Erfaring med lactulose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2015

modesty

Meandu skriver:

Mit barn er meget forstoppet. Han har fået movicol i over 2 år og det virker bare ikke. Vi har flere gange holdt pause med movicol og så bliver det endnu værre. Nu er han så forstoppet. Presser og presser men der sker intet. Vi prøver med lactulose i stedet. Har i gode/ dårlige erfaringer med lactulose? 

Har I prøvet at droppe al stivelse fra hans kost? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2015

Meandu

Vi har været både ved egen læge, børnelæge og er nu tilknyttet sygehuset. DR har anbefalet lactulose da movicol ikke virker for ham. Han bruger stadig ble. Vi har ikke prøvet det med at droppe stivelsen fra kosten. Men har prøvet rigtig mange ting uden held. Han laver små klatter i bleen dagen lang. 

Anmeld

17. februar 2015

gokkelok

Lactulose virker ikke sløsende på tarmen, eller vanedannende  

Men man skal trappe langsomt ud, det samme som movicol. Tænk på det som om dit barn er vant til at få hjælp til at gøre afgøringen mere blød. Pludselig stopper det og barnet skal til at presse meget mere, end normalt. Det kan være rigtig svært.  

Anmeld

17. februar 2015

Chevro

Vil prøve at ændre kosten og tvinge meget mere væske i barnet Det er så synd for dem når de skal døje sådan! 

Anmeld

17. februar 2015

JH12

Vi har rigtig gode erfaringer med Lactulose og det blev anbefalet af både vagtlæge og læge fordi det ikke er lige så hårdt for tarmene/maven som movicol.. 

Hun fik det hverdag i en måned og den første uge skulle vi sluppere med Microlax, og så var maven iorden, og vi kunne stoppe stille og roligt med Lactulose . Og har ikke brugt det siden.. 

Rigig god bedring med dit barn, der er ikke noget værre end når de er forstoppet.. 

Anmeld

17. februar 2015

Meandu

JH12 skriver:

Vi har rigtig gode erfaringer med Lactulose og det blev anbefalet af både vagtlæge og læge fordi det ikke er lige så hårdt for tarmene/maven som movicol.. 

Hun fik det hverdag i en måned og den første uge skulle vi sluppere med Microlax, og så var maven iorden, og vi kunne stoppe stille og roligt med Lactulose . Og har ikke brugt det siden.. 

Rigig god bedring med dit barn, der er ikke noget værre end når de er forstoppet.. 

Mange tak for jeres svar. Vi prøver lactulose så må vi se  

Anmeld

17. februar 2015

LLT.

Meandu skriver:

Mit barn er meget forstoppet. Han har fået movicol i over 2 år og det virker bare ikke. Vi har flere gange holdt pause med movicol og så bliver det endnu værre. Nu er han så forstoppet. Presser og presser men der sker intet. Vi prøver med lactulose i stedet. Har i gode/ dårlige erfaringer med lactulose? 

Har virkelig dårlige erfaringer med det. Vi har rendt ud og ind af børneafd. Og der var de heller ikke fan af det. Hvad siger lægen til movicol ikke hjælper? Og du er godt klar over du ikke bare fra dag til dag må stoppe med movicol? Men trappe stille ud for ellers bliver det først slemt ��

Anmeld

17. februar 2015

modesty

Meandu skriver:

Vi har været både ved egen læge, børnelæge og er nu tilknyttet sygehuset. DR har anbefalet lactulose da movicol ikke virker for ham. Han bruger stadig ble. Vi har ikke prøvet det med at droppe stivelsen fra kosten. Men har prøvet rigtig mange ting uden held. Han laver små klatter i bleen dagen lang. 

Logisk nok er det jo (i mange tilfælde) dét der kommer ind i munden der skaber problemet. Det undrer mig at der ikke er en læge der har bedt jer om at kigge på diæten. 

Please, prøv at droppe stivelse fra hans kost. Det hjælper i rigtig mange tilfælde og er langt sundere for barnet end at skulle tage afføringsmidler.

Derudover, giv ham probiotic:

http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2-2616p.html

Det er et totalt uskadeligt kosttilskud, som består af mælkesyrebakterier som allerede forefindes i tarmsystemet. Det er altså med til at opretholde og genskabe en naturligt sund mave/tarm-flora. Min søn har brugt det siden han var 14 dage, og jeg clearede det med min sundhedsplejerske først.

Hvis det ikke hjælper at droppe stivelse fra kosten, så kan I eventuelt prøve at droppe mælkeprodukter. De kan også være årsag til forstoppelse.

Anmeld

17. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nu tillader jeg mig at spørger men hvor gammel er han?? 

Og har i prøvet at han laver andre steder end bleen??  

Vores ældste ville helst lave stort på potten før han blev 2 da bleen fungere lidt som stop klods.  Håber i snart finder en løsning og han kan få lidt ro. 

Anmeld

17. februar 2015

Blop2

Jeg har idag snakket med vores læge angående lactulose og movicol, da vores da har meget hård mave og kæmper en brag kamp for at komme af med afføringen. 

Han anbefalede lactulose, da det var et naturlægemiddel og derfor ikke var hårdt ved maven. Hun skal hellere ikke trappes ud, vi kunne anvende det når behovet var der. Som start skal hun have 2,5 ml to gange om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.