revne i moderkagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.363 visninger
20 svar
1 synes godt om
17. februar 2015

Anonym trådstarter

Hej. Er i uge 12 ska til nakkefoldsscanning på torsdag.  Men igår aftes begyndte jeg at få meget slemme menstruationlignende smerter i underlivet og lænden og så begynder jeg at bløde kraftigt. Jeg bliver scannet og de ser hjertebanken.  Men en stor blodansamling ved moderkagen. Ser ud til den har revet sig lidt løs.

Er der nogen herinde der har prøvet det og forhåbentlig hvor det gået godt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

Snorkfrøkenen

Ja. Ca. halvvejs inde i graviditeten blødte jeg flere gange og havde ondt, hvor jeg bare fik at vide, at blodet nok stammede fra slimhinderne. Der var nemlig intet at se til scanningen. Da jeg fødte vores søn, kunne de dog se på moderkagen, at den havde været foruroligende tæt på at rive sig løs, hvilket var grunden til blødningerne. Heldigvis fik jeg jo min søn alligevel. 

Held og lykke. 

Anmeld

17. februar 2015

Linkaa

Jeg har ikke selv prøvet det, men min mor lå indlagt de sidste måneder af sin sidste graviditet pga risiko for moderkageløsning. Det er ikke at spøge med, så håber de følger dig tæt de næste par uger? Og at du forholder dig i ro

Anmeld

17. februar 2015

Anonym trådstarter

Snorkfrøkenen skriver:

Ja. Ca. halvvejs inde i graviditeten blødte jeg flere gange og havde ondt, hvor jeg bare fik at vide, at blodet nok stammede fra slimhinderne. Der var nemlig intet at se til scanningen. Da jeg fødte vores søn, kunne de dog se på moderkagen, at den havde været foruroligende tæt på at rive sig løs, hvilket var grunden til blødningerne. Heldigvis fik jeg jo min søn alligevel. 

Held og lykke. 

Ok det var ret heldigt.. jeg bare meget bange for er kun i uge 12, tænker det ret tidligt at den begynder på det

Anmeld

19. februar 2015

Snorkfrøkenen

Anonym skriver:

Ok det var ret heldigt.. jeg bare meget bange for er kun i uge 12, tænker det ret tidligt at den begynder på det

Det er det nok også. Men forhåbentlig er det jo ikke ensbetydende med at den går helt løs. Hvordan er det gået til NF i dag?

Anmeld

20. februar 2015

Anonym trådstarter

Snorkfrøkenen skriver:

Det er det nok også. Men forhåbentlig er det jo ikke ensbetydende med at den går helt løs. Hvordan er det gået til NF i dag?

Desværre nåede jeg ikke så langt  blev scannet igen onsdag og der var Inter hjerteblink,selvom der var dagen før. Så den dag jeg sku ha været til nf, endte jeg med en udskrabning istedet før. Det er forfærdeligt. Havde lige haft en sa i nov, blev gravid igen med det samme, og nu det også gået galt, men denne gang var jeg hele 12 uger, min mave var begyndt at vokse og alle scanningerne så fine ud, og så gik det alligevel galt fra den ene dag til den anden. 

det rigtig hårdt og jeg tør næsten ikke blive gravid igen,selvom det mit største ønske lige nu 

Anmeld

20. februar 2015

Snorkfrøkenen

Anonym skriver:

Desværre nåede jeg ikke så langt  blev scannet igen onsdag og der var Inter hjerteblink,selvom der var dagen før. Så den dag jeg sku ha været til nf, endte jeg med en udskrabning istedet før. Det er forfærdeligt. Havde lige haft en sa i nov, blev gravid igen med det samme, og nu det også gået galt, men denne gang var jeg hele 12 uger, min mave var begyndt at vokse og alle scanningerne så fine ud, og så gik det alligevel galt fra den ene dag til den anden. 

det rigtig hårdt og jeg tør næsten ikke blive gravid igen,selvom det mit største ønske lige nu 

Åh nej.   Det er jeg ked af at høre...

