Jeg har ikke læst artiklen, men men men, jeg har en klar teori om, at vi avler hvad vi ber om, eller rettere hvad vores samfund ber om, små junglebørn, hvor reglerne er, den stærkeste overlever...'
vi føder vores poder, og sender dem hjemmefra i en meget tidlig alder, ud i vuggestuer og børnehaver, hvor der findes 60 andre børn, og få voksne, der plaserer vi vores poder det meste af dagen...og så kan det godt være vi tror pædagogerne kan /har tid til at lære vores børn at opføre sig pænt, men niks, de har ikke ret meget tid, jeg tror på de små bliver nød til at slå, bliver nød til at råbe for bare i det hele taget at blive hørt, og tit er det den der råber højest eller slår hårdest der bliver hørt...
det er ikke pædagogernes skyld at lille tobias kommer hjem med rifter i ansigtet, fordi Valdemar har kradset ham, de kan ikke opdrage vores børn, det skal vi sørme selv, men for pokker , vi er der ikke...vi er jo på job, så vi kan tjene penge til dyre sager, flotte biler, og fredagshyggen (for det er efterhånden den eneste tid vi rigtigt har med vores børn) desuden tror jeg på at mange undlader at proppe social visdom i bøtten på børnene, for mange har simpelthen ikke overskudet til det.
børnehaven er en jungle, hvor den stærkeste overlever...skolen det samme...og så forventer vi at vores børn skal blive søde og artige efter flere år uden hjemlig opdragelse.
jeg ville hellere, meget hellere gå hjemme, passe børnene, hygge om dem, læse lektier med dem i fred og ro, som min mor gjore i gamle dage, men det er der bare ikke råd til.
vi bliver headhuntet...ud på arbejde med jer, tag hvad i kan af job..og send jeres poder afsted i pasning...
nej det var meget bedre om man betalte voksne for at gå hjemme og passe deres børn, hvordan og hvor ledes ved jeg ikke...men sikke mange institutioner der kunne spare penge hvis man gjore det sådan.
jeg tror på vi skal hjælpe vores børn til at blive gode voksne, men hvordan skulle man kunne det, når man bliver sparket afsted på job?
hmmm får da helt lyst til at skrue ned for blusset, sutte på lappen og skrue ned for standarten...og så go hjemme med mine unger...
tror bare ikke helt manden ville være med til det!
well, hældte bare en omgang øregas ud...så tag det ikke så seriøst8D
Anmeld