7 mdr forstoppet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nogle gange kan man også sprede numse hyllet meget lidt og derved se hvordan tarmen arbejder.

Det er meget lidt. Som et vatpinde hoved 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2015

modesty

SDD skriver:

Godmorgen Baby.dk

Jeg har en lille pige på 7 1/2 måned. Hun plejer at have "fast" afføring på den måde at det plejer at komme hver dag næsten på samme tid. Hun har nu ikke haft afføring i 4 dage. Vi har prøvet med sveskemos, sveske/abrikosmos, pæremos mv.

I går ville hun stort set ikke spise noget mad, hun ville kun tage brystet, hvilket hun jo helst ikke kun skal leve af i den alder. 

I dag vil hun heller ikke spise, samt hun er begyndt at dreje hovedet når vi tilbyder vand af kop, som hun normalt er rigtig glad for. Jeg bliver nu bekymret og tænker hvad Søren skal jeg gøre, hvad skal jeg give hende?

Min første indskydelse var at ringe til vagtlægen, men hvad siger I?

Vores lokale døgnapotek åbner kl 10 tænker evt noget afføringsmiddel vil være optimalt her. Men hvad vil I evt anbefale?

Hun vil jo intet spise og nu heller ikke drikke, så ville I ty til rektalt afføringsmiddel? 

Go' søndag 

Inden jeg gjorde noget som helst andet, ville hed droppe stivelse fra hendes kost, da det oftest er den der giver forstoppelse.

der sker intet ved at en baby på den alder nøjes med modermælk i et par dage. :-)

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
modesty skriver:

Inden jeg gjorde noget som helst andet, ville hed droppe stivelse fra hendes kost, da det oftest er den der giver forstoppelse.

der sker intet ved at en baby på den alder nøjes med modermælk i et par dage. :-)

ja stivelse kan i hvert fald godt skabe problemer.

Men i hvor lang tid ville du så undvære det i kosten? (når hun vil have mad igen)

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
årgang84 skriver:

Nogle gange kan man også sprede numse hyllet meget lidt og derved se hvordan tarmen arbejder.

Det er meget lidt. Som et vatpinde hoved 

Det må jeg prøve.

vi har desværre også lidt rød numse(som er under behandling med diverse) så hun vil helst ikke have at der bliver rørt for meget, idet det nok er lidt smertefuldt.

Anmeld

15. februar 2015

Clisolka

SDD skriver:

Uh det lyder bestemt ikke rart.

jeg har faktisk slet ikke prøvet at give hende yoghurt endnu, det kan være det skal prøves

Nope, det var bestemt heller ikke rart!  Et rent ud sagt helvede... Havde han ikke haft en lorteble i løbet af dagen, så kunne vi være sikre på at hele hans natflaske kom retur... Nu er han 17 mrd og har ingen problemer med forstoppelse længere, heldigvis 

Anmeld

15. februar 2015

modesty

SDD skriver:

ja stivelse kan i hvert fald godt skabe problemer.

Men i hvor lang tid ville du så undvære det i kosten? (når hun vil have mad igen)

Jeg tænker et par uger efter effekten har vist sig, og så kan I stille og roligt introducere det igen.

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Clisolka skriver:

Nope, det var bestemt heller ikke rart!  Et rent ud sagt helvede... Havde han ikke haft en lorteble i løbet af dagen, så kunne vi være sikre på at hele hans natflaske kom retur... Nu er han 17 mrd og har ingen problemer med forstoppelse længere, heldigvis 

Der er da dejligt Men sikke en lang og sej kamp

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
modesty skriver:

Jeg tænker et par uger efter effekten har vist sig, og så kan I stille og roligt introducere det igen.

Tak for rådet. Det vil jeg følge

Anmeld

15. februar 2015

Clisolka

Der er da dejligt Men sikke en lang og sej kamp

Ja desværre, men der var intet hjælp at hente hos egen læge og ifølge SP var det "kun" overspisning, selvom han ikke spiste ret meget.. Det var "normalt"... 

Anmeld

15. februar 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Clisolka skriver:

Ja desværre, men der var intet hjælp at hente hos egen læge og ifølge SP var det "kun" overspisning, selvom han ikke spiste ret meget.. Det var "normalt"... 

Ja det ses jo nogen gange at det der måske ikke lige er en let løsning på "bare er normalt" lige pludselig.

godt at I er på den anden side nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.