Det stresser mig at mislykkeds

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.414 visninger
10 svar
2 synes godt om
18. februar 2015

Anonym trådstarter

Jeg føler mig lidt patetisk for at pive over det, for jeg er jo på ingen måde i en unik situation, og der er sikkert folk der har det værre.. Men alligevel føler jeg, at det at menstruationen kommer gang på gang, stresser mig mere end det burde, og påvirker mig psykisk på en rigtig dum måde...
Jeg har bare brug for at lufte mine tanker...

Det skal først og fremmest nævnes at jeg er aseksuel. Eller, "gråseksuel". Jeg hader ikke sex, jeg er bare ikke særlig interesseret i det. Det sker jeg bliver liderlig, men det er virkelig sjældent, og højst på ægløsningsdag (så den er jeg ret sikker på hvornår kommer). Jeg kan sagtens nyde det når det sker, men siden vi startede projekt baby, er det nærmest mere blevet en nødvendighed, end en decideret nydelse. I hvert fald for mit vedkommende, og min kæreste kan også mærke det. Vi har talt om det flere gange, men der er ingen tvivl om at det påvirker mig mest, selvom han også er påvirket. Jeg føler jeg voldtager ham, og jeg føler ikke engang at han gider, selvom vi er enige om at det er et fællesprojekt. Jeg har ikke længere lyst til at tage initiativet til sex, men han ved hat og briller om min cyklus.

Jeg forventer min menstruation i dag, eller imorgen. Jeg er ikke engang forhåbningsfuld mere, og regner stærkt med den kommer, for jeg er død træt af skuffelsen. Jeg er så træt af at tro ting der ikke passer, og jeg føler ikke jeg kan stole på min krop i de to uger jeg må vente. Jeg forstår ikke engang hvorfor menstruationen kommer, når jeg ved vi har ramt ægløsningsdagen. Der må vel være noget galt med os ...
Og selv hvis den ikke kommer i dag eller i morgen, så kommer den nok bare senere. Sådan plejer det at være.

Vi har prøvet siden november. Det er 4 måneder, og det er vel egentlig ikke særlig længe... Ikke sammenlignet med mange andre. Vi er ikke anderledes end alle andre, og de færreste er heldige i første forsøg, og det er egentlig ikke det der er problemet.. Problemet er hvor meget det påvirker mig at fejle måned efter måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2015

musse19

Hej.
Jeg er selv igang med 3. måned med forsøg og er også vildt utålmodig!  
Her hjemme er det heller ikke hvergang der bliver dyrket sex pga. lyst, men fordi der er noget vi "skal". 
Jeg er blevet så ufattelig træt af, at tage graviditetstest fordi jeg bare ved at der kun er 1 streg. 

Håber det snart lykkedes for jer! 

Anmeld

18. februar 2015

l.kjoeller

Anonym skriver:

Jeg føler mig lidt patetisk for at pive over det, for jeg er jo på ingen måde i en unik situation, og der er sikkert folk der har det værre.. Men alligevel føler jeg, at det at menstruationen kommer gang på gang, stresser mig mere end det burde, og påvirker mig psykisk på en rigtig dum måde...
Jeg har bare brug for at lufte mine tanker...

Det skal først og fremmest nævnes at jeg er aseksuel. Eller, "gråseksuel". Jeg hader ikke sex, jeg er bare ikke særlig interesseret i det. Det sker jeg bliver liderlig, men det er virkelig sjældent, og højst på ægløsningsdag (så den er jeg ret sikker på hvornår kommer). Jeg kan sagtens nyde det når det sker, men siden vi startede projekt baby, er det nærmest mere blevet en nødvendighed, end en decideret nydelse. I hvert fald for mit vedkommende, og min kæreste kan også mærke det. Vi har talt om det flere gange, men der er ingen tvivl om at det påvirker mig mest, selvom han også er påvirket. Jeg føler jeg voldtager ham, og jeg føler ikke engang at han gider, selvom vi er enige om at det er et fællesprojekt. Jeg har ikke længere lyst til at tage initiativet til sex, men han ved hat og briller om min cyklus.

Jeg forventer min menstruation i dag, eller imorgen. Jeg er ikke engang forhåbningsfuld mere, og regner stærkt med den kommer, for jeg er død træt af skuffelsen. Jeg er så træt af at tro ting der ikke passer, og jeg føler ikke jeg kan stole på min krop i de to uger jeg må vente. Jeg forstår ikke engang hvorfor menstruationen kommer, når jeg ved vi har ramt ægløsningsdagen. Der må vel være noget galt med os ...
Og selv hvis den ikke kommer i dag eller i morgen, så kommer den nok bare senere. Sådan plejer det at være.

