Ved at blive skør.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg tror du er lidt følsom her i graviditeten - at hun fortæller sine tanker er vel ikke ensbetydende med at I retter Jer efter dem? 

Min svigermor har også en holdning til ALT men jeg ved at hun ikke gør det for at genere mig men blot for at fortælle hvad huntænker og det kunne være at hun havde en god ide jeg ikke havde tænkt på. 

Ligesom din svigermor jo nok har vasket babytøjet for at være venlig og ikke for at genere dig. 

Hun siger det ikke som hun har en god ide, for når vi jo har bestemt at dem der ryger skal ud og ryge, kan jeg ikke rigtigt se hvorfor hun skal komme med nogle ideer, når vi os er enige om det. 

Jeg sagde til hende " jeg vasker lige hendes tøj og sengetøj " så hun vidste at jeg ville gøre det, da jeg os havde gjort klar til det. 

Tror ikke jeg er mere følsom nu, for det har stået på længe, længere tilbage inden jeg blev gravid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

TNBC

Anonym skriver:

De kommer ikke til at være så meget sammen når jeg først har født, da der så er hans datter, mig, hans arbejde og fodbold i weekenden (: 

Men alligevel.. Hun kan jo sagtens komme forbi, I besøger hende. Han spiller vel ikke fodbold hele weekenden.

Men min pointe er bare, at selvfølgelig kan hun godt tage hensyn, men han må jo også bare være stærk, hvis han vil stoppe.

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Sig fra! 

Ville blive tosset hvis nogle røg i mit hus. 

Mht. Rygestop er det jo ikke din svigermors problem. Han skal jo lære at være i rum hvor andre er rygere. Med mindre hun opfordrer ham til det...

Det heller ikke så meget det, men mere at hun ikke vil acc de regler der vil være, som rygning er ude. 

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Men alligevel.. Hun kan jo sagtens komme forbi, I besøger hende. Han spiller vel ikke fodbold hele weekenden.

Men min pointe er bare, at selvfølgelig kan hun godt tage hensyn, men han må jo også bare være stærk, hvis han vil stoppe.

Nej ikke hele weekenden, men tæt på, Fredag er der kamp " han arbejder om natten, så han sover indtil kl tre om dagen " lørdag er der ik rigtigt noget indtil videre. Søndage kampe. mandag ik rigtigt noget, Tirsdag, træner han et hold drenge fra vi har spist til han skal på arbejde, Onsdag har vi en fast dag som er overs alene. Torsdag skal han selv træne. Og sådan køre det. 

Han kan os stoppe, men hans rygrad er så lille at det er uhyggeligt. Vi har os en aftale om stopper han ikke, så skal han selv ud og ryge, ligesom indtil jeg har født (:

Anmeld

17. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hun siger det ikke som hun har en god ide, for når vi jo har bestemt at dem der ryger skal ud og ryge, kan jeg ikke rigtigt se hvorfor hun skal komme med nogle ideer, når vi os er enige om det. 

Jeg sagde til hende " jeg vasker lige hendes tøj og sengetøj " så hun vidste at jeg ville gøre det, da jeg os havde gjort klar til det. 

Tror ikke jeg er mere følsom nu, for det har stået på længe, længere tilbage inden jeg blev gravid. 

Fordi hun ikke ser det som noget problem at ryge i køkkenet - men forstår ikke hvorfor det går dig på. I må jo sige at I vil have et ikke-ryger hjem og så er den jo ikke læÆngere. 

Mht. tøjet så kan det stadig være hun har villet hjælpe/aflaste. 

Jeg synes ofte der er en negativ holdning til svigermødre - fokusere på det positive frem for det negative. 

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Fordi hun ikke ser det som noget problem at ryge i køkkenet - men forstår ikke hvorfor det går dig på. I må jo sige at I vil have et ikke-ryger hjem og så er den jo ikke læÆngere. 

Mht. tøjet så kan det stadig være hun har villet hjælpe/aflaste. 

Jeg synes ofte der er en negativ holdning til svigermødre - fokusere på det positive frem for det negative. 

Jeg hader ikke min svigermor, men det kan irritere mig, når man jo siger at man lige gør det, så de ved at de ik skal til at vaske tøj. Og aflaste tror jeg ikke, for sidst hun gjorde det, " i dag " kom hun ud og rykkede det hele som jeg havde hængt det op, og var næsten færdig, manglede to bodyer. 

