Så min kæreste og jeg er uvenner lige nu. Det er der som sådan ikke noget nyt i. Men det her skænderi afføder så en diskussion, hvor vi er grundlæggende uenige, og jeg vil gerne høre jeres mening.
Jeg bruger rigtig meget at prøve at få ham til at sætte sig i mit sted, fordi han generelt har lidt problemer med at se tingene fra andre synspunkt.
Så i det her tilfælde handlede det om, at jeg var på vej ud til ham, og så hamrer jeg min tå ind i dørkarmen. I ved hvor smertefuldt det kan være. Og når sådan noget sker, så er der bare ikke lige nogen, der skal tale til mig, jeg skal lige ud over smerten. Så da jeg ser, han åbner munden, siger jeg "Lad være at tale til mig, lad være at tale til mig, lad være at tale til mig!!!!", så siger han alligevel "Jamen hvorfor det?", hvortil jeg meget vredt siger "KLAP NU I!!!!!!"
Det var selvfølgelig ikke pænt gjort, men i situationen kunne jeg ikke rumme, at han talte til mig, fordi det gjorde så pisse ondt. Efterfølgende undskylder jeg selvfølgelig, men han er bare pisse sur og gider slet ikke snakke med mig. Så jeg prøver at få ham til at forstå, hvorfor jeg reagerede på den måde. Først siger jeg, at jeg godt ved, at det var en dårlig måde at reagere på, og at jeg undskylder uforbeholdent. Men han er stadig sur.
Så jeg prøver at få ham til at forstå, ved at referere tilbage for 2 dage siden. Da kom jeg hjem i fantastisk humør, og han var RASENDE, da jeg trådte ind af døren. Fordi han ikke kunne finde sin skosværte! Så han skældte og smældte mig huden fuld, og sagde godt nok, det ikke var fordi han var sur på mig, men han var bare mega irriteret over, at han ikke kunne finde det. Og så fortsatte han med at smække med dør, bande af mig osv. (Fik i øvrigt aldrig en undskyldning).
Jeg siger så, at det jo var ligesom, at han reagerede ud mod mig forleden, selvom han var sur over noget andet. Og at det jo kan ske, det har han selv prøvet. Men igen, at jeg undskylder.
Og så gik han ellers helt grassat, jeg skulle fandme ikke bringe gamle situationer op, og fuck mig og alt det der, og det var fandme ligegyldigt ting der er sket før, og det pis gider han ikke høre på!
Så er det bare jeg tænker. Jeg går ikke ind for at bære nag, og fx hele tiden bringe op "Men det er ligesom for 3 år siden, da du ikke tog vores datter, når hun skreg om natten". Men at bringe ting der er sket ind for at skabe en fælles forståelse og perspektiv, synes jeg giver enormt god mening.
Er det bare mig?