Anonym skriver:
Nej ikke hele weekenden, men tæt på, Fredag er der kamp " han arbejder om natten, så han sover indtil kl tre om dagen " lørdag er der ik rigtigt noget indtil videre. Søndage kampe. mandag ik rigtigt noget, Tirsdag, træner han et hold drenge fra vi har spist til han skal på arbejde, Onsdag har vi en fast dag som er overs alene. Torsdag skal han selv træne. Og sådan køre det.
Han kan os stoppe, men hans rygrad er så lille at det er uhyggeligt. Vi har os en aftale om stopper han ikke, så skal han selv ud og ryge, ligesom indtil jeg har født (:
I skal nok have jer en lille snak.
Hvorfor i alverden skulle han stoppe med at ryge, når I får barn? Hvis han ville og kunne stoppe, kunne han lige så godt gøre det nu, men det gør han ikke, og når du har født, har han 1000 undskyldninger, det er set så mange gange før.
Han er mand og forventer derfor, at livet går videre som ingenting, når du har født, når du så kombinerer et spædbarn, der har mest brug for mor det første lange stykke tid, ja, så er jeg ret sikker på, at han synes, at han skal blive ved med at føjte så meget som nu, det er bare ikke foreneligt med et harmonisk familieliv.
Jeg fokuserer på din mand, fordi han er med til at skabe problemerne, hvis han satte et eksempel for din svigermor og stoppede rygningen, så ville han også understrege, at det ikke er i orden at ryge i jeres hjem.
Hvis I var 2, der var enige om, at svigermor skulle blande sig udenom, og at hun skulle spørge, før hun handlede, så ville det måske sive ind - men lige nu er der ingen konsekvenser for svigermor, hun sætter stadig dagsordenen for sønnike (og dig, men du kommer lige i parentes, da der åbenbart ikke er nogen, der har respekt for dig og dine holdninger). Så mors dreng skal på banen og være med til at sætte grænser.
Held og lykke med det.