Anmeld

17. februar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg hader ikke min svigermor, men det kan irritere mig, når man jo siger at man lige gør det, så de ved at de ik skal til at vaske tøj. Og aflaste tror jeg ikke, for sidst hun gjorde det, " i dag " kom hun ud og rykkede det hele som jeg havde hængt det op, og var næsten færdig, manglede to bodyer. 

Forstår ikke hvad du mener med rykkede? 

Men når du siger at du skal vaske tøj - kan det så være hun havde tid lige der og tænkte, jeg sætter det da lige over så kan min svigerdatter slappe af? 

Anmeld

17. februar 2015

Rockertand

Anonym skriver:

Nej ikke hele weekenden, men tæt på, Fredag er der kamp " han arbejder om natten, så han sover indtil kl tre om dagen " lørdag er der ik rigtigt noget indtil videre. Søndage kampe. mandag ik rigtigt noget, Tirsdag, træner han et hold drenge fra vi har spist til han skal på arbejde, Onsdag har vi en fast dag som er overs alene. Torsdag skal han selv træne. Og sådan køre det. 

Han kan os stoppe, men hans rygrad er så lille at det er uhyggeligt. Vi har os en aftale om stopper han ikke, så skal han selv ud og ryge, ligesom indtil jeg har født (:

I skal nok have jer en lille snak.

Hvorfor i alverden skulle han stoppe med at ryge, når I får barn? Hvis han ville og kunne stoppe, kunne han lige så godt gøre det nu, men det gør han ikke, og når du har født, har han 1000 undskyldninger, det er set så mange gange før.

Han er mand og forventer derfor, at livet går videre som ingenting, når du har født, når du så kombinerer et spædbarn, der har mest brug for mor det første lange stykke tid, ja, så er jeg ret sikker på, at han synes, at han skal blive ved med at føjte så meget som nu, det er bare ikke foreneligt med et harmonisk familieliv.

Jeg fokuserer på din mand, fordi han er med til at skabe problemerne, hvis han satte et eksempel for din svigermor og stoppede rygningen, så ville han også understrege, at det ikke er i orden at ryge i jeres hjem. 

Hvis I var 2, der var enige om, at svigermor skulle blande sig udenom, og at hun skulle spørge, før hun handlede, så ville det måske sive ind - men lige nu er der ingen konsekvenser for svigermor, hun sætter stadig dagsordenen for sønnike (og dig, men du kommer lige i parentes, da der åbenbart ikke er nogen, der har respekt for dig og dine holdninger). Så mors dreng skal på banen og være med til at sætte grænser.

Held og lykke med det.

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

I skal nok have jer en lille snak.

Hvorfor i alverden skulle han stoppe med at ryge, når I får barn? Hvis han ville og kunne stoppe, kunne han lige så godt gøre det nu, men det gør han ikke, og når du har født, har han 1000 undskyldninger, det er set så mange gange før.

Han er mand og forventer derfor, at livet går videre som ingenting, når du har født, når du så kombinerer et spædbarn, der har mest brug for mor det første lange stykke tid, ja, så er jeg ret sikker på, at han synes, at han skal blive ved med at føjte så meget som nu, det er bare ikke foreneligt med et harmonisk familieliv.

Jeg fokuserer på din mand, fordi han er med til at skabe problemerne, hvis han satte et eksempel for din svigermor og stoppede rygningen, så ville han også understrege, at det ikke er i orden at ryge i jeres hjem. 

Hvis I var 2, der var enige om, at svigermor skulle blande sig udenom, og at hun skulle spørge, før hun handlede, så ville det måske sive ind - men lige nu er der ingen konsekvenser for svigermor, hun sætter stadig dagsordenen for sønnike (og dig, men du kommer lige i parentes, da der åbenbart ikke er nogen, der har respekt for dig og dine holdninger). Så mors dreng skal på banen og være med til at sætte grænser.

Held og lykke med det.

Mors dreng er han. Han er selv enig i at der ikke skal ryges i hjemmet når vi flytter. 

Anmeld

18. februar 2015

MorTilN

Anonym skriver:

Nej det gør han godt nok ikke. 

Ja, er bare bange for hun ikke gør det. Fordi hos min kærestes anden bror, ryger de ude i køkkenet da de fik børn. " køkkenet er ud i et med spisestuen og stuen " 

han kan os godt, det er slet ikke det, men når folk ikke tager hensyn, forstår jeg ham godt da. " har selv røget " selv min mor tager hensyn, da vi holdet nytår hos hende, gik hun ud og røg. (:

Prøv at snakke med ham om det

Og du må bare forklare din svigermor at i er IKKE hans bror og at reglerne er sådan hjemme hos jer at man går uden for og ryger og så må din kæreste bakke op om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.