Gravid få dage/uge efter accutinbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

934 visninger
7 svar
0 synes godt om
17. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg er så ulykkelig og jeg ved jeg selv er skyld i det hele.

jeg har været i behandling med accutin og valgte at stoppe den , da min kæreste endelig meldte ud at han var klar til nr 2.

100% overbevist om at man "blot" skulle stoppe med pillerne inden graviditet, smed jeg mini pillerne. Men man skal have været minimum stopper med pillerne en måned før og nu frygter jeg så meget en graviditet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

Babydreng2015

Hejsa.

Det er selvfølgelig ikke så godt Men jeg undrer mig lidt over: har din læge ikke informeret dig om dette inden Accutin behandlingen og hvem følger dig? For normalt skal man jo være på P-piller (ikke mini piller) og også jævnligt chekkes med graviditetstest... 

Jeg mener anbefalingerne er 3 mdr for at være sikker på at A vitamin er ude af kroppen. Så få taget en test når du kan, og ellers så vent med planerne indtil Accutin er ude af kroppen.... Men kæmpe  Til dig og håber det løser sig på bedste vis.

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Babydreng2015 skriver:

Hejsa.

Det er selvfølgelig ikke så godt Men jeg undrer mig lidt over: har din læge ikke informeret dig om dette inden Accutin behandlingen og hvem følger dig? For normalt skal man jo være på P-piller (ikke mini piller) og også jævnligt chekkes med graviditetstest... 

Jeg mener anbefalingerne er 3 mdr for at være sikker på at A vitamin er ude af kroppen. Så få taget en test når du kan, og ellers så vent med planerne indtil Accutin er ude af kroppen.... Men kæmpe  Til dig og håber det løser sig på bedste vis.

Hej

jeg bliver fulgt af en hudlæge og jeg har fået taget graviditetstest hver måned. Jeg har været på mini-piller og brugt kondom.

anbefalingen er på 1 måned og har haft kontakt til min hudlæge.

jeg må ærligt indrømme at jeg har glemt/mistforstået det med der skulle gå en måned efter og da jeg begyndte på dem, var en mulig graviditet slet ikke inde i billedet, da min kæreste altid har meldt ud at det var slut med børn, selvom jeg har sukket efter det, blev bare så lykkelig at jeg tydeligvis mistede min fornuftigt for er kort øjeblik.

Vi har slet ikke tænkt os at have sex på nogen måde før dette er afklaret, men jeg er så 100 rad for at skulle have en abort og hvad vil min læge ikke tænke

Anmeld

17. februar 2015

Babydreng2015

Det kan jeg godt forstå. Jeg tror du skal prøve ikke at være alt for hård ved dig selv: en kvinde der får mulighed for at opnå en ønsket graviditet kan jo godt glemme fornuften. Og det kan jo ske for enhver at det glipper....

Det er selvfølgelig super ærgerligt hvis du er gravid, men man kan sige, statistisk er du nok ikke her i første cyklus... Jeg skal ikke begynde at udtale mig alt for meget om det og vil ikke forskrække dig, men tror måske man fra lægefagligt side vil anbefale en abort, og et eller andet sted er det jo bedst at få gjort hurtigst muligt hvis det viser sig du er gravid. Accutin giver desværre nogle dumme skader.

Men prøv at slå koldt vand i blodet,og prøv af tilgive dig selv. Du har jo ikke forsætligt prøvet at skade dit evt barn,selvom jeg er med på det er en forfærdelig tanke.

Anmeld

17. februar 2015

Babydreng2015

Nå, nu fik jeg lige checket min lærebog Der står der faktisk at man fra et studie har påvist at kvinder der blev gravide 2-30 dage efter stop af accutin ikke nødvendigvis har risiko for fosterskade, men at man anbefaler at vente minimum 1 mdr, gerne op til 3... Så hvis du er gravid, så tal med din hudlæge og forklar situationen, han ved med garanti alt om det

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Babydreng2015 skriver:

Nå, nu fik jeg lige checket min lærebog Der står der faktisk at man fra et studie har påvist at kvinder der blev gravide 2-30 dage efter stop af accutin ikke nødvendigvis har risiko for fosterskade, men at man anbefaler at vente minimum 1 mdr, gerne op til 3... Så hvis du er gravid, så tal med din hudlæge og forklar situationen, han ved med garanti alt om det

Tak for svar og forståelse 

Jeg læste det faktisk godt, men årh ha det er også en risiko at løbe.

Jeg er så splittet, men tænker at ved evt graviditet er abort nok det bedste, når jeg lytter til min fornuft.

min hudlæge skrev der ikke var andet at gøre end at afvente til jeg kan teste- men hvad så der efter?:-|

Anmeld

17. februar 2015

Babydreng2015

Anonym skriver:

Tak for svar og forståelse 

Jeg læste det faktisk godt, men årh ha det er også en risiko at løbe.

Jeg er så splittet, men tænker at ved evt graviditet er abort nok det bedste, når jeg lytter til min fornuft.

min hudlæge skrev der ikke var andet at gøre end at afvente til jeg kan teste- men hvad så der efter?:-|

Hvis den er negativ er alt jo godt, hvis den er positiv så tager du kontakt til ham/hende med det samme. Jeg tror det er godt du prøver at forberede dig på situationen hvis den er positiv. Men husk som skrevet samtidig at være sød og tilgivende over for dig selv: du har ikke gjort det for at skade et kommende barn, men fordi du gerne vil dit kommende barn så meget at du havde svært ved at vente og blev revet med. 

Håber den er negativ og at I så kan få baby når behandlingen er helt ude af kroppen

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Babydreng2015 skriver:

Hvis den er negativ er alt jo godt, hvis den er positiv så tager du kontakt til ham/hende med det samme. Jeg tror det er godt du prøver at forberede dig på situationen hvis den er positiv. Men husk som skrevet samtidig at være sød og tilgivende over for dig selv: du har ikke gjort det for at skade et kommende barn, men fordi du gerne vil dit kommende barn så meget at du havde svært ved at vente og blev revet med. 

Håber den er negativ og at I så kan få baby når behandlingen er helt ude af kroppen

Tusind tak. Det har jeg brug for at høre.

jeg prøver men årh tanken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.