Eksperthjælp: 2 måneder har udskiftet sut med tommelfingerf.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

827 visninger
1 svar
0 synes godt om
17. februar 2015

Lisbeth Jess

Hej Lisbeth.
Min søn på 2 måneder har brugt sut siden han var få dage gammel. Han har et meget stort sutte behov og jeg er glad for han tog så hurtigt imod sutten.
Men de sidste par dage er han begyndt at skubbe sutten ud og i stedet sutte på sin tommelfinger. Det sker ofte i søvne.
Det er min største frygt at han skal sutte tommelfinger da man jo ikke kan tage den fra ham igen når den tid engang kommer.
Jeg har prøvet forsigtigt at tage fingeren ud og give ham sutten i stedet for. Det tager han imod men der går kun et minut eller to så er fingeren i munden igen.
Mit spørgsmål er så, skal jeg lade ham gøre det og se om det stopper igen af sig selv? Er virkelig inderligt bange for at det bliver en vane. Voksede op med en pige som suttede tommelfinger til hun var 12 år, så derfra stammer min bekymring.
Håber du har et råd .
Mange hilsner fra Gabriels mor.

Lisbeths svar

Hej !

jeg tror ikke der er mere at gøre end det du gør.
Forsøg evt med et andet sut mærke. natursutterne er ret gode.

Håber at det kun er en overgang. du kan jo ikke stå vagt hele tiden, ej heller binde hans hænder. Du kan lægge hans hænder godt ned under dynen, så han ikke lige kan få tommelen frem.

Held og lykke med ham fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

TNBC

lisbeth jess skriver:

Hej Lisbeth.
Min søn på 2 måneder har brugt sut siden han var få dage gammel. Han har et meget stort sutte behov og jeg er glad for han tog så hurtigt imod sutten.
Men de sidste par dage er han begyndt at skubbe sutten ud og i stedet sutte på sin tommelfinger. Det sker ofte i søvne.
Det er min største frygt at han skal sutte tommelfinger da man jo ikke kan tage den fra ham igen når den tid engang kommer.
Jeg har prøvet forsigtigt at tage fingeren ud og give ham sutten i stedet for. Det tager han imod men der går kun et minut eller to så er fingeren i munden igen.
Mit spørgsmål er så, skal jeg lade ham gøre det og se om det stopper igen af sig selv? Er virkelig inderligt bange for at det bliver en vane. Voksede op med en pige som suttede tommelfinger til hun var 12 år, så derfra stammer min bekymring.
Håber du har et råd .
Mange hilsner fra Gabriels mor.

Lisbeths svar

Hej !

jeg tror ikke der er mere at gøre end det du gør.
Forsøg evt med et andet sut mærke. natursutterne er ret gode.

Håber at det kun er en overgang. du kan jo ikke stå vagt hele tiden, ej heller binde hans hænder. Du kan lægge hans hænder godt ned under dynen, så han ikke lige kan få tommelen frem.

Held og lykke med ham fremover.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Kan fortælle at vi har en pige her, der suttede tommelfinger, hun stoppede af sig selv og hun er ikke engang et år endnu.

Hvis suttebehovet bliver mindre, vil han nok også sutte mindre, eller prøv at giv ham et tæppe eller en bamse(hvis det bliver ved når han bliver ældre) Så han har noget han er tryg ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.