Eksperthjælp: Sovestilling for spæde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. februar 2015

Charlotte Grumme

Hej Charlotte..
Jeg har et spørgsmål ang. at sove på siden ?
Jeg har et sæt tvillinger der sover bedst på siden self. under opsyn da de er for små til at vende sig selv.

Men er det okay de sover på siden om dagen når jeg holder øje med dem?

Har nemlig hørt så meget omkring vuggedød osv.

på forhånd tak.

Charlottes svar

Kære Du
Jef ved at man anbefaler at børn sover på ryggen og at netop den anbefaling har reduceret vuggedød betydeligt, men man kan og skal jo ikke "tvinge" et barn til at sove i en bestemt stilling. Man anbefaler at lægge barnet på ryggen når det skal sove, men når det er blevet så stort at det selv kan vende sig, så kan de bestemme selv. Ligeledes anbefaler man at der IKKE ryges i det lokale som barnet skal sove i ( eller for den sags skyld ryges hvor barnet er overhoved) og endelig så må der ikke være for varmt der hvor barnet sover. Du kan læse på sundhedsstyrelsens vejledning om vuggedød og deres anbefalinger.
Venlige hilsener Charlotte, www.grumme.dk

En kvinde/familie der mister et barn – hvad enten det sker før eller efter fødslen – bliver ramt af et tab der implicerer alle lag af personligheden, parforholdet og troen på fremtiden.Charlotte tilbyder at give erfaren og kvalificeret støtte til at bearbejde de vanskelige følelser der er knyttet til alle tab – og især når det er et barn man mister.

Se Charlottes hjemmeside: Grumme.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.