Hjælp er i tvivl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

840 visninger
5 svar
5 synes godt om
19. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej 

vi har to børn sammen og blev skilt for to mdr siden .. Da manden ikke ku hjælpe til derhjemme .. Og han havde hele tiden sine venner i tankerne end os som familie .. Jeg fandt beskeder hvor de havde samtaler om luder og stripper .. Der var ikke sket noget men han indrømmede at han har fantaseret om andre kvinder for det gør alle mænd åbentbart .. Og han har haft lyst til st prøve luder men har ikke gjort det .. 

Efter 1 uges skilsmisse har han gjort alt for at få en chance mere hos mig .. Og han bliver ved og siger han vil droppe alle de venner der påvirker ham negativt og vil fremover lytte til mig da han ikk er god til at opføre sig ordentligt .. 

Han siger han elsker mig utrolig højt og vol tilbringe livet sammen med mig ..

Jeg er i tvivl om han ændre sig og holder på sit ord .. Jeg har altid ønsket mig kernefamilie så er villig til at give en ny chance men ved ikk om det er bjørne tjeneste 

er der nogen her der har givet en ny chance til manden og det har udviklet sig positivt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså fantasier om andre kvinder tror jeg nu ikke er så ualmindeligt - så den ville jeg ikke tænke så meget over. 

At han har overvejet en luder - jeg vil være ærlig, det ville jeg have det svært med, men sålænge det ikke er blevet til handling ville det ikke være noget der gør at jeg ville afbryde forholdet. 

Mht. at hjælpe til derhjemme - hvor længe har det stået på? Har det været sådan før I fik børn, så må I arbejde på det, men du må forvente babysteps, for det er svært at ændre et adfærd man har haft i mange år. 

Mht. hans venner - er det alle hans venner han vil droppe? For det tror jeg ikke vil føre noget godt med sig på sigt. På et tidspunkt tror jeg han vil bebrejde dig hans manglende sociale liv. Men det kommer an på om det er venner der betyder noget for ham, om han også har andre venner og om der stadig vil være plads til et socialt liv?

Jeg ville godt turde at give det en chance til, men jeg ville samtidig investere i noget parterapi. 

Rigtig meget held og lykke 

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Altså fantasier om andre kvinder tror jeg nu ikke er så ualmindeligt - så den ville jeg ikke tænke så meget over. 

At han har overvejet en luder - jeg vil være ærlig, det ville jeg have det svært med, men sålænge det ikke er blevet til handling ville det ikke være noget der gør at jeg ville afbryde forholdet. 

Mht. at hjælpe til derhjemme - hvor længe har det stået på? Har det været sådan før I fik børn, så må I arbejde på det, men du må forvente babysteps, for det er svært at ændre et adfærd man har haft i mange år. 

Mht. hans venner - er det alle hans venner han vil droppe? For det tror jeg ikke vil føre noget godt med sig på sigt. På et tidspunkt tror jeg han vil bebrejde dig hans manglende sociale liv. Men det kommer an på om det er venner der betyder noget for ham, om han også har andre venner og om der stadig vil være plads til et socialt liv?

Jeg ville godt turde at give det en chance til, men jeg ville samtidig investere i noget parterapi. 

Rigtig meget held og lykke 

Tak for din ærlige svar 

det med luder er fordi hans venner snakker meget om det ved ik om de mener der virkelig eller er det bar drengesprog

jeg havde lavet pligter derhjemme og i starten gik han ik med til det men stille og roligt gjorde han rent efter de ting der stod på listen og det var perfekt 

undtil den dag han sagde at han vil være uden mig da det var min skyld han ikk havde succes eller var toptrænet og derfor satte jeg ham fri men nu siger han at det var hans egen dovne skyæd og ikk min og at han har set nu hvad han har mistet og vil gør alt for at få det tilbage 

Anmeld

19. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for din ærlige svar 

det med luder er fordi hans venner snakker meget om det ved ik om de mener der virkelig eller er det bar drengesprog

jeg havde lavet pligter derhjemme og i starten gik han ik med til det men stille og roligt gjorde han rent efter de ting der stod på listen og det var perfekt 

undtil den dag han sagde at han vil være uden mig da det var min skyld han ikk havde succes eller var toptrænet og derfor satte jeg ham fri men nu siger han at det var hans egen dovne skyæd og ikk min og at han har set nu hvad han har mistet og vil gør alt for at få det tilbage 

Tror nok jeg kan huske lidt af den tråd. Svare lige når jeg har læst den tråd igen

Anmeld

19. februar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Tak for din ærlige svar 

Hej med dig. 

Jeg kan godt forstå at det er fristende at vende tilbage til drømmen om kernefamilien. Men kernefamilien bygger vel på en idé om to ligeværdige voksne mennesker, som er sammen om at skabe de bedste rammer for deres familien?

I dit tilfælde lyder det mere som om du har fundet et stort egoistisk barn. Jeg ville for længst være løbet skrigende væk - bare tanken om at "lave lister med pligter" til en voksen mand? Du godeste... han er jo ikke 9 år gammel? Og hvorfor er det dig som skal styre hvad der bliver lavet derhjemme, det må han da selv tage sin del af ansvaret for? Min indre feminist danser sgu lidt af arrighed.

Nå, men nok om det. Jeg tror det er tydeligt hvad jeg mener at du skal gøre i denne situation - find dig en voksen mand, selvom det andet trækker. 

God vind med det hele 

Anmeld

19. februar 2015

Pigent

Hej 

vi har to børn sammen og blev skilt for to mdr siden .. Da manden ikke ku hjælpe til derhjemme .. Og han havde hele tiden sine venner i tankerne end os som familie .. Jeg fandt beskeder hvor de havde samtaler om luder og stripper .. Der var ikke sket noget men han indrømmede at han har fantaseret om andre kvinder for det gør alle mænd åbentbart .. Og han har haft lyst til st prøve luder men har ikke gjort det .. 

Efter 1 uges skilsmisse har han gjort alt for at få en chance mere hos mig .. Og han bliver ved og siger han vil droppe alle de venner der påvirker ham negativt og vil fremover lytte til mig da han ikk er god til at opføre sig ordentligt .. 

Han siger han elsker mig utrolig højt og vol tilbringe livet sammen med mig ..

Jeg er i tvivl om han ændre sig og holder på sit ord .. Jeg har altid ønsket mig kernefamilie så er villig til at give en ny chance men ved ikk om det er bjørne tjeneste 

er der nogen her der har givet en ny chance til manden og det har udviklet sig positivt ?

Jeg har givet min kæreste en chance til og jeg er så glad for jeg gjorde det. Vi har det godt sammen 

Her var det pga han var i tvivl om han skulle være sammen med mig fordi han havde mødt en anden, men der gik ikke lang tid før han selv kom tilbage og spurgte om vi skulle være sammen igen. Han siger selv man finder først ud af hvad man har når man har mistet det. 

Skal lige siges at der aldrig har været utroskab ind over, selvom han mødte en anden for de var venner og ikke mere end det. Men han troede bare at han heller ville være sammen med hende end mig, men sådan skulle det heldigvis ikke være. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.