Vi har prøvet siden november. Det er 4 måneder, og det er vel egentlig ikke særlig længe... Ikke sammenlignet med mange andre. Vi er ikke anderledes end alle andre, og de færreste er heldige i første forsøg, og det er egentlig ikke det der er problemet.. Problemet er hvor meget det påvirker mig at fejle måned efter måned.

Tror bestemt ikke i fejler noget. Miraklet skal bare lige finde sted og det taget desværre ofte tid. Giv det et halvt år minimum og  ellers kan i blive tjekket for at udelukke noget er galt. Held og lykke 

Anmeld

18. februar 2015

JH12

Min sex-lyst er nærmest også lig nul, lyder meget som dit.. 

Men omkring ægløsning har vi sex 5-6 dage, både før, på dagen og efter, simpelthen for at gøre vores chancer større.. Og jeg er en af de dem som bliver gravid i første forsøg.. 

Vi har gjord sådan i alle 4 graviditer.. 

Anmeld

18. februar 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar Det er rart med noget forståelse.

Jeg har overvejet at bestille tid hos lægen allerede nu, bare for at være på den sikre side, og bekræfte om alting er som det skal være. Men jeg er bange for at vi ikke har prøvet længe nok til at en læge gider, og bare bliver sendt hjem med et "prøv noget mere"

Sidste måned gad jeg ikke engang teste. Lige nu er jeg i et konstant paradoks. På den ene side har jeg lyst til at teste, for selv hvis det går til grunde, ville jeg være glad for en positiv, som en bekræftigelse i at vi da i hvert fald ikke har gjort noget forkert. Men samtidig vil jeg heller ikke sætte forhåbningerne op, hvis jeg bare bliver skuffet gang på gang

Anmeld

18. februar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Så påvirket som du er af det vil jeg sige du i den grad skal tage en snak med lægen...

Om ikke andet så for at få det sagt til nogen der kan gøre noget...

Jeg blev også sendt hjem med et "du er bare hysterisk, prøv noget mere" og da jeg 3. gang stod hos lægen med symptomer uden graviditet råbte jeg højt og sagde nu er det nok... jeg har det ad lort og ingen kan sige andet end jeg bare er hysterisk så nu sender I mig videre for det føles forkert inden i...

Efter 1 måned fik jeg bekræftet at jeg havde ret i at råbe op... Til trods for ægløsningssmerter passende med tidspunktet så havde jeg ikke ægløsning... Min krop manglede hormonet til at ægget blev modnet og faldt ned til ægløsning...

Jeg fik først Provera til at "nulstille" cyklus og dernæst når jeg havde blødt x antal dage (kan ikke huske hvor mange men det står på æsken) skulle jeg tage Pergotime for at min krop fik ekstra f hormonet til at modne æggene...

Det tog 2 forsøg og jeg blev gravid... første gang var ægget ikke stort nok til at det blev befrugtet men anden gang var det kæmpe (i forhold til alle de andre ) og det lykkedes så at jeg da jeg var hos gynækologen til bekræftelse af graviditeten kunne se et lillebitte hjerte blinke derud af...

Så lang historie kort: Hvis du føler der kan være noget "galt" så RÅB op hos din læge... og husk du har altid ret til at blive set af en anden læge hvis du ikke mener din læge tager dig alvorligt...

Anmeld

18. februar 2015

Hullahop92

Jeg forstår dig. Men husk på: 4 måneder er INGENTING! Selvom du rammer ægløsningsdatoen er der kun 20% chance pr. samleje for undfangelse. Så det ér svært! Jeg har selv prøver i 1-1,5 år og jeg kan hundrede procent sætte mig ind i, hvordan det føles at få negativ test gang på gang.. Man kan nærmest ikke forestille sig, at man nogensinde oplever at stå med en positiv test. Lige nu er jeg gået 4-5 dage over tid, men magter næsten ikke teste. Den er alligevel altid negativ og så kommer menstruationen dagen efter...

Anmeld

19. februar 2015

Anonym trådstarter

JEG FIK EN POSITIV TEST I DAG!!!!!!!!!

Jeg krydser samtlige lemmer for at der ikke sker nogen spontan abort, men jeg er så nervøs! Men også glad! Men også nervøs :/ Men mest glad

Anmeld

19. februar 2015

Hullahop92

Kæmpe tillykke!! Det skal nok gå fint 

Jeg fik også en positiv test i dag - først gang i halvandet år og første gang nogensinde!! Det er så surrealistisk. 

Anmeld

19. februar 2015

M (:

Anonym skriver:

JEG FIK EN POSITIV TEST I DAG!!!!!!!!!

Jeg krydser samtlige lemmer for at der ikke sker nogen spontan abort, men jeg er så nervøs! Men også glad! Men også nervøs :/ Men mest glad

Tillykke - sender babyklister i din retning (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.