Etisk debat - Ægsortering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
7 svar
22 synes godt om
17. februar 2015

Lunae

jeg kunne godt tænke mig at starte en debat omkring ægsortering.

hvad er jeres tanker omkring emnet?

• er ægsortering grundlæggende forkert? 

• er ægsortering ok, når man kan forhindre arvelige sygdomme? - I så fald hvor går grænsen så? (Hvilke sygdomme er alvorlige nok)

• skal det være ok at benytte sig af ægsortering til valg af køn?

Osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2015

o1Mutte

Lunae skriver:

• er ægsortering ok, når man kan forhindre arvelige sygdomme? - I så fald hvor går grænsen så? (Hvilke sygdomme er alvorlige nok)

Osv.

Nej 

Ja

Nej 

Anmeld

17. februar 2015

Carina:-)

Synes det er ok for at forhindre f.eks arvelige sygdomme - 

Men til at få et bestemt køn ,der synes jeg det er direkte usmageligt og siger mere om forældrene der kan finde på det end godt er...

Anmeld

17. februar 2015

aarhusmor

Jeg synes det er fint med ægsortering - jeg ville ikke selv vælge køn - men det bekymrer mig ikke så meget, da jeg tænker at hvis forældre kun vil have et bestemt køn, så ville det vel være uforsvarligt at lade dem få et andet køn.
Dette mener jeg kun fordi ægsortering er så tidligt i forløbet. Jeg har en helt anden holdning til abort -som jeg slet ikke mener man bør vælge hvis kønnet ikke er det man ønsker mv

Anmeld

17. februar 2015

modesty

aarhusmor skriver:

Jeg synes det er fint med ægsortering - jeg ville ikke selv vælge køn - men det bekymrer mig ikke så meget, da jeg tænker at hvis forældre kun vil have et bestemt køn, så ville det vel være uforsvarligt at lade dem få et andet køn.
Dette mener jeg kun fordi ægsortering er så tidligt i forløbet. Jeg har en helt anden holdning til abort -som jeg slet ikke mener man bør vælge hvis kønnet ikke er det man ønsker mv

Jeg er helt uenig i dine betragtninger omkring køn. For det første mener jeg at det er moralsk forkert at diskriminere på køn på den måde. 

Men det handler også helt lavpraktisk om vores befolknings sammensætning. Fra naturens side kommer der næsten lige mange han- og hunkøn til verden. Det er er der jo en god grund til, og jeg mener ikke at vi kan tillade os at fucke med kønsbalancen i vores land på samme måde som man jo har set ske i Kina.

Anmeld

17. februar 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
aarhusmor skriver:

Hvis det er uforsvarligt at blive forældre til det ene køn, er det uforsvarligt overhovedet at blive forældre. Livet kan have mange overraskelser i ærmet, og hvis det "forkerte" køn kan gøre én uegnet som mor og far, er man næppe heller egnet som forældre til børn med andre "skuffende" egenskaber. 

Anmeld

17. februar 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79
aarhusmor skriver:

Jeg er enig her! Vh stine

Anmeld

17. februar 2015

l.kjoeller

Lunae skriver:

Osv.

Synes ikke det er ok at sortere for køn da jeg mener man skal kunne elske begge køn lige meget eller lade være at få børn. Screening for arvelige sygdomme synes jeg er helt ok 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.