Hvad gør/siger I til jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.276 visninger
10 svar
13 synes godt om
20. februar 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I siger og gør når jeres barn ikke vil tage sit tøj på om morgenen? Har en datter på 3 år der bare er trodsig når det kommer til at tage sit tøj på og jeg er lidt i tvivl hvordan jeg takler det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2015

dorthemus

Jeg siger "det skal du!"

Den længere version er: "nu tæller jeg til tre og ellers giver jeg dig tøj på".

Det virker herhjemme

Anmeld

20. februar 2015

(august)

Hjælper dem. 

Eller spørger hvorfor de ikke vil have tøj på og oftest viser det sig at det er fordi noget af tøjet strammer eller kradser de ikke vil have det på, også må vi jo finde noget andet i skabet. 

Hvis de er helt hysteriske giver jeg dem det på. 

Anmeld

20. februar 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi finder tøj sammen om aften og så er det som de skal tage på om morgen. Min datter har et eller andet med strømper, så dem går hun ofte ud og skifter til nogen andre.

Hvis hun ikke vil tage det tøj på hun har fundet siger jeg "det er også ok du ikke vil have det tøj på, men du fandt det selv i går aftes. Men når vi kommer hjem fra børnehaven, så kan vi finde det du gerne ville have haft på i dag, men får på i morgen".

Hvis hun bare er hysterisk, så giver jeg hende det på uden, at sige noget udover "nu er det mig der bestemmer og tøj skal du have på"

Anmeld

20. februar 2015

StudPsyk

Omsorgsgiver skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad I siger og gør når jeres barn ikke vil tage sit tøj på om morgenen? Har en datter på 3 år der bare er trodsig når det kommer til at tage sit tøj på og jeg er lidt i tvivl hvordan jeg takler det?

Det kommer lidt an på årsagen, og hvor trodsig hun er. Hvis hun bare er på tværs, kan jeg godt ske at sige "Det er fint skat, så bliver du bare her, så går James og jeg ned i børnehaven", og så er det pludselig ikke så sjovt

Eller også gør jeg det til en konkurrence. Fx "Tror du at du kan nå at tage strømperne på, inden jeg har talt til 20?" eller "Hey Rose, kan du ikke vise James, hvor god du er til at tage tøj på, nu du er sådan en stor pige?"

Omvendt psykologi virker som regel  

Anmeld

20. februar 2015

MKBP

Profilbillede for MKBP

Karla (næsten 4) gør det kun med et blink i øjet, for hun ved godt hun skal :-) Men jeg siger "fint, så gå ud og ta' støvler og jakke på og så kører vi..." Sådan helt fladt ligegyldigt agtigt - så plejer hun selv at sige "nej mor, jeg kan da ikke ta' i børnehave med nattøj på " så griner vi ad det og får tøjet på :-)

Anmeld

20. februar 2015

SofiaMik

Her er problemet med min datter hver dag. Jeg har prøvet alt. Det SKAL bare være en kæmpe krise hver morgen. Nu har jeg omprioriteret, således at det er det første, som vi gør. Hun får ikke morgenmad, før hun er klædt om, har fået børste hår og tænder. På den måde går det hurtigere og balladen forsinker os ikke.

Hvis hun stadig er dybt hysterisk - læs uden for pædagogisk rækkevidde - så giver jeg hende tøj på, mens jeg holder hende fast. Hader det, men kan ellers ikke komme ud af døren.

Anmeld

20. februar 2015

Sissel

Det kommer an på grunden til at de ikke vil tage tøj på.. Hvis de bare er stride, får de at vide at så må de komme i børnehave uden.. Én gang, er min søn kommet i børnehave uden strømper og gummistøvler.. Det synes han ikke var særlig fedt, det er nok derfor det altid hjælper hvis jeg siger at det er sådan det bliver, hvis ikke tager tøj på.. upædagogisk måske, men herhjemme er det de voksne der bestemmer, ikke børnene

Anmeld

20. februar 2015

FruStolpe

Så må  hun gå uden tøj.. Jeg gider ikke skændes om tøj, hun opdager nok at det er for koldt 

Hun har en gang måtte gå på strømper i regnvejr fordi hun ikke ville tage sko på, ærgeligt.... 

Anmeld

20. februar 2015

sne190810

Hvad gør man så, hvis man har en datter som på ingen måder lader sig skræmme af at gå i børnehave i nattøj, strømpefødder i regnvejr osv.? 

:-P 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.