Meandu skriver:
Vi har været både ved egen læge, børnelæge og er nu tilknyttet sygehuset. DR har anbefalet lactulose da movicol ikke virker for ham. Han bruger stadig ble. Vi har ikke prøvet det med at droppe stivelsen fra kosten. Men har prøvet rigtig mange ting uden held. Han laver små klatter i bleen dagen lang.
Logisk nok er det jo (i mange tilfælde) dét der kommer ind i munden der skaber problemet. Det undrer mig at der ikke er en læge der har bedt jer om at kigge på diæten.
Please, prøv at droppe stivelse fra hans kost. Det hjælper i rigtig mange tilfælde og er langt sundere for barnet end at skulle tage afføringsmidler.
Derudover, giv ham probiotic:
http://www.naturoghelse.dk/shop/nds-probiotic-panda-2-2616p.html
Det er et totalt uskadeligt kosttilskud, som består af mælkesyrebakterier som allerede forefindes i tarmsystemet. Det er altså med til at opretholde og genskabe en naturligt sund mave/tarm-flora. Min søn har brugt det siden han var 14 dage, og jeg clearede det med min sundhedsplejerske først.
Hvis det ikke hjælper at droppe stivelse fra kosten, så kan I eventuelt prøve at droppe mælkeprodukter. De kan også være årsag til forstoppelse.
Anmeld