men det var da også det eneste der kunne få ungen til at holde op med skrigeriet - så måske nok en lettelse for alle 
Hjemturen gik også ok, i toget fik vi dog en lorteble og da italienske tog toiletter ikke just er menneske venlige, måtte vi skifte bleen inde i toget - vi fornemmede en vis skepsis fra med passagererne...
Vi har været dernede rigtig mange gange siden, igen ved 6 mdr, ved 12 mdr, 17 mdr, 20 mdr osv. Så længe de ikke går rigtigt er selve turen somregel nem, da de er tilfredse med at sidde på skødet. Der kommer så en lidt sværere periode senere hen fordi de keder sig med at sidde stille i flere timer. Restaurant besøg er lidt det samme, som helt små er det nemt (især hvis man har en klapvogn med de kan sidde i da restauranter i udlandet måske ikke er helt så obs på at have højstole til rådighed, og hvis den så kan ligges ned så de kan sove deri senere). Varme og sol kan dog være tricky, men man kan jo vælge et hotel med air condition osv.
Anmeld