Jeg har selv mistet et par gange i træk og den ene gang også kort før NF, hvor jeg havde set hjerteblink, så jeg kan udmærket sætte mig ind i din smerte.

I mine to efterfølgende graviditeter var jeg fuldstændigt skrækslagen og turde ikke tro på noget som helst, før mine børn lå trygt og godt på mit bryst. Med dette mener jeg, at jeg godt forstår din frygt for at blive gravid igen, men at den forhåbentlig er ubegrundet. Det er jo desværre helt normalt at abortere, så der er indtil videre intet der taler imod at du får en normal og sund graviditet næste gang.... Men jeg forstår dig!!!

Det tager lang tid at komme videre rent mentalt. Heldigvis går det lidt hurtigere med fysikken, så jeg håber, du bliver hurtigt gravid igen, selvom det kan føles uoverskueligt, når man ikke aner hvornår eller hvor længe man skal vente. Og så håber jeg, du har masser af god støtte omkring dig.

Mange tanker herfra og held og lykke 

Anmeld

21. februar 2015

Anonym trådstarter

Snorkfrøkenen skriver:

Åh nej.   Det er jeg ked af at høre...

Jeg har selv mistet et par gange i træk og den ene gang også kort før NF, hvor jeg havde set hjerteblink, så jeg kan udmærket sætte mig ind i din smerte.

I mine to efterfølgende graviditeter var jeg fuldstændigt skrækslagen og turde ikke tro på noget som helst, før mine børn lå trygt og godt på mit bryst. Med dette mener jeg, at jeg godt forstår din frygt for at blive gravid igen, men at den forhåbentlig er ubegrundet. Det er jo desværre helt normalt at abortere, så der er indtil videre intet der taler imod at du får en normal og sund graviditet næste gang.... Men jeg forstår dig!!!

Det tager lang tid at komme videre rent mentalt. Heldigvis går det lidt hurtigere med fysikken, så jeg håber, du bliver hurtigt gravid igen, selvom det kan føles uoverskueligt, når man ikke aner hvornår eller hvor længe man skal vente. Og så håber jeg, du har masser af god støtte omkring dig.

Mange tanker herfra og held og lykke 

Tak for det.. Det hårdt, men ikke så meget at gøre, det er ude af mine hænder. Det sket, det gør ondt, det hårdt, men jeg må komme videre. Dejligt at høre at det har lykkedes dig. Fik du også en kirurgisk abort? Hvor længe er det normalt at have smerter og bløde. Jeg får slemme mens smerter som jeg ik kan klare uden at tage smertestillende, det så irriterende. 

Ifht at blive gravid igen, vil jeg vente i hvert fald til første mens for lige at se om den er som den plejer. Har jo ik haft den siden oktober da jeg blev gravid og fik en SA i nov og blev gravid med det samme i dec og så nu igen en abort. Så tror min krop har brug for lige at komme sig, og ind i en normal cyklus før jeg tør prøve igen. 

Da du blev gravid, hvor lang tid efter din abort var det?

Anmeld

22. februar 2015

Tutter92

Anonym skriver:

Jeg havde os 2 spontane aborter lige efter hinanden, og jeg nåede heller ikke at have 'mens imellem før jeg blev gravid igen.

3. gang jeg blev gravid var der så gået 3-4 måneder før jeg blev gravid igen, og denne fik vi vores lille dreng :-)

Held og lykke, håber at du får din lille baby næste gang.

Anmeld

22. februar 2015

Anonym trådstarter

Tutter92 skriver:

Jeg havde os 2 spontane aborter lige efter hinanden, og jeg nåede heller ikke at have 'mens imellem før jeg blev gravid igen.

3. gang jeg blev gravid var der så gået 3-4 måneder før jeg blev gravid igen, og denne fik vi vores lille dreng :-)

Held og lykke, håber at du får din lille baby næste gang.

Fik du en kirurgisk abort? Og hvor langt var du henne da du aborterede.. ja det håber jeg også, det tager så meget af ens energi og det svært at tænke på andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.